۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۴
کد خبر: ۲۹۳۹۲۰
رییس ستاد اقامه نماز شرکت مخابرات استان تهران:

نسل جوان باید نسبت به نماز معرفت پیدا کند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز شرکت مخابرات استان تهران با بیان این که نسل جوان باید نسبت به نماز معرفت پیدا کند، گفت: در واقع آن زمانی که حلاوت و شیرینی نماز برای جوانان ملموس شود آنان را از فحشا و منکر باز می دارد و مانع از انجام گناه می شود.
گردهمايي ائمه جماعات کاشان و تجليل از خيرين مسجدساز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دومین همایش سراسری ائمه جماعات شرکت مخابرات استان تهران پنج شنبه در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

حجت الاسلام سید مهدی حسینی، مشاور فرهنگی و رییس ستاد اقامه نماز شرکت مخابرات استان تهران در این همایش درباره فواید نماز خواندن گفت: طبیعت نماز، انسان را به یاد نیرومند ترین عامل بازدارنده یعنی اعتقاد به مبدأ و معاد می اندازد.

 

وی با بیان این که نماز دارای اثر بازدارندگی از فحشا و منکر است، افزود: در واقع به واسطه نماز انسان روزانه پاک و تطهیر می شود وبه دلیل همین اثر است که در بعضی از روایات معیار سنجش، نماز مقبول و غیر مقبول است.

 

وی با بیان این که نماز دارای جسم و روح است، افزود: جسم نماز همان ارکان و مقدمات و اذکار  و آمادگی ظاهری برای ملاقات با خداست و این وظیفه خطیر بر دوش شما ائمه جماعات است.

 

مشاور فرهنگی و رییس ستاد اقامه نماز شرکت مخابرات استان تهران اظهار کرد: پیوند و ارتباط بین جسم و روح نماز به وسیله ائمه جماعات برقرار می شود و اگر این کار به خوبی انجام شود این پیوند هم نتیجه دارد چرا که جسم و روح نماز باید با هم همراه باشند.

 

وی با بیان این که در جسم نماز توجه به ظواهر حائز اهمیت است، بیان داشت: صوت احسن امام جماعت اثرگذار است چرا که صوت زیبا می تواند اثرگذار باشد و روح نماز نیز مانع از فحشا و منکر می شود و این امر نیاز امروز جامعه ماست.

 

نسل جوان باید نسبت به نماز معرفت پیدا کند

وی با بیان این که نسل جوان باید نسبت به نماز معرفت پیداکند، اظهار کرد: در واقع آن زمانی که حلاوت و شیرینی نماز برای جوانان ملموس شود آنان را از فحشا و منکر باز می دارد و مانع از انجام گناه می شود.

 

مشاور فرهنگی و رییس ستاد اقامه نماز شرکت مخابرات استان تهران با بیان این که مهمترین روزنه آسیب ها غفلت و شهوت است، بیان داشت: راه درمان غفلت نماز است چرا که به انسان تلنگر می زند و انسان را متوجه می سازد.

 

وی درادامه خطاب به ائمه جماعات گفت: شما باید درباره جسم و روح نماز و معنویت بیشتر تلاش کنید و تبیین این موضوع به دست شما سفیران دین است چرا که اگر افراد با نماز مأنوس شوند بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

 

وی ادامه داد: نظم و حضور به موقع در مراکز، نظارت بر فضای نمازخانه ها، ارتباط گیری چهره به چهره از مهمترین الزامات امام جماعت موفق است چرا که طبیب دلسوز در عرصه دین روحانیت است و چه بسا شرکت مدیران در نماز جماعت نه تنها ریا نیست بلکه خوب نمایی است و سبب تشویق دیگران به نماز می شود.

 

مشاور فرهنگی و رییس ستاد اقامه نماز شرکت مخابرات استان تهران افزود: قرآن اولین وظیفه مسؤولان را اقامه نماز می داند و این موضوع باید دغدغه همه مدیران بشود./934/202/ب1

ارسال نظرات