۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۲۹۳۶۳۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

حوزه و روحانیت در خط مقدم دفاع از اندیشه های دینی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که حوزه علمیه نقش بسیار اثرگذاری در ترویج فرهنگ دینی در جامعه عهده دار است، گفت: به همین دلیل نقش حوزه های علمیه به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ از دیگر نهادها و سازمان ها حائز اهمیت تر است.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، به اهمیت و ضرورت برگزاری اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین اشاره کرد و گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که خطاب به اعضای جامعه مدرسین فرمودند؛ «شما ارتباط خود را با علمای بلاد بیشتر کنید» طبیعی است که این منطقه ای برگزار شدن به ویژه با حضور استان هایی که مشترکاتی دارند اثرگذاری بسیار مطلوبی برای مناطق شمالی کشور دارد.

 

وی با بیان این که علما و روحانیان استان ها همواره بر ضرورت منطقه ای برگزار شدن اجلاسیه های جامعه مدرسین تأکید داشتند، ادامه داد: حضور اعضای جامعه مدرسین در استان ها افزون بر تعامل و همدلی با علمای استان ها زمینه آشنایی بیشتر آنها با مسائل مختلف استان ها را فراهم می کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که در کمیسیون فرهنگی تبلیغی پیرامون سه محور بحث و تبادل نظر و در نهایت جمع بندی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: یکی از این مباحث چالش ها و آسیب های عمده و مهم استان در حوزه فرهنگی و تبلغی است که مورد بحث واقع شد.

 

وی با بیان این که راه کارهای لازم جهت احصاء چالش های فرهنگی و تبلیغی استان در کمیسیون فرهنگی تبلیغی مورد بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: در این کمیسیون راهکارهای لازم جهت به حداقل رساندن آسیب های فرهنگی و تبلیغی از متخصصان و نخبگان حوزوی ارائه شد.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که پس از بحث و بررسی این آسیب ها و چالش ها در کمیسیون ها در زمینه اجرایی کردن راهکارهای پیشنهاداتی تصمیمات خوبی گرفته شد، برای این کار دو عنوان مطرح شد که یکی مطالبات از جامعه مدرسین و دیگری مطالبات از دولت و مجلس است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که حوزه علمیه نقش بسیار اثرگذاری در ترویج فرهنگ دینی در جامعه عهده دار است، تصریح کرد: به همین دلیل نقش حوزه های علمیه به عنوان پیشگامان عرصه تبلیغ از دیگر نهادها و سازمان ها حائز اهمیت تر است.

 

وی افزود: حوزه علمیه می تواند با تربیت طلاب و روحانیان مجرب و مستعد در رشته های مختلف جهت پاسخگویی به شبهات دینی، مقابله با فرقه های انحرافی، مدیریت صحیح مساجد و برنامه های فرهنگی مناطق روستایی و شهری در تقویت ارزش های دینی در جامعه بسیار اثرگذار باشد.

 

حجت الاسلام شکریان در ادامه سخنان خود به مطالبات دولت، مجلس و سایر دستگاه های دیگر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه جامعه مدرسین نیز به منظور پیگیری و اجرایی شدن مصوبات اجلاس شورایی را در نظر گرفت که پیگیر مصوبات هستند و در مجاری مختلف پیگیری می کنند تا به نتیجه برسد و اگر هم به نتیجه نرسید از مقام معظم رهبری استمداد می کنند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه سخنان خود به چالش بحران طلاق به عنوان معضل بزرگ فرهنگی اجتماعی در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر حوزه و روحانیت بتوانند مهارت های زندگی را قبل و بعد از ازدواج به مردم آموزش بدهند به حتم نتیجه مفیدی در زندگی اسلامی خواهد داشت.

 

وی با بیان این که متأسفانه امروز شبکه های ماهواره بسیار آسیب زا هستند، افزود: امروز نقش مبلغان دینی در آگاهی بخشی در خصوص آسیب های ماهواره برای عموم جامعه می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این متأسفانه در حوزه فضای مجازی برای تبیین و آگاهی بخشی به جامعه مبلغ کار آزموده نداریم، بیان داشت: امروز نیازمند مبلغان مجرب و اثرگذار در حوزه فضای مجازی و سایبری هستیم.

 

حجت الاسلام شکریان همچنین به ضرورت هجرت روحانیان به مناطق محروم و روستاها اشاره کرد و گفت: علما و بزرگان دینی باید برای مهاجرت مبلغان دینی به شهرها و روستاها تلاش کنند تا شاهد گسترش روز افزون مبانی دینی در بخش های مختلف جامعه باشیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه انسانی منا اشاره کرد و با بیان این که این جنایت آشکار آل سعود بر اعیاد سایه افکنده است، ادامه داد: این فاجعه انسانی نیازمند یک بررسی جامع از سوی مجامع بین المللی است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که آل سعود به حتم عامل اصلی این فاجعه انسانی است، تصریح کرد: انتظار ما از دولتمردان بیش از این است تا این مسأله مهم را پیگیری کنند.

 

وی با اشاره به این که وزارت خارجه و یا سازمان حج و زیارت باید با جدیت در این زمینه وارد شوند و فکر اساسی برای اداره کردن حج واجب داشته باشند، گفت: برای ما سخت است که عربستان به نماینده دولت ویزا ندهد و وزیر دیگر ما نیز به واسطه کویت به عربستان سفر کند و این موجب خدشه دار شدن عزت ما خواهد شد./950/202/ب1

ارسال نظرات