۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۲۹۳۷۱۵
به مناسبت نوزدهم مهر، سالروز سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی؛

همایش بزرگ «مهر ولایت» در بجنورد برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: همزمان با نوزدهم مهرماه، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به این استان، همایش بزرگ مهر ولایت در بجنورد، مرکز خراسان شمالی برگزار می شود.
رهبر معظم انقلاب

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان شمالی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با گرامیداشت فرا رسیدن نوزدهم مهرماه، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در سال 91، اظهار کرد: به این مناسبت همزمان با این روز همایش بزرگ مهر ولایت در مرکز استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه همایش مزبور به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود، اضافه کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی در جمع طلاب و روحانیان این استان موضوع پیوند بین ائمه جماعات و فعالان کانون های فرهنگی و هنری و نیز پایگاه های بسیج مساجد را مورد تأکید قرار داده و به صراحت سفارش کردند که نباید کانون های فرهنگی و هنری مساجد فراموش شوند، همایش مهر ولایت با هدف تبیین این پیوند در دستور کار قرار گرفته است.

شیرازیان اضافه کرد: همچنین تجدید پیمان فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد، بسیجیان پایگاه ها و نیز ائمه جماعات مساجد با رهبر معظم انقلاب و سفارش مؤکد ایشان، گرامیداشت نوزدهم مهرماه و تعمیق و تجلی فرمایشات ارزنده و راهگشای رهبر معظم انقلاب از دیگر اهداف برگزاری این همایش بزرگ در استان است.

وی خاطرنشان کرد: همایش مزبور شنبه شب، هجدهم مهرماه امسال پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی(ره) بجنورد با حضور طلاب و روحانیان، ائمه جماعت مساجد، فرماندهان پایگاه بسیج و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار خواهد شد.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های این دبیرخانه به منظور گرامیداشت نوزدهم مهرماه، سالروز سفر رهبری به استان، اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده در راستای گرامیداشت سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی تجهیز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در قالب کاروان مهر است.

به گفته شیرازیان در این طرح 19 کانون فرهنگی هنری مساجد با تجهیزات کتابخانه ای شامل میز مطالعه، قفسه، صندلی و کتاب تجهیز خواهند شد.

وی همچنین افتتاح ساختمان کانون فرهنگی و هنری حجاب مسجد روستای قراجه رباط از توابع شهرستان جاجرم را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای گرامیداشت نوزدهم مهرماه در خراسان شمالی ذکر کرد.

شیرازیان اضافه کرد: افزون بر این، دیدار فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد از دیگر برنامه های گرامیداشت نوزدهم مهرماه، سالروز سفر رهبری به خراسان شمالی است.

گفتنی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهر ماه سال 91 به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت روزه خود در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

این سفر افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، 200 مصوبه شامل هزار و 613 پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد که بخش اعظم این پروژه ها اکنون به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و مابقی نیز مراحل مختلف ساخت و اجرا را طی می کنند.

در این سفر همچنین 15 پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 200 میلیون تومان در زمینه حوزه های علمیه شامل احداث مدارس علمیه، استادسرا و حوزه علمیه جامع به تصویب رسید که ساخت این طرح ها اکنون به طور میانگین حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد./9314/302/ب

ارسال نظرات