۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۹۳۷۹۷
استاد مؤسسه امیر بیان پاسخ داد؛

چرا مسلمانان همیشه در سختی اما کفار همواره در رفاه هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قماستاد مؤسسه امیر بیان به چند شبهه که ذهن برخی جوانان را مشغول کرده است پاسخ گفت از جمله اینکه چرا مسلمانان همیشه در سختی زندگی می‌کنند و کفار در رفاه هستند.
ارتباط با خدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید غدیری، استاد چند رسانه‌ای مؤسسه امیر بیان، صبح امروز در همایش آموزشی تبلیغی مبلغان محرم الحرام که در مجتمع امین قم برگزار شد، با اشاره به آیه 77 سوره اعراف گفت: خداوند می‌توانست همان گونه که حضرت موسی(ع) را از فرعونیان نجات داد امام حسین(ع) را هم نجات دهد اما واقعه کربلا امتحانی برای کوفیان بود و چون کوفیان از امام حسین(ع) دعوت کرده بودند خداوند از این طریق حجت را بر آنها تمام کرد.

 

وی در جواب این شبهه که برخی جوانان می‌گویند چرا خداوند ما را خلق کرد که بخواهد امتحان کند، افزود: در همین دنیا هم اگر دانشمندی چیزی را بلد باشد که نفع مردم در آن باشد عقل و منطق می‌گوید که باید آن علم را گسترش دهد و در اختیار بشریت قرار دهد و اگر این کار را نکند عقلا او را توبیخ می‌کنند و خداوند که قدرت بر آفرینش انسان داشته اگر خلق نمی‌کرد خلاف منطق و حکمت خداوند بود.

 

حجت الاسلام غدیری خاطرنشان کرد: امتحان و آزمایش خداوند با علم خدا در تضاد نیست زیرا انسان هر چه هم که گناهکار باشد مختار است که توبه کند و راه درست را انتخاب کند و نمونه بارز آن حرّ است و این تصور اشتباهی است که خداوند می‌خواهد به زور عده‌ای را جهنمی کند و برای همین هم این همه پیامبر فرستاده تا مردم را از دوزخ نجات دهند.

 

وی با بیان این که خداوند از روی لطف خود ما را آفریده است، اظهار داشت: مشکلاتی که در این دنیا برای انسان  وجود دارد به خاطر این است که خدا دنیا را بر اساس قوانین طبیعی خلق کرده ست و این عالم، عالم علت و معلولی است و برخی مشکلات هم برای امتحان است زیرا امتحان اولاٌ وضعیت شخص مشخص می‌شود، دوماٌ زمینه رشد و ترقی انسان را فراهم می‌کند و در آخر هم اتمام حجت است.

 

استاد مؤسسه امیر بیان در جواب سؤالی که چرا مسلمانان همیشه در سختی زندگی می‌کنند و کفار در رفاه هستند، گفت: واقعیت در غرب جور دیگری است و این طور نیست که آنها در رفاه باشند و دلیل آن آمار خودکشی بالا در کشورهای غربی است که خود دلیل بر نارضایتی غربی‌ها از زندگی است و از جهت دیگر هم خداوند در قرآن می‌گوید «اگر این جور نبود که همه مردم کافر می‌شدند، سقف خانه‌های کفار را از نقره می‌کردم» و این همان استدراج است که در اسلام از آن نام برده شده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف از خلقت انسان، قرب به خدا است و برای همین در عبادات قصد قربت می‌کنیم و همین احساس است که سبب لذت بردن از زندگی می‌شود و اگر انس با قرآن و اهل بیت(ع) داشته باشیم هیچ گاه احساس پوچی و بیهودگی نخواهیم کرد./843/پ202/ف

ارسال نظرات