۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۹۳۶۱۵
امام جمعه موقت ساری:

عدم وجود متولی برای دریا آسیب‌های فرهنگی بسیاری در پی دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با اشاره به این که عدم وجود متولی برای دریا می تواند برای فرهنگ استان مازندران بسیار آسیب زا باشد، گفت: متأسفانه علیرغم گذشت چندین دهه همچنان دریا بدون متولی و صاحب است و همین مسأله موجب نگرانی و انتقاد بسیاری از علما و حوزویان استان را فراهم کرده است.
امام جمعه موقت ساري

حجت الاسلام یوسف یوسف پور امام جمعه موقت ساری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به اهمیت برگزاری کمیسیون های سه گانه هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ساری گفت: اگر کمیسیون ها بتوانند نقش اصلی خود، یعنی ظرفیت ها و آسیب ها و راه کارها را به خوبی ارائه کنند طبیعی است جامعه مدرسین آن را پیگیری می کند و نتیجه خوبی برای استان ها در پی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به این که عدم وجود متولی برای دریا می تواند برای فرهنگ استان مازندران بسیار آسیب زا باشد، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم گذشت چندین دهه همچنان دریا بدون متولی و صاحب است و همین مسأله موجب نگرانی و انتقاد بسیاری از علما و حوزویان استان را فراهم کرده است.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که متأسفانه علیرغم شعارهایی که داده می شود اما همچنان دریا ساماندهی نشده و مدیریت مشخصی ندارد و هنوز هم به عنوان مسأله ملی به دریان نگاه نمی شود، خاطرنشان کرد: اگر متولی دریا مشخص شود و به آن به عنوان یک طرح ملی دیده شود به حتم برای استان های شمالی یک ظرفیت بسیار خوب اقتصادی و تفریحی خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که برگزاری اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین ابتکار بسیار خوبی است که باید تداوم داشته باشد، تصریح کرد: این اجلاس ها زمینه تقویت وحدت و همبستگی میان علمای بلاد و مجموعه جامعه مدرسین را فراهم خواهد کرد.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که برگزاری این اجلاسیه های منطقه فرصتی است تا بزرگان حوزوی کشور از نزدیک با فضای حوزوی و فرهنگی استان ها آشنا شوند، بیان داشت: خوشبختانه این اجلاس و همچنین برگزاری کمیسیون های سه گانه فرصتی را در اختیار علما، روحانیان و نخبگان حوزوی شمال کشور قرار داد تا از نزدیک با وضعیت فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حوزوی این سه استان آشنا شوند.

 

حجت الاسلام یوسف پور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه وضعیت حجاب در کشورمان مطلوب نیست، تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که در کمیسیون فرهنگی تبلیغی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت مسأله حجاب است که باید در برنامه های فرهنگی تبلیغی مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که مسأله عفاف و حجاب تنها با چند بخش نامه و همایش حل نمی شود، خاطرنشان کرد: برای نهادینه سازی این فرهنگ دینی باید در کشور یک عزم ملی در بین همه نهادها و دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان با ابراز تأسف از فاجعه انسانی در منا، این حادثه را یک فاجعه اسفناک در تاریخ اسلام و مکه دانست و گفت: به حتم دولت وهابی آل سعود عامل اصلی این جنایت تاریخی است و باید پاسخگو باشد.

 

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که کشورهای اسلامی باید برای جلوگیری از تکرار این نوع فاجعه ها کمیسیون، کمیته و هیأتی مشترک تشکیل دهند و آسیب هایی که به کشور سوگوار تحمیل شده را بررسی کنند، افزود: همچنین کشورهای اسلامی باید برای مدیریت مکه و مناسک حج یک برنامه ریزی عمیقی داشته باشند تا کشورهای اسلامی صاحب نظر در آن اظهار نظر کنند تا از این پس شاهد این فجایع عظیم انسانی نباشیم./950/302/ب3

ارسال نظرات