۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۲۹۳۶۴۳
مسؤول دفتر خواهران حوزه علمیه خراسان:

رسالت طلاب پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به این که طلاب باید پاسخگوی نیاز روز جامعه باشند، گفت: امروز دشمن فضای تهاجمی به فرهنگ و دین دارد، از این رو ضروری است که طلاب وارد این عرصه شوند.
رسالت طلاب پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه است رسالت طلاب پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه است رسالت طلاب پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه است رسالت طلاب پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه است رسالت طلاب پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم اعدادی، مسؤول دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان امروز در اردوی توجیهی آموزشی راه دل، ویژه طلاب جدیدالورود خواهر حوزه علمیه خراسان که با همکاری دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد، به جایگاه و ارزش علم اشاره کرد و گفت: کسب علم بر هر فردی واجب است و گاهی وجوب عینی و گاهی وجوب کفایی پیدا می‌کند.

 

وی به موارد وجوب عینی کسب علم اشاره و ابراز کرد: گاهی شهری نیاز به پزشک دارد و در آن منطقه کسی نیست، در این زمان بر ما وجوب عینی است که در این رشته تحصیل کنیم و گاهی وجوب کفایی پیدا می‌کند و آن زمانی است که گروهی مشغول به کسب علم شوند که در این صورت از دیگران ساقط می‌شود.

 

اعدادی با خاطرنشان کردن این که مسائلی که هر فرد به آن نیاز دارد، واجب است آن ها را بیاموزد، افزود: طلبه زمانی که وارد وادی طلبگی می شود، راه جدیدی را انتخاب کرده است و در حقیقت سیر جدیدی را در زندگی خود رقم می‌زند.

 

مسؤول دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: آیه « وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنفِرُواْ کَآفَّةً فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُمْ طَآئِفَةٌ لِّیَتَفَقَّهُواْ فِی الدِّینِ وَلِیُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ، و مؤمنان را وظیفه نیست که همگى [به سوى جهاد] کوچ کنند، پس چرا از هر گروهى از آنان، طایفه‏اى کوچ نمى‏کنند تا در دین دانا شوند و چون بازگشتند قوم خود را انذار کنند شاید آنها از معاصى بر حذر باشند.» به این مطلب اشاره دارد که باید وارد وادی علم شویم.

تحصیل علم باید همراه با تهذیب نفس باشد
اعدادی گفت: تحصیل علم باید همراه با تهذیب باشد؛ خداوند متعال می فرماید:« قَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولاً مِّنْ أَنفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَإِن کَانُواْ مِن قَبْلُ لَفِی ضَلالٍ مُّبِینٍ.».

 

مسؤول دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: هر یک از حوزه های علمیه خواهران مشهد به نام ائمه اطهار(ع) متبرک است، چند صباحی نمی‌گذرد که وارد وادی طلبگی شده‌اید و زمانی نمی‌گذرد که تحصیل شما تمام می شود و باید این محیط را ترک کنید.

 

وی به هدف برگزاری اردوی «راه دل» اشاره کرد و افزود: هدف از برگزاری این اردو، در کنار هم بودن و استفاده از تجربیات یکدیگر است و در ضمن این اردو، زمینه‌ساز آشنایی و توجه به راه و رسم طلبگی است.

 

طلاب باید پاسخگوی نیاز روز جامعه باشند
اعدادی با بیان این‌که مفهوم واژه طلبه، اشاره به طالب بودن دارد، خطاب به طلاب گفت: شما باید زمان خود را مدیریت کنید و گوش به فرمان فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشید.

 

مسؤول دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به این‌که طلاب باید به نیاز جامعه امروز توجه کنند، ابراز کرد: امروز دشمن فضای تهاجمی به فرهنگ و دین دارد و ضروری است که طلاب وارد این عرصه شوند.

 

وی افزود: این اردو با مشرف شدن به بارگاه امام رضا(ع) آغاز شده است، شما باید بیش از پیش برای تحصیل علم، تلاش و کوشش کنید و در راه کسب علم، خود را خسته کنید.

 

مسؤول دفتر خواهران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در پایان یادآور شد: شما سرباز امام زمان(عج) هستید، سر لوحه خود را تقوا و پرهیزگاری قرار دهید؛ چرا که حضرت علی(ع) می فرمایند: « اوصیکُم بِتَقْوَی اللّه‏ وَ نَظمِ اَمْرِکُم؛ شما را به پرهیزکاری و نظم در کارها سفارش می‏کنم.»./1309/202/ب2

ارسال نظرات