۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۱
کد خبر: ۲۹۳۷۰۱
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان:

برای مقابله با هجمه فرهنگی دشمن چاره ای جز پناه بردن به قرآن نیست

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان گفت: با استفاده از قرآن می توان مسائل اخلاقی و اعتقادی را برای کودکان بازگو کرد و آنها را از قصص قرآن بهره مند کرد.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل قمصري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل قمصری، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان‌ چهارشنبه شب در مراسم تجلیل از برترین های قرآنی مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی هنری کاشان در ناحیه مقاومت سپاه کاشان، با اشاره به این که قرآن شفاعت کننده ای است که شفاعت آن قبول می شود، گفت: انسان باید در سایه قرآن و تحت عنایات الهی باشد تا در روز قیامت مورد شفاعت قرآن قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) می فرماید، خداوند در روز قیامت سه دفتر برای اعمال نیک، اعمال بد و پاداش ها باز می کند، ادامه داد: در مقایسه این سه دفتر در روز قیامت مشخص می شود اعمال بد افراد بیشتر بوده و مستحق جهنم هستند، اما به دلیل تلاوت قرآن، مورد شفاعت کلام خداوند قرار می گیرند، از این رو روایت می گوید، به قرآن مبادرت کرده و این کلام نورانی را از کودکی به فرزندان خود آموزش دهید.

 

استکبار جهانی به دنبال گمراه کردن جوانان و نوجوانان است

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان با بیان این که اهل بیت(ع) از کودکی فرزندان خود را با قرآن آشنا کردند، افزود: امام حسین(ع) دهان معلم قرآن فرزند خود را پر از دُر کرد و فرمود من بخش کوچکی از زحمات تو را پاسخ دادم.

 

وی با تأکید بر این که در شرایط فعلی شاهد برنامه ریزی استکبار جهانی برای انحراف جوانان و نوجوانان هستیم  و این موضوع روز به روز پررنگ تر می شود، گفت: برای مقابله با هجمه دشمن چاره ای به غیر از پناه بردن به دامن قرآن نیست.

 

وی یادآور شد: در روایت آمده است زمانی که فتنه ها مانند شب تار به شما هجوم می آورند به سراغ قرآن بروید تا گمراه نشوید.

 

حجت الاسلام شاه فضل با تأکید بر آموزش روخوانی و محتوای قرآن به کودکان، گفت: با استفاده از  قرآن می توان مسائل اخلاقی و اعتقادی را برای کودکان بازگو کرد و آنها را از از قصص قرآن بهره من کرد.

 

ظلم عربستان به کشورهای اسلامی کمتر از کشورهای استکباری نیست

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی‌کاشان با اشاره به این که پاسخ شبهات جوانان را باید با قرآن داد، چرا که اثرگذاری بسیاری دارد، تأکید کرد: اساتید و معلمان با قرآن بیشتر در ارتباط باشند و در آن تدبیر و تفکر کنند تا بتوانند پاسخگوی مسائل و سؤالات نسل جدید باشند.

 

وی با اشاره به فاجعه منا و عزا شدن عید قربان مسلمانان، گفت: در فاجعه منا کشور عربستان مسؤول و مقصر اصلی است، از این رو باید پاسخگوی کشورهایی باشد حجاج آنها در این فاجعه قربانی شدند.

 

به گفته وی، عربستان خود را خادم الحرمین می داند، اما رفتاری دارد که بیشتر شبیه خیانت است تا خدمت، و به جهان اسلام خیانت می کند.

 

حجت الاسلام شاه فضل با بیان این که ظلم عربستان به کشورهای اسلامی کمتر از کشورهای استکباری نیست، گفت: خون ریخته شده در منا عاقبت گریبان آل سعود را خواهد گرفت./1307/202/ب1

ارسال نظرات