۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۹۳۸۵۴
با حضور آیت الله سبحانی و وزیر اطلاعات؛

گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم امروز با حضور حضرت آیت الله سبحانی، وزیر اطلاعات، رییس دفتر تبلیغات اسلامی و حضور پرشور طلاب و فضلا برگزار شد.
گردهمايي بزرگ مبلغان در مدرسه فيضيه قم گردهمايي بزرگ مبلغان در مدرسه فيضيه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی بزرگ مبلغان ماه محرم امروز با حضور حضرت آیت الله سبحانی، وزیر اطلاعات، رییس دفتر تبلیغات اسلامی و حضور پرشور طلاب و فضلا برگزار شد.


بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات حوزه علمیه با گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان منا تصریح کرد که این حادثه قلوب همه مسلمانان را اندوهگین کرد؛ وی همچنین روز مباهله را به حاضران تبریک گفت.


در ادامه این گردهمایی حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید به ایراد سخن پرداخت و گفت: با بیان این که پیامبر اسلام در مدت حیاتشان همواره در به دنبال تبلیغ بود، ابراز داشت: حضرت در قالب گروه های چند نفره به اطرف مبلغ می فرستادند از این رو زمان رسول اکرم(ص) اعزام مبلغ مرسوم بوده است؛ مبلغان بدانند که سربازان حقیقی پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) هستند.


وی با اشاره به آیه«الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا» عنوان کرد: مبلغان باید در منبر تکیه بر آیات و روایات کنند، باید دانست که پایه و استخوان بندی منبر قرآن و حدیث است و بر آن ها باید تأکید شود.


حضرت آیت الله سبحانی خاطرنشان کرد: اگر منبرها از قرآن و حدیث خالی شود و فقط به مسائل سیاسی بپردازیم تأثیر فوری دارد اما دائم نیست، زمانی اثر منبرها دائمی می شود که استخوان بندی منبر قرآن و حدیث باشد و سپس به عنوان یک ضرورت مسأله سیاسی مطرح شود.


وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) اضافه کرد: حضرت می فرمایند کسی که آگاه به شرایط زمان خود باشد در برابر شبهات قرار نگرفته و غافلگیر نمی شود، امروز باید بدانیم که در دنیا چه خبر است و علیه شیعه چه مسائلی مطرح می شود و آنچه که برای در مجالس لازم است چیست.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دو مکتب تشیع را تهدید می کند که مبلغان باید سنگربان تشیع باشند، گفت: یکی از این مکتب ها وهابیت است که ناآرامی های منطقه به وهابیت باز می گردد و داعش ریشه در وهابیت دارد.

 

وی افزود: سابقا وهابیت با تمام مسلمانان درگیر بود اما اکنون نوک پیکان آن ها متوجه تشیع در همه جا است، در حال حاضر نیز وهابیت جنگ هایی که آغاز کردند در مناطق شیعه نشین از جمله عراق، سوریه و یمن است؛ مبلغان باید منطق وهابیت را بیاموزند و حلقاتی را برای آشنایی جوانان با منطق وهابیت تشکیل دهند.


این مرجع تقلید با بیان این که عرفان های کاذب شیعه را تهدید می کنند، اظهار داشت: عرفان های کاذب می خواهند انسان را خداوند و دین جدا کنند، این عرفان ها وابسته به نهادهای خاصی هستند؛ جوانان پاک ما الگو، عرفان و سلوک می خواهند و در صدد هستند تا انسان کامل شوند از این رو باید غذای کامل در اختیار آنان قرار داد.


سپس حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات دولت تدبیر و امید اطلاعات با بیان این که شکل گیری فرهنگ عبودیت در گرو امنیت و اقتصاد است، ابراز داشت: خداوند زمانی که از مردم ام القرا انتظار عبودیت دارد ابتدا اقتصاد آن ها را شکوفا و امنیت آن ها را بر قرار و پایدار می کند؛ وقتی خداوند اراده می کند که ایمان جامعه افزایش پیدا کند به آن آرامش می دهد که نشأت گرفته از امنیت و اقتصاد شکوفا است.


وی عنوان کرد: جامعه ملتهب و جامعه ای که از امنیت و آرامش برخوردار نیست و بهداشت روانی آن آسیب دیده نمی تواند از نظر ایمانی روبه رشد باشد، امنیت و بهداشت روانی یکی از اهداف آیین مقدس اسلام است و نظام اسلامی باید این مسأله را برای جامعه تأمین کند.


حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان این که به فرموده مقام معظم رهبری مردم باید امنیت را احساس کنند، خاطرنشان کرد: هر سیاست و رویکردی که توسط دستگاه های حکومتی که سبب نا آرامی بر روح روان مردم شود مغایرت با هدف تأسیس نظام اسلامی دارد.


وی اضافه کرد: تجسس در زندگی مردم سبب ناآرامی می شود که اسلام آن را منع کرده و فرموده که مسلمانان نباید تجسس کنند، رعایت آنچه که شرع مطرح و حکم می کند سبب حاکمیت آرامش بر جامعه می شود؛ وظیفه حکومت اسلامی تبلیغ و اجرای احکام اسلامی، اصلاح فساد و برقراری امنیت است.


وزیر اطلاعات با بیان این که ایجاد امنیت باید در چارچوب احکام شرعی باشد، اظهار داشت: دستگاه های امنیتی مجاز نیستند برای برقراری امنیت در جامعه از حلال و حرام عبور کند و فعل حرام در این مسیر انجام دهد، مگر این که ضرورتی ایجاب کند و مصلحت نظام اسلامی اقتضا کند و حاکم شرع به آن حکم دهد.


وی ادامه داد: شنود فعل حرام است و جایی که احتمال توطئه علیه نظام اسلامی داده شود و حاکم شرع به این مسأله برسد و حکم صادر کند در آن زمان می توان از این مسأله استفاده کرد، در هر عرصه ای موفقیت در پرتو رعایت اخلاق است.


حجت الاسلام والمسلمین علوی با بیان این که وزارت اطلاعات مسیر خود را بر اساس رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب به پیش می برد، ابراز داشت: ما با کادرهای نظام مواجه هستیم کسانی که مسؤولیت های نظام را انجام می دهند.


وی عنوان کرد: راهبرد وزارت اطلاعات از این افراد حمایتی و صیانتی است تا بتوانند خدمت کنند، اگر جایی قرار باشد پای این افراد بلغزد صبر نمی کنیم تا مچ آن ها را بگیریم بلکه قبل از آن که زمین بخورد دست او را می گیریم و او را راهنمایی می کنیم.


نماینده مردم در خبرگان رهبری با بیان این که برای این که افراد با صلاحیت در انتخابات حضور پیدا کنند از وزارت اطلاعات استعلام صلاحیت می شود، خاطرنشان کرد: مسأله تأیید صلاحیت یک چاقوی دو لبه است، ما نه مسامحه می کنیم که افراد نا لایق مسؤولیت ها را بر عهده بگیرند و نه بیش از حد انقباضی عمل می کنیم تا سبب بازی با آبروی افراد و آزردگی مؤمن شود.


وی اضافه کرد: برای این که کارها منحصرا با سلایق افراد انجام نشود شورای تعیین صلاحیت را در نظر گرفتیم که افراد مؤمن و با تقوا به ریاست یک روحانی که مورد اجماع کسانی که او را می شناسند قرار داده شده که افراد فاقد صلاحیت بر مسؤولیت های نظام تکیه نزند و همچنین با آبروی افراد بازی نشود؛ در این زمینه وزارت اطلاعات با وسواس برخورد می کند.


وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: مواردی وجود دارد که اگر توسط سربازان امام زمان(عج) کشف نمی شد به قیمت جان بسیاری از عزیزان تمام می شد؛ در مواجهه با تکفیری ها دست وزارت اطلاعات همواره برتر بوده و رادارهای اطلاعاتی نظام نقطه کوری نداشته است.


وی اضافه کرد: سرویس های اطلاعاتی دشمنان اعلام کرده بودند که قرار است در 5 نقطه دنیا انفجاراتی صورت گیرد که ایران یکی از نقاط به شمار می رفت اما به همت و تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران این توطئه خنثی شد.


حجت الاسلام والمسلمین علوی در پایان با بیان این که شبهه زدایی وظیفه مهم مبلغان و حوزویان است، گفت: متأسفانه این کار کمی کمرنگ شده است، در زمانی که از هر طرف برای نابودی مذهب حقه شیعه تلاش می شود باید همت کرد؛ منبرهاباید با تکیه بر احادیث و روایات باشد که تأثیر بسزایی بر مردم دارد./1323/پ202/ش

ارسال نظرات