۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۲۹۳۸۲۸
رییس دانشگاه ادیان و مذاهب؛

دنیا شیعه را قدرتی تأثیرگذار در جهان می داند

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: بیداری در جهان اسلام همزمان با انقلاب اسلامی صورت گرفت و هم‌اکنون دنیا شیعه را قدرتی تأثیرگذار می‌داند و اگر تشیع با همین سرعت پیش رود اثری از جریان سلفی وهابی و تکفیری ها نخواهد ماند.
حجت الاسلام نواب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ابوالحسن نواب، رییس دانشگاه ادیان و مذاهب در همایش  مدیران مراکز خدمات  تصریح کرد: تشیع از زمان رسول خدا(ص) به وجود آمد و در آن زمان اصحاب دو دسته شدند گروهی از اصحاب فقط در امر آخرت از ایشان پیروی می کردند ولی عده ای به رهبری حضرت علی(ع) دنیا و آخرت خود را در پیروی از رسول گرامی اسلام می دانستند.


وی خاطرنشان کرد: رشد و گسترش تشیع در سراسر جهان با انقلاب اسلامی حرکت خود را آغاز کرده است.


رییس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: وضع تشیع امروز با چهل سال قبل  کاملا متفاوت است چون تا قبل از سال 1354 هجری شمسی در همه اروپا، شیعه را اسماعیلیه می دانستند البته نه تنها تشیع 12 امامی را نمی شناختند بلکه اسلام را هم به معنای خودش نمی شناختند.


وی یادآور شد: واتیکان در 50 سال پیش برای نخستین بار به وجود اسلام اعتراف کرد و پس از این دوران افرادی با نام مستشرق برای شناخت اسلام در جهت دستیابی به منافع استعماری خود به کشورهای استعمار شده وارد شدند.


حجت الاسلام ابوالحسن نواب عنوان کرد: بیداری در جهان اسلام همزمان با انقلاب اسلامی صورت گرفت و هم‌اکنون دنیا شیعه را قدرتی تأثیرگذار می‌داند و اگر تشیع با همین سرعت پیش رود اثری از جریان سلفی وهابی و تکفیری ها نخواهد ماند.


رییس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: آنچه در جهان ادیان می درخشد، اسلام است و آنچه که در بین مسلمانان حرف اول را بزند، شیعه خواهد بود.


وی افزود: با اضافه شدن جمهوری اسلامی به عنوان محور تشیع، امروز شیعه تأثیرگذار است و روحانیان باید قدردان این موقعیت ارزشمند باشند.
/859/202/ب2

ارسال نظرات