۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۲۹۳۹۱۹
استاد حوزه و دانشگاه:

طلاب از ظرفیت رسانه‌ها برای تبلیغ معارف دین استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ شرف الدین با تأکید بر ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای طلاب در دنیای امروز، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه باید از ظرفیت‌های رسانه‌ها در جهت تبلیغ معارف دین اسلام استفاده کنند چرا که امروز بیشتر مخاطبان را می توان پای تلویزیون ها، فضاهای مجازی و اینترنت یافت.
سواد رسانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر شرف الدین از اساتید دانشگاه باقرالعلوم(ع) در مراسم افتتاحیه دوره تخصصی سواد رسانه ای که در پژوهشگاه علوم فرهنگ اسلامی برگزار شد، گفت: رسانه ها نقش محوری در تعیین جایگاه بسیاری از واقعیت های جهان دارند بنابراین در جهان امروز سواد رسانه برای طلاب نیاز است.

 

وی افزود: جهان امروز به همت رسانه ها روز به روز کوچک تر و فشرده تر می شود و جهان به محاصره رسانه ها در آمده است و حلقه محاصره آن هم روز به روز تنگ تر می شود.

 

شرف الدین با اشاره به اهمیت نقش رسانه ها در زندگی انسان ها، تصریح کرد: رسانه ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم به جنبه های وجود و غیر وجودی انسان ها نفوذ کردند و این رسانه ها هستند که به زندگی افراد جهت می دهند.

 

استاد حوزه و دانشگاه، یادآور شد: روحانیت که پیشرو جامعه هستند باید این جهان پرهیاهو را خوب بشناسند و با کارگردان این جهان یعنی رسانه های جمعی شناخت تخصصی داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که رسانه با دین، فرهنگ، هنر، سیاست، اقتصاد، خانواده و تعلیم و تربیت فرزندان ارتباط دارد بنابراین عده ای از طلاب باید این علم را بیاموزند تا بتوانند به شبهات و آسیب های رسانه ای پاسخگو باشند.

 

شرف الدین با تاکید بر اهمیت رسانه ها، گفت: رسانه های جمعی نه تنها بخش جدای ناپذیر جهان مدرن است بلکه یکی از بخش های تعیین کننده این جهان هستند و ظاهرا راه گریزی نیست و اگر هم باشد با محوریت خود رسانه ها است.

 

وی در پایان گفت: طلاب حوزه های علمیه باید از ظرفیت های رسانه ها در جهت تبلیغ معارف دین اسلام استفاده کنند چرا که امروز بیشتر مخاطبان را می توان پای تلویزیون ها، فضاهای مجازی و اینترنت یافت./1325/پ202/ف

ارسال نظرات