۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۲۹۳۴۶۱
آیت‌الله شبستری:

امنیت و اقتدار ایران اسلامی در سایه ولایت فقیه است/ رییس جمهور به وعده خود در قبال احیای دریاچه ارومیه عمل کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به وقایع منطقه‌ای و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، گفت: امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را مدیون ولایت فقیه هستیم.
آيت الله محسن مجتهدشبستري، امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، شب گذشته در جمع مردم عجب‌شیر، با اشاره به وقایع منطقه‌ای و اقتدار جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: امنیت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را مدیون ولایت فقیه هستیم.


وی با اشاره فجایع حج ابراهیمی امسال و کشته شدن کثیری از حجاج بیت الهی، تصریح کرد: چنین واقیعی ریشه در نبود رهبری صالح و نشان از بی تدبیری و سوء مدیریت حج از سوی آل سعود دارد، آل سعود با وقایع امسال بی لیاقتی خود را در مدیریت حج اثبات کرد.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به این‌که امید است ملت های مسلمان دولت های خود را به حرکت وا دارند و در خصوص اداره حج و مدیریت آن به تجدید نظر مجبورشان کنند، حج مراسمی معنوی و والا است که مدیریت آن باید در دست تمام مسلمانان باشد.


وی با اشاره به عید غدیر و گره خوردن آن با ولایت و امامت، تصریح کرد: روز غدیر روز اکمال دین و یأس دشمنان و کفار از تسلط بر امت اسلامی است، هیچ قانونی و هیچ مقرراتی بدونه رهبری صالح الهی کامل نخواهد بود.


امام جمعه تبریز با اشاره به اتقان و بی نظیر بودن قوانین الهی و آیات قرآنی، ابراز داشت: برترین قوانین در پرتو قرآن کریم و تبیین عترت نبوی است که شیعیان پیرو چنین مکتبی هستند، قرآن و آیات آن نیاز به مفسر و مبیین دارند که آن مفسر امام و ولی الهی است.


وی با اشاره به قدرت و جایگاه ولایت فقیه و برد آن در مجامع بین المللی، خاطرنشان کرد: حوادث بعد از منا و بیانات مقتدرانه رهبر معظم انقلاب که موضع منفعلانه و عکس العمل ذلیلانه عربستان را در پی داشت در حقیقت نمایش از قدرت و جایگاه ولایت فقیه در منطقه و جهان بود.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تهاجم فرهنگی مبتذل غرب، تصریح کرد: امروز جوانان در معرض تحدید تهاجم فرهنگی سخت دشمن هستند، خانواده ها و روحانیت در این خصوص وظیفه‌ای خطیری دارند.


وی با اشاره به رهبری امام خمینی(ره) و رهبری نسل جوان آن روز، خاطرنشان کرد: امام راحل نشان داد که با معنویت می توان جوانان را در مسیر حق هدایت کرد، انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و هشت سال دفاع مقدس از برکات ولایت فقیه و رهبری امام خمینی(ره) بود.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اقتدار امروز نظام اسلامی و تداوم آن با وجود دشمنی ها را از برکات ولایت فقیه دانست و افزود: آسایس، آرامش و امنیت امروز را مدیون ولایت فقیه هستیم، مردم به این حقیقت آگاه و متوجه هستند.


وی با اشاره به بحران کم آبی دریاچه ارومیه و تضرر استان های همجوار منطقه از کم آبی این دریاچه، تأکید کرد: رییس جمهور باید به قول خود در این زمینه عمل کند و به مراحل اجرایی این پروژه شتاب بیشتری دهد./854/202/ب3

ارسال نظرات