۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۹۳۷۷۵
مدیر حوزه ها ی علمیه کرمان:

لباس روحانیت نشان دهنده حاکمیت دین و نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه کرمان با توجه به این که لباس روحانیت لباس فرهنگ دینی محسوب می شود، گفت: لباس روحانیت نشان دهنده حاکمیت دین و نظام جمهوری اسلامی بوده که طلاب باید احترام خاصی را برای این لباس داشته باشند.
حجت الاسلام حسين الله وردي حجت الاسلام حسين الله وردي مدير حوزه علميه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام حسین الله‌وردی، مدیر حوزه‌های علمیه کرمان ظهر امروز در مراسم عمامه گذاری در مدرسه ابراهیمیه کرمان، گفت: در استان کرمان60 نفر از طلاب گرامی، ملبس به لباس روحانیت می شوند.

 

وی افزود: یکی از اهداف حوزه های علمیه این است که طلابی را تحویل جامعه بدهد که انسانی موحد کامل باشد تا بتوانند وظیفه خود را به خوبی در جامعه انجام دهند.

 

حجت‌الاسلام الله وردی با اشاره به این که طلبه باید خود را از جهت مطالعه بالا ببرد، خاطرنشان کرد: لباس روحانیت یعنی نبرد با مسیحیت، یهودیت و وهابیت است که طلاب باید خود را در حوزه های علمیه از نظر علمی بالا ببرند.

 

مدیر حوزه های علمیه کرمان بیان داشت: یکی از کارکردهای این لباس مقدس روحانیت این است که باید در مقابل مردم پاسخگوی مسائل دینی و احکامی افراد باشند.

 

وی با بیان این که کسی که لباس روحانیت را بپوشد متخصص دین نامیده می شود، اظهار داشت: لباس روحانیت نشان دهنده حاکمیت دین و نظام جمهوری اسلامی بوده که طلاب باید احترام خاصی را برای این لباس داشته باشند.

 

استاد حوزه علمیه یادآور شد: چون لباس روحانیت لباس ویژه پیامبر(ص) واهل بیت بوده، به همین جهت افراد با دیدن این لباس به یاد خدا و دین می افتند.

 

حجت الاسلام الله‌وردی با توجه به این که لباس روحانیت لباس فرهنگ دینی محسوب می‌شود، تأکید کرد: تبلیغ دین خدا، جذب مردم، محبت، امید و یاد قیامت از کارکردهای این لباس هستند که طلاب باید به این لباس به این دید نگاه کنند.

 

وی با اشاره به این که کردار و رفتار روحانی در مردم تأثیر دارد، ابراز داشت: کسانی که به سن 18 سال و اتمام پایه پنجم رسیده اند و از نظر اخلاقی موردی نداشته باشند می توانند خود را در این لباس ببینند.

 

وی در پایان گفت: در این دوره از تلبس در مدرسه ابراهیمیه 106نفر طلاب برای تلبس ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 60نفر پذیرفته شده اند./972/202/ب2

ارسال نظرات