۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۹۳۸۳۶
نماینده مردم تاکستان در مجلس:

خطوط قرمز در برجام بدون هیچ چشم‌داشتی باید رعایت شود

خبرگزاری رسا- نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که خطوط قرمز در برجام بدون هیچ چشم‌داشتی باید رعایت شود، گفت: پذیرش برجام بدون سوپاپ‌های اطمینان ایران را متضرر می‌کند.
رجب رحماني

رجب رحمانی، نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین با اشاره به بررسی برجام از سوی نمایندگان گفت: اکثر قاطع نمایندگان بر این نظر هستند که باید راه‌های نفوذ و سوء استفاده دشمن در برجام بسته شود.

 

بازدید از مراکز نظامی به هیچ وجه نباید شامل توافق‌نامه باشد

وی با تاکید بر رعایت خطوط قرمز اظهار کرد: بازدید از مراکز نظامی و موشک‌های بالستیک به هیچ وجه نباید شامل توافق‌نامه باشد بلکه این مراکزباید با قدرت به کار خود ادامه دهند.

 

بازجویی از دانشمندان هسته‌ای جزو خطوط قرمز ایران است

نماینده مردم تاکستان در مجلس، بازجویی از دانشمندان هسته‌ای و متخصصان را جزو خطوط قرمز ایران دانست و عنوان کرد: مسائل محرمانه نباید در اختیار دشمن قرار گیرد و ما فقط در چارچوب انرژی هسته‌ای اجازه نظردهی به دشمن را می‌دهیم.

 

این مسؤول افزود: هر چند طبق فرمایش و فتوای رهبر معظم انقلاب کسی حق ساخت سلاح‌های کشتار جمعی را ندارد و این برای ما حجت است.

 

رحمانی با بیان این‌که آمریکا دروغگویی به تمام معناست و اصلاح نمی‌شود، عنوان کرد: 1+5 در مجموع صداقت در گفتار و رفتار ندارد؛ هدف آن‌ها نفوذ در کشور و تغییر ماهیت حکومت است که این آرزو را به گور خواهند برد.

وی با تاکید بر این‌که استکبار جهانی با انقلاب اسلامی ایران مشکل دارد، ابراز کرد: ما باید از عراق و لیبی درس بگیریم که چگونه سلطه‌جویان غربی طومار آنان را پیچیدند.

 

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که نباید مذاکرات و برجام را به اقتصاد گره بزنیم، تصریح کرد: یکی از خواسته‌های ایران لغو یک‌جای همه تحریم‌ها بود که اگر محقق نشود، در کل باید گفت توافقی در کار نبوده است.

این مسؤول با بیان این‌که خطوط قرمز در برجام بدون هیچ چشم‌داشتی باید رعایت شود، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم که در کنار برجام درهای ورود آمریکا به کشور باز شود چراکه این یک ننگ بزرگ خواهد بود.

 

رحمانی با اشاره به این‌که ما نباید به دست خود راه‌های نفوذ دشمن را باز کنیم، گفت: نباید چیزی را تصویب کنیم که به ضرر ملت و نظام باشد.

 

وی در پاسخ به تعللی که در بررسی برجام از سوی مجلس پیش آمد، ابراز کرد: دولت برای بررسی چنین موضوع مهمی باید لایحه می‌آورد که چند وقتی به خاطر این موضوع تاخیر ایجاد شد.

 

عده‌ای در بررسی برجام قصد دور زدن مجلس را داشتند

نماینده مردم تاکستان در مجلس با بیان این‌که عده‌ای می‌خواستند مجلس را دور بزنند، خاطرنشان کرد: برخی اعتقاد داشتند که نیاز نیست مجلس در مورد برجام نظر بدهد که با تاکید رهبر معظم انقلاب در عید فطر بررسی برجام از سوی مجلس نهایی شد.

 

این مسؤول افزود: در همین راستا کمیسیون ویژه برجام در مجلس تشکیل شد که متشکل از محققان، کارشناسان و حقوق‌دانان است و خیلی خوب همه موارد را مورد بررسی قرار داده‌اند.

 

وی با بیان این‌که طبق بررسی‌ها اگر ایران برجام را بدون سوپاپ‌های اطمینان بپذیرد در مواردی بسیار ضرر خواهد کرد، گفت: اگر ما برجام را اجرا کنیم و تحریم‌ها برداشته نشود به صلاح کشور و ملت نخواهد بود.

 

فعالیت‌های موشکی ایران باید باقدرت ادامه پیدا کند

رحمانی با تاکید بر این‌که آمریکا همان شیطان بزرگ است، عنوان کرد: نباید بغض و کینه‌هایی که آمریکا از سال‌های 32 تاکنون در مورد ایران داشته فراموش شود.

 

وی در ادامه یاداور شد: ایران کشوری است که در اطراف کشورهای دارای بمب اتم آن را احاطه کرده‌اندغ بنابراین در چنین شرایطی فعالیت‌های موشکی ایران باید باقدرت و در راستای حفظ امنیت ملی ادامه پیدا کرده و تقویت شود.

 

رحمانی در پایان با تاکید بر این‌که ملت ایران زیر بار حرف زور نمی‌روند و ما مقاومت خود را ادامه می‌دهیم،  گفت: کشور ایران جز بحث هسته‌ای هیچ توافقی با آمریکا نداشته و ندارد./955/302/ب2

ارسال نظرات