۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۹۳۶۴۷
استاد حوزه علمیه شهداد:

لباس روحانیت نماد ابلاغ دین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه شهداد با اشاره به این که لباس روحانیت نماد ابلاغ دین خدا است، گفت: متاسفانه یکی از مشکلات طلاب در حوزه های علمیه این است که طلاب این لباس را برای شغل انتخاب کرده اند.
لباس روحانيت لباس روحانيت لباس روحانيت زندگي در لباس روحانيت

حجت الاسلام رضا شاهی استاد حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: همان طور که در جامعه نمادهای مختلفی بوده، لباس طلبگی هم، یک نماد برای روحانیان است.

 

وی افزود: کسی که لباس روحانیت را بر تن می کند بداند که این، لباس پیامبر بوده و باید احترام این لباس را با رفتار و کردار خود حفظ کند.

 

حجت الاسلام شاهی با اشاره به این که لباس روحانیت نماد ابلاغ دین خدا است، اظهار داشت: متاسفانه یکی از مشکلات طلاب در حوزه های علمیه این است که طلاب این لباس را برای شغل انتخاب کرده اند.

 

وی بیان داشت: لباس روحانیت شغل نبوده و باید یک طلبه لباس روحانیت را برای کار کردن در جامعه انتخاب نکند بلکه این لباس هدفش ابلاغ دین خدا به مردم بوده است.

 

استاد حوزه علمیه شهداد با توجه به این که ارزش این لباس از اهمیت بالایی برخوردار بوده، خاطرنشان کرد: علمای قدیم زمانی که وارد این لباس می شدند اول وضو می گرفتند، و این نشان می دهد که این لباس از ارزش بالایی برخوردار است.

 

وی تأکید کرد: مهم ترین علتی که مردم نسبت به این لباس احترام خاصی قائل نیستند به خاطر عملکرد دشمن بر افکار مردم بوده و اگر مردم می دانستند که این لباس پیامبر بوده دیگر این بی احترامی نسبت به لباس را انجام نمی دادند.

 

حجت الاسلام شاهی با بیان این که عملکرد بعضی از روحانیت سبب بی احترامی مردم به این لباس شده، ابراز داشت: طلابی که این لباس را انتخاب می‌کنند باید قبل از آن باید ها و نباید های لباس روحانیت را بدانند تا موجب بی احترامی به این لباس نشوند.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به حدیثی از پیامبراکرم(ص) در مورد لباس روحانیت، خاطرنشان کرد: عمامه مایع وقار و عزت عرب بوده و اگر کسی این عمامه را از سر خود پایین آورد عزت خودش را ازبین برده است.

 

وی اظهار داشت: اگر حوزه علمیه از همان اول طلبگی یک لباس فرمی برای خود داشت الان بعضی از طلاب برای پوشیدن این لباس خجالت نمی کشیدند و خیلی راحت با این لباس وارد جامعه می شدند.

 

وی در پایان گفت: طلابی که وارد حوزه علمیه می شوند باید مهم ترین هدف خود را پوشیدن لباس مقدس روحانیت قرار بدهند./972/302/ب1

ارسال نظرات