۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۹۳۳۴۵
احکام(4)

آداب تشهد و سلام در نماز

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که تشهد و سلام در نماز دارای آدابی خاص است که باید رعایت شود، گفت: اگر آداب تشهد و سلام در نماز رعایت شود ثواب آن چند برابر می‌شود.
نماز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید جعفر ربانی شامگاه امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که برای تشهد و سلام در نماز آداب خاصی ذکر شده است، افزود: رعایت این آداب ثواب این اعمال با ‌فضیلت را چندین برابر می‌کند.
 
وی تصریح کرد: اولین نکته مستحب در گفتن تشهد این است که انسان باید در هنگام تشهد به‌جای نشستن روی زانو روی ران چپ خود بنشید.
 
استاد حوزه علمیه قم متصل کردن دست‌ها و انگشتان را به هم یکی دیگر از مستحبات مهم تشهد در نماز عنوان کرد، ادامه داد: بعد از گفتن تشهد بهتر است ذکر «تقبل» که در میان مردم مشهور است ذکر شود و همچنین قبل از گفتن شهادتین مستحب است که انسان ابتدا بگوید الحمدالله و بعد به رسالت حضرت رسول و یکتایی خداوند شهادت دهد.
 
 
حجت‌الاسلام ربانی با تأکید بر اینکه در نماز سه سلام وجود دارد که اولی مستحب است، ادامه داد: سلام اول نماز مستحب است و ثواب بسیار زیادی دارد.
 
وی تصریح کرد: سلام دوم بنا بر احتیاط است و بیشتر عالمان بیان کرده‌اند که سلام میانی باید ذکر شود.
 
استاد حوزه علمیه قم افزود: سلام آخر نماز واجب است و اگر کسی سلام آخر نماز را همان اول نماز و ابتدا بگوید می‌تواند از نماز خارج شود./968/پ202/ی
ارسال نظرات