۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۲۹۳۲۰۲
مدیر حوزه علمیه کاشان:

رفاه آمریکایی سبب نفوذ استکبار در کشور می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به این که رفاه آمریکایی سبب نفوذ آمریکا در کشور و گسترش تفکر آمریکایی در ایران می شود و این موضوع نتیجه مسیر اشتباه دولتمردان است، گفت: آمریکا اولین تعهد شکن بعد از توافق هسته ای خواهد بود.
حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجی مدیر حوزه علمیه کاشان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: مرتبط کردن مشکلات کشور به آمریکا این نتیجه را در پی خواهد داشت که اگر این مشکلات حل شود به پای آمریکا نوشته خواهد شد که متأسفانه این تفکر غلط در بین دولتمردان ایران وجود دارد.

 

وی افزود: حل مشکلات اقتصادی و چرخ زندگی مردم را به تحریم ها بسط دادن و مطرح کردن چرخش همزمان سفره مردم و اقتصاد کشور، به معنای این است که به دلیل تحریم مشکلات اقتصادی ایجاد شده است و این خود الزامی برای کنار آمدن با آمریکا را در پی خواهد داشت و همچنین حل هر مشکل رفاهی و اقتصادی نیز به نام آمریکا نوشته خواهد شد.

 

حجت الاسلام فرجی با بیان این که گره زدن حل مشکلات به آمریکا، مردم را مدیون آمریکا می کند که متأسفانه این تفکر توسط دولتمردان در حال گسترش است، ابراز داشت: ایران اسلامی 36 سال است در تحریم است و در این مدت توانسته بسیاری از مشکلات کشور را حل کند و یک کشور ویران شده بعد از جنگ تحمیلی را به وضعیت کنونی برساند.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با انتقاد از تفکر راه برون رفت کشور به وسیله برداشته شدن تحریم ها، گفت: این تفکر مستقیما با اندیشه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب در تضاد است.

 

وی با اشاره به این که هرگونه رفاهی که از این به بعد به مملکت بیاید، رفاهی آمریکایی خواهد بود، اظهار داشت: مردم با حس کردن رفاه آمریکایی مشتاق آمریکا خواهند شد حتی ممکن است این سؤال را مطرح کنند که چرا در طول این چند سال با آمریکا توافق نکریده ایم.

 

به گفته وی، رفاه آمریکایی موجب نفوذ آمریکا در کشور و گسترش تفکر آمریکایی در ایران می شود که این موضوع نتیجه مسیر اشتباه دولتمردان است.

 

توافق هسته ای برد برد نیست

حجت الاسلام فرجی با تأکید بر ایستادن پای انقلاب و کشور، گفت: آثار تخریبی برخی اندیشه ها باید به وسیله روشنگری تبیین شود و در ادامه با برنامه ریزی به مقابله با مشکلات تحریم ها پرداخت.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با بیان این که تحریم زندگی مردم را فلج نکرده است و تنها راه برون رفت از تحریم نیز تعامل با آمریکا نیست، تصریح کرد: آمریکا هیچگاه با ایران تعامل نخواهد کرد و بعد از توافق نیز اولین کسی که تعهد شکنی کند، آمریکا خواهد بود.

 

وی با تأکید بر این که آمریکا در گذشته نیز به تعهدات خود پایبند نبوده است، گفت: ایران در دوران اصلاحات نیز سانتریفیوژها و آب سنگین را تعطیل کرد و اجازه ورود بازرسان را به مأموران آژانس داد، اما نتیجه آن خیانت آمریکا بود.

 

حجت الاسلام فرجی توافق هسته ای را برد برد ندانست و ابراز داشت: در مذاکرات هسته ای آمریکا برنده شد، اما ممکن است مدتی مردم رفاه نسبی را حس کنند که البته در ادامه شاهد پیمان شکنی آمریکا خواهیم بود.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با اشاره به گفته کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر این که با توافق هسته ای ایران مخالفت خواهم کرد، گفت: توافق هسته ای به نفع آمریکا تنظیم شده است.

 

وی افزود: اگر ایران مفادی را نقض کند و پنج کشور آن را تأیید کنند، تحریم ها بازخواهد گشت که چین، ایران و روسیه جزء آن نیستند، اما نقض مفاد از سوی آنها باید به تأیید هشت کشور برسد که این موضوع نمونه بارزی از ظلم است./1307/302/ب3

ارسال نظرات