۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۹۳۶۸۴
معاون رییس جمهوری در امور زنان خبرد داد؛

تشکیل کارگروهی برای کنترل و کاهش طلاق در جامعه

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: کارگروهی توسط شورای عالی فرهنگی انقلاب تشکیل خواهد شد که به شناسایی برنامه ها و راهکار های در زمینه کنترل و کاهش طلاق در جامعه بپردازد.
خانم دکتر ملاوردي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهیندخت ملاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در نشست خبری هفتمین کنگره ملی آسیب شناسی خانواده و سومین جشنواره ملی خانواده پژوهی که بعدازظهر امروز چهارشنبه 15 مهر ماه در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به کوچک تر شدن نهاد خانواده در جامعه، گفت: تاخیر در ازدواج، افزیش طلاق و پدیده مهاجرت و سالمندی از جمله مواردی است که خانواده ها را تهدید می کند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی از اسفند سال 93 این موضوع را در دستور کار قرار داده است، بیان کرد: قرار شد که کارگروهی تشکیل شود و به شناسایی برنامه و فعالیت های در زمینه کنترل و کاهش طلاق بپردازد.

 

ملاوردی اظهار داشت: تأکید بر جلب مشارکت مردمی با کمک به دولت برای کاهش طلاق در نظر گرفته شده است، چندین جلسه تشکیل شد و برنامه وظیفه دستگاه اجرایی و نهاد فرهنگی مورد بازنگریی قرار گرفت .

 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: این ستاد با ریاست معاونت امور زنان و خانواده است و هشت وزیر عضو این ستاد هستند، صاحب نظران و روئسای انجمن علمی به این ستاد کمک می کنند اگر مواردی به تصویب رسد پیگیری کنیم تا بتوانیم مصوبه لازم را بگیریم، بحث آموزش های به اجرا در آمد از جمله طرح رحمت و  مهر  نیز در حال بازبینی است.

 

وی با بیان اینکه در دنیا ما با دو رویکرد مواجه هستیم عنوان کرد: یک رویکرد درمان نگر و رویکرد دیگر سلامت نگر است، رویکرد درمان نگر بعد از آنکه کار از کار گذشت نگاه در مانی دارد، در رویکرد سلامت محور بحث پیشگیری مطرح است این که چه کاری انجام شود که افراد با طلاق عاطفی مواجه نشود و چه برنامه های به پایداری خانواده کمک می کند.

 

ملاوردی با تأکید بر اینکه بسیاری کشورها به رویکرد سلامت محور نگاه می کند، خاطرنشان کرد: معاونت امور زنان و خانواده نیز به دنیال رویکرد سلامت محور هستند و این مختص به زنان نیست و کودکان و مردان را نیز شامل می شود.

 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، مشاوره قبل و بعد از ازدواج، بیمه خانواده از جمله برنامه های است که در حال تدوین آن هستیم.

 

وی با بیان اینکه خانواده قوام بخش در جامعه است، اظهار داشت: خانواده در معرض آسیب های جدی است که می تواند خانواده را با خطر جدی مواجه کند، سنگ بنیاد دموکراسی در خانواده است و پژوهش در حوزه آسیب شناسی از خانواده نگاه درستی است و این اعتقاد انسجام و پایداری جامعه را دارد.

 

ملاوردی با بیان اینکه شهردای تهران برنامه های برای توانمند سازی زنان دارد، گفت: معاونت  شهرداری جایگاهی دارد که به اشتغال و کارآفرینی زنان توجه شود و ما هماهنگ کننده در این زمینه هستیم .

 

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در رابطه با بحث تسهیل در ازدواج و افزایش فرزندآوری بیان کرد: تا شرایط مسکن و اشتغال فراهم نشود جوانان رغبت و تمایل به ازدواج ندارند و غیر از ازدواج هم باید به درمان ناباروری، مرگ های جاده ای، مبارزه با سرطان توجه شود./818/پ202/ج

 

ارسال نظرات