۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۹۳۶۶۰
آیت‌الله ایمانی:

مداحان مقتضیات زمان را بشناسند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر اینکه پیرغلامان و خادمان حسینی باید مقتضیات زمان خود را بشناسند، گفت: امروز آمریکا، انگلیس، فرانسه، دولت‌های زورگو و دست‌نشانده‌های آنها از جمله آل سعود در منطقه یزیدیان زمان هستند.
آيت‌الله اسدالله ايماني، نماينده ولي فقيه در استان فارس

 بهگزارش خبرگزاری رسا در استان فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس، پیش از ظهر امروز در آئین گشایش سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی با اشاره به اینکه امروز اعتبار مداح، پیرغلام و خادم اباعبدالله‌الحسین (ع) در این است که زمان و مکان را بشناسد و درک کند، گفت: مداح و خادم حسین (ع) باید بداند منطق یزید زمان چیست، شمر روزگار چه می‌گوید و حسین امروز در اردوگاه اباعبدالله چه می‌گوید.

 

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه اگر بناست مداحی کردن تنها خواندن اشعاری باشد که از قصه 1400 سال گذشته سخن بگوید و از امروز سخن نگوید هیچ‌گاه با عزاداری امام حسین (ع) مبارزه نمی‌کردند و آل سعود در مقابل نام حسین (ع) ایستادگی نمی‌کرد، افزود: مداحان، پیرغلامان و خادمان حسینی باید این جریان را زنده نگاه دارند همانطور که اهل بیت داستان کربلا را جریان می‌دیدند ما نیز امروز وظیفه داریم آن جریان را ببینیم و بدانیم امروز اقتضای زمان ما چیست.

 

وی با اشاره به اینکه مداحان باید تمام مقتضیات زمان را بشناسند و با استفاده از فرصتی که در اختیار دارند برای جامعه بیان کنند اظهار داشت: دو اردوگاه حسینیان و یزیدیان از آغاز تا امروز و از امروز تا قیامت وجود داشته و وجود دارد و امروز آمریکا، انگلیس، فرانسه، دولت‌های زورگو و دست‌نشانده‌های آنها از جمله آل سعود در منطقه که فاجعه منا را در راستای جنایات استکبار رقم زدند همان اردوگاه یزیدیان هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: پیرغلامان، مداحان و خادمان حسینی امروز باید بدانند چه می‌خواهیم، به دنبال چه هستیم، نیاز امروز ما چیست و امیدارم به این نکته در تمام ابعاد توجه داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: فاجعه بزرگ منا و جان باختن حجاجی که در حرم امن الهی با لب تشنه لبیک خود را معنا کرده و آنچه در میقات گفته بودند در منا آن را اثبات کردند به ویژه خانواده‌های عزادار ایرانی و خانواده‌های عزادار استان فارس تسلیت می‌گویم.

 

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه از آغاز تلاش دشمنان بر این بود که شهادت اباعبدالله (ع) را به عنوان یک حادثه تلقی و به عنوان یک موضوعی در تاریخ که زمان آن گذشته مطرح کنند افزود: در مقابل، مکتب اهل بیت (ع) بر این حرکت اصرار داشت که شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) به عنوان یک جریان در تاریخ باقی بماند.

 

وی با اشاره به اینکه مکتب اهل بیت (ع) برای باقی ماندن جریان کربلا بیان داشت "تمام سرزمین‌ها کربلا و تمام روزها عاشوراست" خاطرنشان کرد: در مقابل تلاش اردوگاه یزیدیان بر این بود که بگویند در مقابل بدر و حنین انتقام گرفتیم و این پدیده را در حد یک انتقام معنا کنند و متاسفانه آنان که در طول تاریخ حتی در دوران معاصر در اردوگاه یزیدیان بودند همواره بر این امر تکیه داشتند که جریان کربلا تنها یک حادثه و قصه تاریخی بود که زمان آن به پایان رسید.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه در ده سال گذشته نیز برخی قلم‌به‌مزدان در روزنامه‌ها و کتاب‌ها مقالاتی برای کمرنگ کردن حادثه کربلا منتشر کردند تصریح کرد: حسینیان نیز در طول تاریخ بر این باور بودند آنچه در کربلا اتفاق افتاده در طول تاریخ به عنوان یک جریان در حرکت است.

 

آیت‌الله ایمانی با اشاره به اینکه سفارش ائمه پس از امام حسین (ع) بر سرودن اشعار درباره قیام کربلای اباعبدالله‌الحسین (ع) با ادبیات بومی خود بر این امر دلالت دارد که قیام عاشورای حسین (ع) جریانی ماندگار در طول تاریخ است بیان کرد: بنا به گفته امام حسین (ع) و دیگر ائمه افرادی که در اردوگاه حسینیان هستند هرگز با اردوگاه یزیدیان بیعت نمی‌کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه قیام عاشورا یک قصه و حادثه نبود عنوان کرد: این جریان منحصر به گروه یا سرزمینی خاص نیست و آمریکا، لاتین، سیاه و سفید، عرب و عجم و اروپایی نمی‌شناسد بلکه تمام انسان‌های آزاده دنیا را مخاطب قرار می‌دهد که وقتی تمام راه‌ها بر روی شما بسته شود تنها یک راه روی شما باز است و آن راه مقاومت، شهادت، ایستادگی و جانبازی است.

 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر دشمن تمام راه‌های حرکت را بر آزادگان ببندد نمی‌تواند راه شهادت را بر آنها ببندد اظهار داشت: اباعبدالله‌الحسین (ع) برای کسانی که آزاده‌اند راه را باز کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: اگر این قیام یک جریان نبود متوکل بعد از حدود 200 سال از قیام کربلا بیش از 17 بار قبر امام حسین (ع) را به آب نمی‌بست، رضا خان با عزاداری حسین (ع) مبارزه نمی‌کرد، گاندی به نام حسین (ع) ملت هند را آزاد نمی‌کرد و امام خمینی (ره) نخستین سخنرانی خود را عصر عاشورا قرار نمی‌داد.

 

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه اگر قیام عاشورای حسین (ع) یک جریان نبود انقلاب اسلامی ما با تاسوعا، عاشورا و اربعین 57 رقم نمی‌خورد و به آزادی و پیروزی نمی‌رسید خاطرنشان کرد: جبهه ما و دوران مبارزه ما با صدام ادامه جریان کربلا بود و امروز اگر می‌بینیم به نام پیرغلامان و خادمان حسین (ع) مراسم تجلیل برگزار می‌شود به این دلیل است که قیام عاشورا قصه و حادثه نبود و باید تمام کسانی که در برپایی و زنده نگاه داشتن این جریان تلاش می‌کنند مورد تجلیل و تقدیر قرار گیرند.

 

وی با اشاره به اینکه گریاندن و شعر خواندن برای اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) اجر و مزد دارد گفت: چرا این همه تلاش از سوی دشمنان برای خاموش کردن و تلاش از سوی دوستان برای برپا کردن نهضت حسینی صورت می‌گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه اگر قیام عاشورای اباعبدالله‌الحسین (ع) یک جریان نبود چرا فتنه‌گران در سال 88  به عَلَم و کُتَل امام حسین (ع) حمله کردند تصریح کرد: تمام مردم انقلابی ایران در روز 13 محرم مقارن با روز 9 دی به صحنه آمدند و این اتفاق جریان کربلا را برای ما بازگو می‌کند./919/101/ب1

ارسال نظرات