۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۲۹۳۷۷۸

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ دیدار سردار نقدی با خانواده جان‌باخته حادثه منا، آغاز اکران فیلم «محمد رسول الله» در شش شهر و آغاز به کار نخستین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال و همراه تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین شب گذشته در دیدار با خانواده مرحوم حاج رضا جلالی از جان‌باختگان حادثه منا در تبریز اظهار داشت: اگر تک تک شهدای حادثه منا را بررسی کنیم؛ متوجه می شویم که همگی انسان هایی دارای ویژگی های خاص ایمانی بودند که برگزیده خدا در مکان مقدس شدند.


وی با تأکید بر این‌که نباید از جنایت دشمن غافل شویم، خاطرنشان کرد: خون مظلومانه شهدای منا بیدارگر امت اسلام خواهد بود و دشمنی که سعی کرده بود خود را پشت چهره نفاق پنهان کند؛ با این خیانت دستش برای امت اسلام رو شد. یقین بدانید که این خون ها پایمال نخواهد شد و فاتحه آل سعود و آمریکا با این خون ها خوانده می شود.


سردار نقدی افزود: هر چه تبلیغات می کردیم تا ماهیت واقعی کسانی که ادعای خادم الحرمین دارند و قرآن چاپ می کنند و نمازهای 2 ساعته می خوانند را به امت اسلامی گوشزد کنیم، به اندازه این حادثه ای که خودشان به وجود آورند مؤثر نبود و بدین وسیله امت اسلامی بیدار شد.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان این‌که جان باختگان حادثه منا با خون خود اثر بزرگی را در جهان اسلام گذاشتند، تصریح کرد: امروز حتی کشورهایی که مجیزه گوی آل سعود بودند، نیز بیدار شده و زبان انتقاد باز کرده اند. باید پیام مظلومانه این شهدا را به گوش همگی برسانیم، این فاجعه و جنایت در سرزمین منا بایستی مقدمه ای برای نابودی آل سعود باشد.


سردار نقدی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان خاطره ای از مرحوم جلالی در روزهای سخت زلزله ارسباران سال 1391پرداخت و از اقدام فرهنگی و مدیحه سرایی آن شهید که در ورزشگاه یادگار امام(ه) تبریز جهت جلوگیری از سوءاستفاده های سیاسی برخی افراد از زلزله ارسباران به عمل آمد یاد و تمجید کرد.


آغاز همزمان اکران فیلم "محمد رسول الله" در شش شهر استان

علی محرمی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از آغاز همزمان اکران فیلم "محمد رسول الله" در شش شهرستان استان خبر داد و گفت: فیلم فاخر محمد رسول الله که در اکران آن با استقبال ویژه و منحصر به فرد مردم روبرو شده است، از پانزدهم مهرماه در شهرستان های میانه، مرند، مراغه، شبستر، بناب و اهر نیز اکران می شود.


وی خاطرنشان کرد: سینماهایی که برای اکران فیلم انتخاب شده اند از جمله سینماهای مجهز و دارای امکانات کافی هستند، پیش از این فیلم یاد شده همزمان با تعدادی از شهرهای ایران در سینماهای تبریز از جمله سینما ناجی تبریز اکران شده است.


 62 درصد دانش آموزان آذربایجان شرقی بسیجی هستند

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در همایش فرماندهان واحدهای مقاومت سازمان بسیج دانش آموزی سپاه عاشورا گفت: آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با 650 هزار دانش آموز، 8 هزار و 500 مدرسه و 47 هزار پرسنل به عنوان بسیجی فعال در عرصه های مختلف در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران است.


 وی با بیان اینکه همه اقشار جامعه اسلامی بسیجی هستند،تاکید کرد: اگر امروز استکبار جهانی از عظمت ایران اسلامی واهمه دارد در سایه سار وجود مقام معظم رهبری و بسیجیان مسلمان است. اطمینان می دهیم که آماده هستیم به عنوان بزرگترین خانواده بسیجی استان آموزه ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری را در استان نشر دهیم.


آغاز به کار اولین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال و همراه تبریز

جشنواره هنرهای دیجیتال و همراه تبریز با هدف بررسی فرصت های تولید محتوای ایرانی اسلامی در قالب هنرهای دیجیتال و بررسی چالش های موجود، ایجاد بسترهای هنری، فنی و حقوقی تولید محتوا در محل پردیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز به صورت دو روز (15 و 16 مهر ماه) در حال برگزاری است.


این جشنواره،  شامل سخنرانی، نشست های فنی و هنری، تخصص و ارائه گزارش هایی در زمینه «صنعت هنرهای دیجیتال و همراه» همچنین شامل توانایی سنجی دانشجویان در حال تحصیل این دانشکده با شرکت ها و اشخاص حقیقی که در زمینه چند رسانه ای در بازار کار فعال است.


گفتنی است، نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات، موسویان، مدیر مرکز فناوری اطلاعات و رسانهه ای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مینایی، رییس هیات مدیره بنیاد ملی بازی های یارانه ای، احمدی، عضو بنیاد ملی بازارهای یارانه ای و .. در افتتاحیه این جشنواره حضور دارند./935/203/ب2

ارسال نظرات