۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۲۹۳۷۱۱
امام جمعه موقت اهواز:

دلسوزی و تواضع از ویژگی های کارگزاران نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز از ویژگی های کارگزاران را دلسوزی و تواضع خواند و گفت: در نظام اسلامی، تواضع مسؤولان بایستی بیش از یک نظام عادی باشد.
حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز و مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان، شامگاه چهارشنبه(15 مهرماه) در جلسه شورای اداری استان، در ابتدا با تقدیر از فعالیت های مدیران استانی ابراز داشت: آنچه که به عنوان دستورات حکومتی برای کارگزاران در حکومت مطرح شده فرا تر از دستورات اخلاقی است.

 

وی با تأکید براین که موضوعات و مباحثی که جنبه توصیه ای برای مردم دارند، برای مسؤولان دستورات حکومتی هستند، اظهار داشت: نامه امام علی(ع) به مالک معروف شده به عهدنامه مالک و در سازمان ملل به عنوان کامل ترین منشور اخلاقی معرفی شده است.

 

این مقام مسؤول از ویژگی های کارگزاران را دلسوزی خواند و به آیه قرآنی «لَقَدْ جَاءکُمْ رَسُولٌ مِّنْ أَنفُسِکُمْ عَزِیزٌ عَلَیْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِیصٌ عَلَیْکُم بِالْمُؤْمِنِینَ رَؤُوفٌ رَّحِیمٌ» اشاره کرد؛ رحمت یعنی نیازهای آنها را برطرف کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به آیه قرآنی «وَاخْفِضْ جَنَاحَکَ لِمَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ» ادامه داد: تواضع از دیگر ویژگی های کارگزاران است؛ در نظام اسلامی، تواضع مسؤولان بایستی بیش از یک نظام عادی باشد.

 

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) مبنی براین که اگر به من خدمتگزار بگویید بهتر از رهبر است، گفت: حادثه منا در حقیقت فاجعه ای است که در آن به یقین کوتاهی وجود داشت.

 

مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در استان خوزستان جان باختن زائران بیت الله الحرام باتوجه به مسدود کردن خیابان های منا را مسأله طبیعی خواند و تصریح کرد: در ادامه جنایت های آل سعود در این زمینه، عدم رسیدگی درست به مجروحان بود.

 

وی با اشاره به این که همه جانباختگان خوزستانی فاجعه منا آبادانی هستند، بیان داشت: بیانات قاطع و محکم رهبرمعظم انقلاب وضع را تغییر و اگر فرمایشات ایشان نبود، آل سعود قصد داشت که پنج هزار جان باخته را در مکه دفن کند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که امید است که حادثه منا سبب بیداری بیشتر جهان اسلام شود، گفت: راه بسیاری تا مدیریت صحیح حرمین شریفین بایستی ظی شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با بیان این که در مسأله امنیت افزون بر نیروی انتظامی، قوه قضاییه نیز نقش دارد، ابراز داشت: اسلام در مقوله امنیت تعارفی با کسی ندارد.

 

امام جمعه موقت اهواز با تأکید براین که استان خوزستان پس از وقوع حادثه منا با بیشتری در زمینه برگزاری مراسم اربعین دارد، اظهار داشت: این استان برای مدیریت مراسم اربعین از زیرساخت های خوبی برخوردار و نگاه ها همگی، داخل و خارج به اربعین دوخته شده است./9453/202/ب1

ارسال نظرات