۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۲۹۳۶۷۵

اخبار کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ بازدید رییس سازمان اوقاف و هیات همراه از مجموعه آستان قدس رضوی، آغاز همایش سراسری مدیران و مسئولان سازمان اوقاف در مشهد، اخذ سند موقوفه ۲۴۳هزار مترمربعی در سنندج، آغاز سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در لرستان، انعقاد تفاهم‌نامه‌‎ برای احیا و بهره‎وری موقوفات شبستر، اختصاص محوطه 700 متری به حسینیه امامزاده سید ابراهیم مراغه
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، در این بازدید که باحضورحجت الاسلام و المسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف صورت پذیرفت، گروهی متشکل از 60 نفر از مدیران و مسئولان این سازمان از موسسه کشت و صنعت مزرعه نمونه، شرکت فرش و شرکت سامان داروی هشتم وابسته به داروسازی ثامن بازدید کردند و از نزدیک با بخش های مختلف این موسسات آشنا شدند.

 

مدیران و مسئولان همچنین در ادامه این بازدید، از باغ متراکم سیب و گلخانه موسسه مزرعه نمونه آستان قدس رضوی بازدید کردند و با روش های کشت مکانیزه، سیستم آبیاری قطره ای، دستگاه های تولید نشاء و... آشنا شدند.

 

بازدید از انواع کارگاه‌های قالی بافی، رنگ رزی و فرش شویی در شرکت فرش آستان قدس رضوی از دیگر برنامه های این بازدید بود.

 

در این بازدید همچنین از فعالیت ها، اقدامات و دستاوردهای آستان قدس رضوی در حوزه های مختلف اقتصادی، پژوهشی، درمانی، کشاورزی، فرهنگی و... در مرکز نمایشگاه ها و همایش های آستان قدس رضوی دیدن کردند.

 

مسئولان و مدیران همچنین به زیارت حرم ثامن الحجج(ع) مشرف شدند و از فیوضات و برکات زیارت این امام همام کسب فیض نمودند.

 

آغاز همایش سراسری مدیران و مسئولان سازمان اوقاف در مشهد

 

سخنگوی سازمان اوقاف با بیان اینکه این همایش یک روزه به منظور ارزیابی کمی و کیفی گزارش عملکرد 6 ماهه اول سال جاری برگزار می شود افزود: در این همایش معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان گزارش کلی از عملکرد سازمان اوقاف و معاونت ها و ادارات کل در حوزه های مختلف فرهنگی ـ اجتماعی، اوقافی و حقوقی همراه با یک ارزیابی ارزشمند شاخص ها ارائه خواهد کرد.

 

حسن ربیعی با بیان اینکه سازمان اوقاف براساس تأکیدات مقام معظم رهبری بر اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش تأکید دارد افزود: در این همایش معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف گزارش اجرای امینانه نیات واقفان مرتبط با حضرت سید الشهداء(ع) در ماه محرم و صفر در حوزه ستادی و استانها ارائه خواهد کرد.

 

مدیر کل حوزه ریاست سازمان اوقاف بررسی گزارش عملکرد بنیاد توسعه و عمران موقوفات، گزارش موضوعی عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی در 5 سال اخیر و بررسی روند تحول منابع انسانی در سازمان اوقاف را از دیگر محورهای همایش امروز اعلام کرد.

 

اخذ سند موقوفه 243هزار مترمربعی در سنندج


فردین علیزاده، با اشاره به اخذ سند مالکیت موقوفه مسجد امین اظهار کرد: سند مالکیت ارزشمند موقوفه مسجد امین با وسعت 243 هزار متر مربع واقع در شهر سنندج اخذ شد.

 

وی با اشاره به اهمیت سند دار بودن موقوفات افزود: با اخذ این سند بیش از یکصد متصرف اراضی شناسایی و به مقررات اوقافی تمکین خواهند کرد.


رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اهمیت اخذ سند برای اموال وقفی، اعلام کرد: با اخذ این سند بیش از 127 مورد رقبات این موقوفه سنددار خواهد شد.

 


آغاز سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در لرستان

 

محسن رحیمی کارشناس روابط عمومی و اطلاع رسانی اوقاف لرستان با اعلام این مطلب گفت سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم روز پنجشنبه با رقابت متسابقین خرم آباد، چگنی، نورآباد و الشتر در حسینیه حبیب بن مظاهر شهرستان خرم آباد کلید  خواهد خورد.

 

انعقاد تفاهم‌نامه‌‎ برای احیا و بهره‎وری موقوفات شبستر

 

حجت‎الاسلام محمد پرورش رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستربا اشاره به انعقاد تفاهم نامه با شهرداری، آموزش و پرورش و شورای شهر اظهارداشت:در این چارچوب با حضور حجت‎‏الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نشست هایی برگزار و طی آن تفاهم نامه‏‌هایی منعقد شد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر طی سخنانی در این مراسم هدف از انعقاد این تفاهم نامه ها را احیای موقوفات و بهره مندی مردم از برکات موقوفه دانست و اظهار کرد: 8 تفاهم نامه با شهرداری و شورای شهرستان شبستر منعقد کردیم که یکی از آنها درخصوص ایجاد میدان وقف و نصب تندیس وقف توسط شهرداری است.

 

وی ادامه داد: 7 تفاهم نامه دیگر نیز در راستای تحقق منویات رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی و افزایش بهره‎وری موقوفات منعقد شده است تا با تجاری سازی موقوفات و دیگر تغییرات لازم، به مرحله سوددهی برسیم و مردم هرچه بیشتر از آثار و برکات این چشمه همیشه جاری بهره‎مند شوند.

 

پرورش تأکید کرد: پیش‎بینی می‎شود درصورت اجرا و و همکاری همه‎جانبه طرفین، این هفت تفاهم نامه سوددهی مطلوبی دربر داشته باشد.


وی همچنین درخصوص تفاهم نامه با آموزش و پرورش نیز گفت: این تفاهم نامه نیز با هدف احداث درمانگاه ویژه فرهنگیان در زمین موقوفه منعقد شده است، تا از این طریق هم امر عمل امینانه به نیت واقف جامه عمل بپوشد و هم یکی از نیازهای اساسی مردم منطقه با این عمل خداپسندانه برطرف شود.

 

اختصاص محوطه 700 متری به حسینیه امامزاده سید ابراهیم مراغه

 

حجت الاسلام مطهری رئیس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان مراغه اظهار کرد: مراغه به عنوان دومین شهرستان مهم استان دارای پتانسیل های قوی فرهنگی و مذهبی و از قابلیت گردشگری مذهبی خوبی نیزبرخوردار است.

 

وی تاکید کرد: با تامین بودجه طرح های مربوط به امامزاده سید ابراهیم به مرحله اجرا خواهد رسید.

 

به گفته رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اینکه امامزاده ها باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند به دلیل شاخص بودن امامزاده سید ابراهیم در بین امامزادگان منطقه، خدمات دهی و رسیدگی بیشتر جهت رفاه حال زائرین در اولویت کار هیات های امنا قرار گرفته است./1325/ت303/ف

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف

ارسال نظرات