۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۹۳۲۴۶
دبیرکل حزب مؤتلفه در نشست خبری:

اصولگرایان راهی جز ائتلاف ندارند/ خانه احزاب نردبان سیاسی افراد نشود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل حزب موتلفه با اشاره به جلسات متعدد بین اعضای اردوگاه اصولگرایان، گفت: امروز بیش از هر زمانی دغدغه ایجاد ائتلاف بین اعضای این جناح دیده می‌شود.
محمدنبي حبيبي، دبير کل حزب موتلفه اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری یازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی صبح سه‌شنبه 14مهر با حضور محمد‌نبی حبیبی، دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در محل دفتر مرکزی این حزب برگزار شد.

اعلام برنامه‌های یازدهمین مجمع عمومی حزب موتلفه

در ابتدای این نشست محمدنبی حبیبی با اشاره به برنامه‌های پیش رو این حزب برای برگزاری مجمع عمومی حزب موتلفه، گفت: مجمع عمومی حزب موتلفه اسلامی هر سه سال یک‌بار برگزار می‌شود، این مجمع در ادوار گذشته هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شد که بنا بر تصمیمات گرفته شده قرار شد پس از هر دوره سه ساله یک مجمع عمومی برگزار شود.

وی افزود: از 6 ماه قبل مقدمات برگزاری این مجمع توسط شورای مرکزی ستاد حزب موتلفه اسلامی چیده شد و بنا را بر این نهاده‌ایم که مجمع با دو رویکرد کلی «مراسم افتتاحیه» و «ایراد دستورات جلسه اصلی» برگزار شود.

حبیبی در خصوص سیاست کلی حزب موتلفه، بیان داشت: دبیرکل حزب موتلفه هیچ‌گاه برنامه‌ای برای عضویت بر ستاد مرکزی نداشته است و این سیاست بر این اصل بنا نهاده شده که این مرکز ایجاد شده به‌صورت کاملا مستقل عمل کند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در خصوص نوع کار حزب موتلفه در خصوص جایگزینی اعضا اینگونه گفت: اگر در بین برگزاری دو مجمع به هر دلیلی یک و یا چند نفر از اعضا به هر دلیلی از حزب موتلفه خارج شوند، هیئت نظارت افرادی به عنوان عضو جدید معرفی می‌کند تا در مجمع عمومی بعدی با رای اعضا به حزب اضافه شوند.

وی ادامه داد: خط مشی حزب موتلفه اسلامی بر این اصل استوار است که همه اعضای این حزب از دورترین نقطه کشور و با هر مدت از سابقه همکاری بتوانند داوطلب عضویت در شورای مرکزی شوند.

حبیبی به برنامه‌های مجمع نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در مجمع عمومی سیاست کلی حزب موتلفه برای سه سال آینده و اظهار نظرهای اعلامی از سوی اعضای تدوین و به رای گذاشته خواهد شد.

وی اعضای مجمع عمومی را اینگونه معرفی کرد: اعضای هیئت نظارت، نامزدهای هیئت نظارت، اعضای شورای مرکزی، نامزدهای شورای مرکزی، اعضای هیئت اجرایی مرکز، دبیران استان‌ها و شهرستان‌ها، قائم مقام دبیران استان‌ها و مسؤولان حوزه‌های سراسر کشور.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در خصوص شعار مجمع عمومی آتی، خاطرنشان کرد: شعار امسال ما «پیش به‌سوی مجلس کارامد، دولت کریمه و جامعه نمومنه اسلامی»، خواهد بود.

حبیبی در خصوص جامعه نمونه اسلامی نیز از دیدگاه اعضای حزب موتلفه اسلامی، گفت: شاکله و سیاست اصلی این حزب در سال 1342 ریخته شده است، از آن زمان تاکنون بی کمترین تغییری سیاست کلی ما برقراری حکومت اسلامی و تشکلی جامعه نمونه اسلامی بوده است.

جوان‌گرایی گسترده‌ای در حزب رخ داده است

در بخش پرسش و پاسخ این نشست، حبیبی با اشاره به خط فکری ده سال اخیر حزب موتلفه اسلامی، بیان داشت: در ده سال اخیر میانگین سنی اعضای حزب ده سال کاهش پیدا کرده است و اکنون اکثر اعضا بین سی و چهل سال هستند، ضمن این‌که یارگیری‌های جدید انجام شده منجر به این شده است که حضور بانوان از 5 درصد به 35 درصد افزایش پیدا کند.

وی در خصوص تحصیلات اعضای مجمع، ابراز داشت: 50 درصد از اعضای حزب تحصیلات بالای کارشناسی دارند و سایر اعضا نیز بین دپیلم و کارشناسی هستند.

مجلس کارامد، مجلس بی حاشیه است

حبیبی در خصوص مشخصه‌های یک مجلس کارامد، گفت: مجلس باید در همه حال دغدغه‌با اشاره به این‌که حل مشکلات باشد، مجلس نهم نیز تا حد بسیار زیادی رضایت حزب موتلفه را جذب کرده است اما در یک نگاه کلی باید گفت مجلسی کارامد است که از حاشیه‌ها دوری کند.

در انتخابات سال 92 جزیره‌ای عمل کردیم

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با انتقاد از رفتار سیاسی اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92، تصریح کرد: متاسفانه ما در انتخابات گذشته ریاست جمهوری یک کاندیدای واحد نداشتیم و همین امر باعث شکست ما شد، باما امروز به‌نظر می‌رسد که یک عزم بسیار جدی در خصوص ائتلاف بین اصولگرایان به‌وجود آمده است.

