۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۹۳۸۳۰
استاندار بوشهر:

شناساندن شهدا به جامعه یک ضرورت و نیاز است

خبرگزاری رسا ـ استاندار بوشهر با اشاره به جایگاه والای شهیدان در جامعه، گفت: شناساندن شهدا به جامعه قدردانی و قدرشناسی از فداکاری آنان است و یک ضرورت و نیاز جامعه است.
استاندار بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، ارسلان سالاری استاندار بوشهر پیش از ظهر امروز در دیدار با دبیر و اعضای کنگره بزرکداشت سرداران و شهدای چهار محل قدیم بوشهر گفت: باید به شهدا به عنوان یک ذخیره و افتخار ملی نگاه کنیم و کاری کنیم که در آینده نام آنان زنده بماند.

 

سالاری با ابراز تشکر از اعضای کنگره بزرگداشت شهدای چهار محل قدیم بوشهر به خاطر همت و تلاش مستمر در جهت معرفی شهدا به جامعه افزود: شناساندن شهدا به جامعه قدردانی و قدرشناسی از فداکاری آنان است و یک ضرورت و نیاز جامعه است.

 

وی بیان داشت همه جوانان ما برای شهدا احترام زیادی قائلند و بیش از پیش قدر شهدا را می‌دانند، به همین دلیل زمینه پذیرش شناخت شهدا در جوانان و مردم وجود دارد.

 

استاندار بوشهر سهم شهدا و رزمندگان استان بوشهر را به نسبت جمعیت نسبت به سایر استان‌ها سهم بالایی دانست و تأکید کرد: سرداران شهید استان بوشهر با دیگر شهدای شاخص کشور هیچ تفاوتی ندارند و ما تصمیم داریم پروژه‌های مهم استان را به نام این شهدا مزین کنیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: از هر مشارکتی در برگزاری کنگره سرداران و شهدای چهار محل قدیم بوشهر دریغ نخواهیم کرد.

 

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام سید نعمت الله رکنی دبیر کنگره بزرگداشت شهدای چهار محل قدیم بوشهر با بیان تاریخچه‌ای از مبارزات و حماسه علمای مبارز و ساکنان این محلات، به سهم بالای شهدای این منطقه از بوشهر اشاره کرد و گفت: چهار محل قدیم بوشهر با تقدیم پنجاه شهید، حدود یک پنجم از شهدای شهر بوشهر را به خود اختصاص داده است.

 

دبیر کنگره بزرگداشت شهدای چهار محل قدیم بوشهر ی افزود: این پیشینه حماسی و انقلابی موجب شد که خود رزمندگان و بازماندگان شهدای چهار محل بدون هیچ چشم داشتی حرکت بزرگی آغاز کنند و برای شناساندن شهدا و پیشینه تاریخی و انقلابی این خطه از مرکز استان تلاش کنند.

 

وی تولید کلیپ صوتی تصویری، تدوین کتاب عکس شهدا، بازسازی و صورتگری رایانه‌ای تصاویر شهدا و راه اندازی وب‌سایت کنگره بزرگداشت شهدای چهار محل را از جمله اقدامات انجام شده توسط کنگره عنوان کرد و از برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای چهار محل قدیمی بوشهر در اواخر آذر ماه امسال خبر داد./846/203/ب2

ارسال نظرات