۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۶
کد خبر: ۲۹۳۶۹۷
حجت الاسلام مؤمنی:

اهل تسنن و وهابیت دو فرقه جدا از هم هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه از برخورد ناهنجار برخی از شیعیان با اهل تسنن انتقاد کرد و گفت: اهل تسنن و وهابیت دو فرقه جدا از هم هستند و ما باید در برخورد خود با سنی هایی که محب اهل بیت هستند، بسیار مراقب باشیم.
حجت الاسلام سيد حسين مؤمني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی استاد و پژوهشگر حوزه علمیه شب گذشته و به مناسبت دهه غدیریه در حسینیه قصر منشی واقع در خیابان هشت بهشت غربی، گفت: اطاعت بیشتر از اهل بیت(ع) معلول معرفت بیشتر به وجود ایشان است.

 

وی با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا، افزود: موالات به معنای پیروی کردن، فرع بر داشتن ولایت است، خود ولایت فرع بر داشتن محبت بوده و محبت نیز فرع بر داشتن معرفت است، پس هر چه بیشتر در مسیر شناخت اهل بیت گام بر داریم، اطاعت ما از ایشان بیشتر می شود.

 

حجت الاسلام مؤمنی به روایتی از امام صادق(ع) که می فرمایند، «مطیع خداوند دوست ما است و کسی که خدا را نافرمانی کند، دشمن ما است»، اشاره کرد و بیان داشت: نافرمانی خداوند انسان را در زمره دشمنان اهل بیت(ع) قرار می دهد.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه ابراز داشت: طبق حدیث ثقلین افرادی که از یک طرف متمسک به قرآن و از طرف دیگر به اهل بیت(ع) متمسک می شوند، هرگز گمراه نخواهند شد و تمسک به قرآن و اهل بیت فقط از طریق عمل کردن به دستورات ایشان حاصل می شود.

 

حجت الاسلام مؤمنی گفت: سیر الی الله فقط با اتصال به اهل بیت و رضایت ایشان امکان پذیر است و اگر کسی روزها را روزه بگیرد و شب ها را تا صبح به عبادت بپردازد ولی این عبادت مورد رضایت اهل بیت نباشد، هیچ ارزشی ندارد.

 

خطیب توانا در ادامه بیان داشت: کسانی که خود را کلب آستان اهل بیت می دانند، باید در فکر تقویت خصلت های خوبی باشد که در کلب وجود دارد و گرنه به زبان، کلب بودن آسان است.

 

وی از برخورد ناهنجار برخی از شیعیان با اهل تسنن انتقاد کرد و ابراز داشت: اهل تسنن و وهابیت دو فرقه جدا از هم هستند و ما باید در برخورد خود با سنی هایی که محب اهل بیت هستند، بسیار مراقب باشیم.

 

حجت الاسلام مؤمنی در پایان با ابراز ناراحتی از رفتار سعودی ها با حجاج در منا خاطر نشان کرد: رفتار سعودی های ملعون ما را به یاد رفتار خلفای غاصبی می اندازد که بدون توجه به اهل بیت پیامبر(ص)، حقوق ایشان را پایمال کردند./867/202/ب1

ارسال نظرات