حبیبی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا در خصوص مرتفع شدن انتظارات اعضای موتلفه از جلسات با اصولگرایان، گفت: در جلسات متعددی که برای تعامل با تمام اعضای جناح اصولگرایان داشتیم به نتایج بسیار خوبی رسیدیم و این‌گونه می‌توان گفت که انتظارات حزب موتلفه اسلامی نیز از این تعاملات مرتفع شده است.

وی تاکید کرد: حزب موتلفه اسلامی به هیچ عنوان در انتخابات آتی مجلس کاندیدای مستقل ندارد و تمام کاندیداهای مد نظر ما زیر چتر ائتلاف اصولگرایان خواهند بود.

حبیبی با سفارش به تمام اصولگرایان، بیان داشت: امروز بیش از هر زمانی ما نیازمند یک ائتلاف محکم هستیم و قطعا اگر به این ائتلاف نرسیم شکست خواهیم خورد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در خصوص دیدگاه‌های جبهه پایداری، گفت: این جبهه نیز در راستای سیاست‌های اصولگرایی حرکت می‌کند، ما نیز در راستای تعامل با تمام خط‌های فکری اصولگرایی با این جبهه تعاملات و دیدار‌های گسترده‌ای داشته‌ایم.

حبیبی در خصوص تعامل حزب موتلفه اسلامی با سایر احزاب، اظهار داشت: سیاست ما یک نگاه تعاملی است و در این راه هر گروهی که پیرو ولایت باشد و دغدغه نظام را دنبال کند قطعا مد نظر ما خواهد بود.

وی با موثر خواندن نقش روحانیت در ائتلاف اصولگرایان، تاکید کرد: تمام تلاش‌های ما باید معطوف به این نکته شود که شورای هماهنگی اصولگرایان با محوریت روحانیت با قدرت شکل بگیرد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در خصوص دیدگاه‌های کلی محمد‌رضا باهنر، گفت: باهنر نیز تمام تلاش خود را معطوف به ائتلاف کرده است، او نیز پایداری را یک جبهه موثر می‌داند اما اختلافات او با برخی از اعضای پایداری را نیز نمی‌شود انکار کرد.

وی ناطق نوری را یک اصولگرای مطلق خواند و تصریح کرد: سیاست کلی ناطق نوری عمل فراجناحی است، اما به‌‎‌طور کل با برداشتی که از این مهره ارزشمند انقلاب اسلامی داریم به قطعیت می‌توان گفت که ناطق نوری در همه وجوه فکری خود یک اصولگرای کامل است، حتی خود او نیز گفته است که اگر تکه تکه هم شود باز اصولگزا باقی خواهد ماند.

احمدی نژاد در مسیر اصولگرایی نسیت

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در خصوص احتمال تعامل با احمدی نژاد، گفت: محمود احمدی نژاد چندین بار خود را فردی خارج از سیستم اصولگرایی خوانده است، از این رو نگاه ما نیز نمی‌تواند به وی به عنوان یک فرد موثر در جبهه اصولگرایان باشد.

حبیبی مذاکره با ایثارگرایان و پایداری را به نفع اندیشه اصولگرایی دانست و تاکید کرد: امروز که دغدغه و روحیه تعامل و ائتلاف بین تمام اصولگرایان وجود دارد، قطعا تعامل با این دو خط فرکی قدرتمند در جناح اصولگرایان به نفع همه خواهد بود.

وی شرایط انتخابات امسال را بسیار خطیر دانست و ابراز داشت: همان‌گونه که شرایط ما در سال 90 و مجلس نهم متفاوت بود و حتی برخی از دسته‌های اصولگرایان با هم رقیب نیز بودند، امروز نیز شرایط کاملا عوض شده است و اگر یک ائتلاف کلی شکل نگیرد، شکست ما همچون سال 92 قطعی خواهد بود.

اصلاح طلبان نیز به دنبال ائتلاف هستند

وی اشاره‌ای نیز به اردوگاه اصلاح طلبان داشت و تاکید کرد: حضور اصلاح طلبان موافق نظام قطعا به نفع کشور است اما در خط فکری ما دو مورد هرگز جایی ندارد، گرایش به فتنه و جریان انحرافی عاملی است تا ما در مقابل آن موضع بسیار سخت بگیریم.

حبیبی اضافه کرد: هیچ ایرادی ندارد کسی موتلفه را قبول نداشته باشد، مهم این است که آن فرد حامی نظام و انقلاب باشد و در راه ولایت گام بردارد.

وی منتسبان به جریان فتنه را دشمن اصولگرایان خواند و تصریح کرد: کسانی که در وقایع ننگین فتنه 88 دست داشتند قطعا از نظر ما دشمن جریان اصولگرایی و حتی دشمن نظام هستند.

خانه احزاب نردبان سیاسی افراد نشود

وی در خصوص ترکیب جدید خانه احزاب، گفت: بنای کار خانه احزاب بر اساس یک خط فکری تعاملی ایجاد شده است، حتی ریاست این محفل سیاسی نیز با قرعه‌کشی و به این ترتیب که یک‌سال اصولگرایان، سال دیگر اعضای مستقل و سال آخر اصلاح طلبان رییس باشند مقرر گردیده است.

اغلب اعضای حزب اتحاد ملت از پس مانده‌های مشارکت هستند 


حبیبی در پایان در خصوص حزب اتحاد ملت، بیان داشت: اکثریت افراد این حزب از باقیمانده‌های حزب منحل شده مشارکت هستند، افرادی که سابقه بسیار بد آن‌‎ها در حمایت از جریان فتنه بر کسی پوشیده نیست./856/پ201/ج

ارسال نظرات