۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۹۳۶۴۸
آیت الله علوی گرگانی:

ایران تنها کشور متکی به نیروی داخل در جهان است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع گفت: تنها کشوری در جهان که از ابتدا روی پای خود ایستاده و به نیروی داخل متکی بوده، ایران است.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی شامگاه چهارشنبه در دیدار با جمعی از کارکنان وزاردت دفاع، با اشاره به آیه 60 سوره مبارک انفال «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ» گفت: هر کشور و ملتی دارای قدرت نباشد، در برابر کشورهای مستکبر، ذلیل و خوار می‏شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: کشورهای استعمارگر، عنان کشورهای ضعیف را در دست می‏گیرند؛ همان‏گونه که در زمان رژیم شاهنشاهی، کشور ایران تحت سیطره ابر قدرت‏ها بود و مسؤولان کشور از خود هیچ اختیاری نداشتند.

 

وی حضرت آیت الله بروجردی را مانع بزرگی در مقابل حکومت شاهنشاهی ایران دانست و اظهار داشت: مرجعیت حضرت آیت الله بروجردی جهانی بود و رژیم شاه از ایشان هراس داشت؛ از برکت قیام امام خمینی(ره) بود که ذلت و خواری کاپیتولاسیون و لوایح شش گانه از دوش ملت ایران برداشته شد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی عزت ایران را مدیون قیام امام خمینی(ره) عنوان کرد و ادامه داد: در تمام دنیا تنها کشوری که روی پای خود ایستاده و به نیروی داخلی خود متکی بوده، جمهوری اسلامی ایران است؛ اراده کشور ایران در دست ملت و جامعه ایران بوده و این نعمت بزرگی است.

 

وی با اشاره به آماده بودن ارگان‏های نظامی کشور تأکید کرد: فرامین رهبر معظم انقلاب توسط نیروهای نظامی و مسؤولان، به خوبی اجرا می‏شود؛ با توجه به آیات قرآن کریم، نیروهای دفاعی کشور باید همیشه آمادگی خود را داشته باشند؛ وزارت دفاع، همیشه باید از نظر صنایع و نیروی انسانی، آماده و آگاه باشد.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: آمادگی نیروهای یک کشور، باعث ترس دشمنان آن می‏شود؛ دشمنان اسلام در قرآن کریم، دشمنان خداوند متعال خوانده شده‏اند و ایران اسلامی باید قدر خود را بداند که دارای چنین مقام والایی است.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر تبعیت از رهبری تصریح کرد: تمامی افراد جامعه باید از رهبر معظم انقلاب تبعیت کنند و این تداخلی با این که از چه کسی تقلید می‏کنند، ندارد؛ رهبری جامعه اسلامی فقط ویژه یک شخص است.

 

وی در پایان این دیدار به کارکنان وزارت دفاع توصیه کرد: وزارت دفاع بازوان این انقلاب و رهبری است و باید صادقانه و خالصانه برای موفقیت ایران اسلامی تلاش کند؛ پاداش زحمات سربازان اسلام در نزد پروردگار محفوظ است./840/پ202/ج

 

ارسال نظرات