۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۲۹۳۸۷۱
وزیر ارشاد در اصفهان:

وضع مالی دولت چیزی شبیه به زاینده رود است

خبرگزاری رسا ـ جنتی با اشاره به مشکلات مالی که دولت با آن درگیر شده است گفت: به غیر از سال 67 که پایان جنگ بود و نفت به بشکه‌ای 5تا 7 دلار رسیده بود و خزانه‌ها خالی شده بود هیچ سالی مانند امسال از نظر مشکلات مالی نبوده است.
وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، علی جنتی امشب در جلسه شورای هم اندیشی هنر استان اصفهان، با اشاره به اهمیت هنر در جامعه گفت: سرمایه عظیم ما هنرمندان پیشکسوتانی هستند که باید زکات علم و هنر خود را بدهند و به جوانان آموزش داده و به رشد و تعالی آنها کمک کنند.

 

وی تصریح کرد: وضع مالی ما اکنون شبیه زاینده رود شده است، در طول سی و چند سال پس از انقلاب، به جز سال 67که سال آخر جنگ بود و نفت به بشکه‌ای 5 تا 7 دلار رسیده بود و خزانه خالی شده بود هیچ سالی شبیه امسال نبوده است و امسال جزء آن سالها است.

 

جنتی ادامه داد: اکنون که تحریم هستیم اجازه نمی‌دهند بیش از یک میلیون بشکه نفت صادر کنیم، پول‌های این صادرات نیز بلوکه شده است و فشار به روی مالیات و عوارض گمرک است که نارضایتی را ایجاد کرده است مگر اینکه تحریم ها برداشته شود.

 

وزیر ارشاد  پرداخت یارانه‌ها را سنگی ذکر کرد که دولت قبلی درون چاه انداخت و افزود: یارانه‌هایی که می‌پردازیم همه ما را دچار مشکل کرده است، در اواخر ماه بین 3 تا 4 هزار میلیارد تومان باید بپردازیم آن هم به کسانی که برخی از آنها مشکل مالی ندارند و حتی پورشه سوارانی هستند که چند پاساژ دارند اما یارانه می‌گیرند و مبلغ یارانه آنها حتی پول غذای سگ آنها نیز نمی‌شود.

 

 وی خاطر نشان کرد: آخر ماه دولت و خزانه تحت فشار است که اولا حقوق ها را پرداخت کنند و بعد از آن یارانه را بپردازند، به دستگاه‌های دولتی بخشنامه ریاضتی ابلاغ شده است که سفرهای داخلی و خارجی خود را کاهش دهند تا بتوانیم کار عمرانی کنیم و کشور با رکود کامل مواجه نشود، زمانی که بودجه کم باشد ابتدا حقوق پرداخت می‌شود بعد سایر هزینه ها پرداخت می‌گردد.

 

وزیر ارشاد با بیان اینکه صنایع دستی نیز باید به شورای هم اندیشی هنر اضافه شود خاطر نشان کرد: چطور می توان در شورای هنر هیچ شخصی از صنایع دستی حضور نداشته باشد و از هر رشته صنایع دستی و پیشکسوتان این هنر برای حضور در این شورا دعوت شود، البته اگر قرار باشد اساتید در این شورای گرد هم باشند اما پشتوانه مالی نداشته باشند ممکن است پس از مدتی دچار ناامیدی شوند بنابر این کمک دولت لازم است.

 

جنتی با بیان اینکه اقتصاد فرهنگ و هنر از ابتدای این دولت مطرح شده است اظهار کرد: جلسات مختلفی با مدیران بانک‌های خصوصی و صاحبان سرمایه داشته و صندوقی تأسیس شده است که پول خوبی در ان گذاشته شده و اکنون در بورس شرکت سرمایه گذاری فرهنگ و هنر در حال تشکیل است و در آبان بیش از 100 سرمایه گذار علاقمند به کار فرهنگی را دعوت کردیم تا برای سرمایه گذاری در این کار مشارکت کنند.

 

وی در پایان ابراز کرد: برخی کارها نیازمند همکاری شهرداری ها هستند و ما در تهران از امکانات شهرداری ها استفاده می‌کنیم و در اصفهان نیز نیازمند کمک شهرداری هستیم./1304/پ202/ش

ارسال نظرات