۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۲۹۳۷۰۶
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه:

اندیشه های امام راحل در تمام سطوح تحصیلی تدریس شود

خبرگزاری رسا ـ محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با اشاره به این که روحیه انقلابی همان روحیه ناب اسلامی است، گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با دقت در حوزه علمیه پیگیری و اجرا شود.
حجت الاسلام محمود مهدي پور

حجت الاسلام محمود مهدی پور، محقق و پژوهشگر حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که روحیه انقلابی همان روحیه ناب اسلامی است، گفت: روحیه انقلابی برگرفته از قرآن و مواضع اباعبدالله(ع) در برابر نظام ظالمانه است.

 

وی، امام راحل را سمبل احیای اندیشه انقلابی گری دانست و گفت: حوزه های علمیه وارث اندیشه امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) هستند و وظیفه شناخت اسلام ناب را بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام مهدی پور با بیان این که اسلام انقلابی همان اسلام جهاد، شهادت و قرآن است، ابراز کرد: دشمن به دنبال تبدیل اسلام ناب به اسلام آمریکایی است، همانطور که در گذشته به دنبال تبدیل اسلام پیامبر(ص) به اسلام بنی امیه بودند و با قیام امام حسین(ع) مواجه شدند.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه گفت: به تعبیر امام راحل، قبل از انقلاب، اسلام اصیل به اسلام آمریکایی تبدیل شده بود و امروز نیز دشمن به دنبال تبدیل اسلام انقلابی به اسلام فردی و یا بی خاصیت است.

 

وی با اشاره به این که سازش، ذلت و نرمش در برابر هجوم فرهنگی و اقتصادی دشمن از اهداف استکبار است، افزود: حوزویان از بزرگان تا طلاب جوان وظیفه معرفی اسلام اصیل را بر عهده دارند.

 

به گفته وی، جلوگیری از هرگونه تحریف اسلام وظیفه حوزه علمیه است که راهکار آن مراجعه به صحیفه نور امام راحل است، از این رو عصاره اندیشه های امام راحل باید در تمام سطوح تحصیلی تدریس شود.

 

حجت الاسلام مهدی پور با تأکید بر تداوم اندیشه های شهید مطهری در جامعه، گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب با دقت در حوزه پیگیری شود تا اندیشه های ایشان اجرایی شود.

 

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه با سفارش به جلوگیری از تحریف امام راحل، گفت: موفقیت دشمن در تحریف امام خمینی(ره) و آرمان های ایشان سبب خواهد شد تا دشمن به اهدافش برسد./1307/302/ب1

ارسال نظرات