۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۲۹۳۴۳۰
استاد حوزه علمیه:

تزکیه نفس انسان را سمت صفات نیک سوق می دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه در جمع طلاب و مسؤولان حوزه علمیه سنقر گفت: تزکیه نفس از به وقوع پیوستن آسیب های اجتماعی و روانی جلوگیری خواهد کرد.
دعاي توسل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، شامگاه گذشته مراسم دعای توسل با حضور مسؤولان، اساتید، طلاب و روحانیان حوزه علمیه شهرستان سنقر برگزار شد.


حجت الاسلام حسن کلهری استاد حوزه علمیه با حضور در این مراسم با اشاره به تأثیرات عمیق دعا در زندگی افراد عنوان داشت: از مهم ترین آثار و برکات دعا، قرب به خداوند متعال است.


وی در ادامه اظهار داشت: قطعأ دعا کردن و صدا زدن خداوند متعال در دعاهای روزانه نشان دهنده عشق و علاقه بندگان به معبود خود می باشد، خداوند راه های متعددی برای دستیابی به خشنودیش در اختیار بندگانش قرار نهاده است و یکی از آن ها دعا و توسل می باشد.


حجت الاسلام کلهری خاطر نشان کرد: اجابت دعای افراد توسط الله تأثیرات عمیقی در آن ها خواهد گذاشت و قطعأ خداوند متعال مسیری را برای قرب بندگانش به او روشن و هموار خواهد ساخت.


استاد حوزه علمیه ابراز کرد: قرب به خداوند سعادتی است که به راحتی نصیب افراد نخواهد شد، همان طور که ائمه اطهار (ع) به دعا کردن تأکید بسیار داشته اند، طلاب و روحانیان نیز برای موفقیت و پیشرفت علمی و معنوی خود به این مهم اهتمام ویژه داشته باشند.


وی به آثار دعا اشاره کرد و بیان داشت: توسل به خداوند متعال و ائمه اطهار از به وقوع پیوستن مشکلات و آسیب های اجتماعی و روانی در جامعه جلوگیری خواهد کرد و قطعأ بندگان با عمل به رهنمودهای الهی دستان خود را در دستان پروردگارشان مشاهده خواهند کرد و از حمایت های خداوند متعال بی بهره نخواهند شد.


حجت الاسلام کلهری با بیان اینکه طلاب باید به تهذیب نفس توجه بیشتری داشته باشند عنوان داشت: پرورش تزکیه نفس افراد را از منجلاب گناه، بدی ها و زشتی ها دور خواهد کرد و به سمت صفات نیک و پسندیده سوق خواهد داد.


استاد حوزه علمیه با اشاره به راه های دستیابی به تهذیب نفس تصریح کرد: انس با قرآن کریم، توسل به ائمه اطهار (ع) و مراقبه در اعمال از مواردی است که در تقویت تهذیب نفس تأثیر بسزایی دارد.


استاد حوزه علمیه در پایان فاجعه منا را حاصل بی لیاقتی حکومت آل سعود دانست و عنوان داشت: بی کفایتی و سوء تدبیر حکومت آل سعود در مناسک حج دنیای اسلام را در غم و اندوه فرو برد و بار دیگر دست این حکومت خبیث به جهانیان رو شد و برگ دیگری از جنایات آن ها ورق خورد./857/202/ب3

ارسال نظرات