۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۲۹۳۵۵۹
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

همایش سبک زندگی اسلامی در بجنورد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی به میزبانی بجنورد خبر داد و گفت: این همایش در راستای تأکیدات رهبر معظم انقلاب، به صورت منطقه ای و با محوریت خراسان شمالی برگزار می شود.
ثابت قدم وحيد- مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت قدم وحید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست خبری که به منظور ارائه عملکرد شش ماهه این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: تجلیل از فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی، برگزاری آیین تجلیل از پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر، برگزاری اردیبهشت تئاتر با حضور هنرمندانی شاخص استانی و کشوری از جمله جمشید مشایخی، برگزاری شب های فرهنگی اقوام، برگزاری همایش گفتمان دینی، افتتاح پروژه های عمرانی، برگزاری 20 نمایشگاه کتاب و دیگر موارد برخی از اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در نیمه نخست امسال بوده اند.

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در نیمه نخست سال جاری همایش منطقه ای شورای فرهنگ عمومی نیز در استان برگزار شد، اضافه کرد: افزون بر این در شش ماهه اول امسال در راستای حمایت از فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی نیز مبلغ 191 میلیون و 504 هزار تومان از سوی نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به این مراکز کمک شد.

 

ثابت قدم وحید در ادامه با اشاره به برنامه های این نهاد برای نیمه دوم سال جاری، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی برای نخستین بار موضوع سبک زندگی اسلامی را در این استان مطرح کردند، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نیمه دوم امسال همایش منطقه ای سبک زندگی اسلامی را برگزار می کند.

 

وی برگزاری سوگواره تعزیه، افتتاح مکتب خانه موسیقی، برگزاری جشنواره موسیقی، تشکیل تعاونی مسکن هنرمندان، برگزاری جشنواره استانی فیلم و عکس، خرید کتاب استانی، افتتاح هفت کانون فرهنگی هنری مساجد و غیره را از دیگر برنامه های این نهاد برای شش ماهه دوم امسال ذکر کرد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی برگزاری همایش تجلیل از فعالان و خادمان قرآنی، اجرای طرح حامیان و همراهان قرآنی، تجهیز کتابخانه تخصصی قرآن، اجرای طرح تربیت قاریان و برگزاری دوره های آموزشی را برخی دیگر از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای نیمه دوم سال جاری برشمرد.

 

ثابت قدم وحید برگزاری جلسات تفسیر قرآن در 20 نقطه استان، حمایت از پژوهش ها و پایان نامه های قرآنی، چاپ کتاب اطلس فعالان قرآنی، برگزاری بیش از 45 کارگاه آموزشی، افتتاح تعدادی از پروژه های عمرانی از قبیل کتابخانه های روستایی در شهرستان های استان، برگزاری جشنواره استانی مطبوعات، برگزاری چهاردهمین آزمون سراسری قرآن کریم، راه اندازی 14 کتابخانه تخصصی و برگزاری شب های شعر را شماری دیگر از برنامه های فرهنگی در شش ماهه دوم امسال ذکر کرد.

 

وی پیگیری اجرای طرح اقتصاد و تجارت رسانه با هدف تقویت مالی رسانه های استان را از دیگر برنامه های در دست اقدام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی برای نیمه دوم امسال عنوان کرد و گفت: افزون بر این تعاونی مسکن هنرمندان استان نیز با هدف خانه دار شدن هنرمندان راه اندازی می شود.

 

دبیر شورای هماهنگی توسعه فعالیت های قرآنی در استان خراسان شمالی با بیان اینکه اختصاص 125 میلیون تومان اعتبار برای اجرای فعالیت های قرآنی در استان بخشی دیگر از برنامه های نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در نیمه دوم امسال است، اضافه کرد: افزون بر این در نیمه دوم سال جاری 200 میلیون تومان اعتبار نیز به حوزه قرآنی و حمایت از پژوهش ها و پایان نامه های قرآنی اختصاص می یابد.

 

ثابت قدم وحید خاطرنشان کرد: همچنین در شش ماهه نخست امسال 80 میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح های مردمی و مؤسسات قرآنی جذب شده و مابقی اعتبار نیز برای نیمه دوم امسال در مرحله تخصیص قرار دارد./9314/202/ب3

ارسال نظرات