۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۹۳۳۹۸
آیت الله حسینی بوشهری:

اعمال حج اخوت اسلامی را در امت واحده تقویت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ همایش «حج تجلی امت واحده اسلامی» صبح امروز با حضور آیت الله حسینی بوشهری جانشین سرپرست حجاج ایرانی در مدینه منوره برگزار شد.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرگزاری رسا، جانشین سرپرست حجاج ایرانی درهمایش "حج تجلی امت واحده اسلامی" با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد حج گفت مناسک و اعمال حج با وحدت نیت ، وحدت هدف، وحدت اعمال، وحدت اذکار و آداب همه بصورت جمعی صورت میگیرد و روح جمعی و اخوت اسلامی را در افراد به عنوان امت واحد، تقویت می کند.

 

آیت الله حسینی بوشهری که درجمع علماء ، فرهیختگان و زائران کاروان های اهل سنت کشورمان سخن میگفت با بیان رابطه حج و نقش آن در تجلی امت واحده اسلامی، از حج بعنوان یک اجتماع فراملیتی یاد کرد که با تاریخ حیات مسلمین پیوند خورده و آرمان های مطرح شده در آن جاودانه است.

 

وی تاکید کرد حج مناسب ترین مجال برای همه افراد گروهها ، ملت ها و دولت های اسلامی است که با همدلی و همیاری بصورت هسته مرکزی امت واحده اسلامی در کنار هم گرد آیند.

 

سخنران با اشاره به چگونگی شکل گیری ساختار امت واحده در پرتو توحید اظهار داشت اساساً تشکیل امت واحده اسلامی از دیدگاه اسلام مبتنی بر توحید، وحدت و عبودیت است وحج تمرین عملی این سه اصل است.

 

 

آیت الله حسینی بوشهری از قوم گرائی ، هواهای نفسانی  و خودخواهی ها، ارائه تفسیرهای متفاوت از اسلام و سوء استفاده قدرتمندان و دشمنان بعنوان عوامل تفرقه و موانع وحدت نام برد و افزود تفسیرهای غلط وبعضاً متضاد از اسلام موجب دور شدن مسلمانان از یکدیگر است.

 

 

جانشین سرپرست حجاج ایرانی درخصوص راههای ایجاد وحدت برلزوم توجه به مشترکات، هوشیاری و بیداری و مقابله با تبلیغات منفی دشمنان تاکید و خاطر نشان کرد دراین مسیرشناخت اسلام اصیل و مبارزه با تعصب ها، رعایت حقوق برادری وصدور فتوای وحدت ساز در میان علمای جهان اسلام ضروری است. /1330/د101/ف

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات