۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۹۳۶۷۸
امام جمعه خمینی شهر:

انتقال روحیه شهادت طلبی به نسل جوان وظیفه‌ای مهم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رحیمی گفت: خداوند به بچه‌های حزب الهی ایران لیاقت فراهم کردن مقدمات ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) را داد و باید این روحیه جهادی را به نسل امروزی نیز منتقل کنیم تا آماده ولایت‌پذیری مطلق شوند.
حجت الاسلام والمسلمين عباس رحيمي امام جمعه خميني شهر

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عباس رحیمی امام جمعه خمینی شهر و رییس شورای سیاست‌گذاری کنگره سرداران و 2300 شهید شهرستان خمینی‌شهر عصر امروز در نخستین جلسه هم‌اندیشی این کنگره، گفت: هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که این مملکت شیعه خانه امام زمان است و دست خدا و ولی خدا همیشه بر سر این کشور است.

 

 

وی در ادامه با بیان این که جنگ تحمیلی ملت ایران، جنگ کفر و اسلام بود، ابراز داشت: رزمندگان برای خاک، حکومت، پست و مقام نجنگیدند و این را در گفتار و رفتار جانبازانی که هرلحظه با شهادت و مرگ دست‌وپنجه نرم می‌کنند مشاهده می‌کنیم.

 

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به دلاوری های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، گفت: خداوند به بچه‌های حزب الهی ایران لیاقت فراهم کردن مقدمات ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) را داد و باید این روحیه جهادی را به نسل امروزی نیز منتقل کنیم تا آماده ولایت‌پذیری مطلق شوند.

 

 

امام جمعه خمینی شهر با بیان این که همه مسؤولان شهرستان بر این باورند که مدیون خون شهدا هستند، تصریح کرد: اعضای کمیته‌هایی که پیش‌بینی‌شده متناسب با فعالیت مربوطه انتخاب و هرچه سریع‌تر شروع به کار کنند و مسؤولان شهرستان با این دیدگاه که یک مسؤولیت الهی برعهده گرفته‌اند آن‌چنان‌که اگر بدهکاری به شخصی داشتند شبانه‌روزی تلاش می‌کردند، برای برگزار شدن هرچه بهتر اجلاسیه ملی سرداران و 2300 شهید شهرستان خمینی‌شهر نیز قدم بردارند.

 

 

در ادامه این جلسه هم اندیشی، سردار عزیزالله پورکاظم دبیر کنگره شهدا شهرستان خمینی شهر خلاصه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات این مجموعه از زمان تأسیس تاکنون و برنامه‌های پیش بینی شده را عنوان کرد و اظهار داشت: این کنگره در حال حاضر حدود 12 عنوان کتاب منتشر کرده و 4 عنوان کتاب هم در حال چاپ است.

 

 

وی در ادامه گفت: بر اساس سرشماری کشوری که صورت گرفته در مجموع کل کشور از هر 230 هزار نفر یک شهید و در استان اصفهان از هر 144 نفر یک شهید و در شهرستان خمینی‌شهر از هر 93 نفر یک شهید را تقدیم اسلام کرده و شهر درچه از توابع این شهرستان به‌عنوان شهر نمونه شاهد کشور انتخاب شد.

 

 

پورکاظم خاطرنشان کرد: کنگره شهدای شهرستان خمینی‌شهر از سال 84 فعالیتش را آغاز و تا کنون بیش از 2 هزار ساعت مصاحبه با خانواده شهدا، آزادگان، جانبازان، رزمندگان 8 سال دفاع مقدس توسط اعضای این مجموعه انجام شده است.

 

 

وی در پایان با بیان این که فرصت کمی تا اجلاسیه ملی وجود دارد، گفت: طرح کتابچه‌هایی برای 60 شهید شاخص و خانواده‌های چند شهیدی در دست تهیه است و همچنین برای نخستین بار، تاریخ دفاع مقدس رزمندگان شهرستان خمینی‌شهر مورد بررسی قرار گرفته که چند جلد آن به چاپ رسیده است و جلدهای دیگر تا اجلاسیه ملی منتشر می‌شود./867/202/ب1

ارسال نظرات