۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰
کد خبر: ۲۹۳۹۲۲
استاد حوزه علمیه:

مودت، تسلیم شدن در برابر فرامین خداوند و پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه در جمع فعالان مذهبی هیأت انصار بنی الزهرا گفت: مودت نسبت به پیامبر اسلام، تسلیم شدن در برابر خواسته های ایشان است.
استاد روضه استاد روضه1 استاد روضه2 استاد روضه3 استاد روضه4 استاد روضه5

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، به مناسبت فرارسیدن ماه محرم شامگاه گذشته حجت الاسلام جعفر واضحی استاد روضه، مقتل و ادعیه در جمع فعالان مذهبی استان کرمانشاه با بیان اینکه مودت بر نزدیکان پیامبر اکرم (ص) و اهل اسلام واجب است عنوان داشت: مودت یعنی اظهار علاقه شدید به طوری که تسلیم امر پیامبر اسلام شویم.


حجت الاسلام واضحی تصریح کرد: وهابیون خبیث به اظهار علاقه شیعیان و اقامه عزای سید الشهدا شرک می گویند و ما را کافر می دانند اما این عمل شیعیان تصریح قرآن است، پله اول مودت اظهار عشق و علاقه به رسول اکرم (ص) می باشد.


وی در ادامه افزود: تنها اظهار علاقه به ائمه اطهار علیهم السلام کافی نیست باید ایمان قلبی داشت اما وهابیون نمی توانند این مهم را قبول کنند و  به این عمل شرک می گویند، اقامه عزای اهل بیت علیهم السلام امری مهم است و آیات قرآن و روایات اهل بیت عزاداری را امری مسلم دانسته اند لذا باید مودت را در وجودمان احیا کنیم.


استاد روضه با اشاره به ابعاد مودت اظهار داشت: شور و شعور از ابعاد مودت است و باید چنان به آستان مقدس اهل بیت علیهم السلام اظهار علاقه کرد تا در اهل بیت حذف و در سید الشهدا محو شویم.


حجت الاسلام واضحی با بیان اینکه سیدالشهدا عاشق خداوند است، عنوان داشت: سید الشهدا در مقابل خداوند اجازه نظر دادن به خود را نمی دهد و این گونه در کربلا  برای ترویج دین اسلام جان خود را فدا کرد.


وی خاطر نشان کرد: هیچ پیامبری برای دنیا و ریاست دین خداوند را تبلیغ نمی کرد و همه قصد غربت داشتند، تمامی انبیاء نیز اعلام کردند اما خداوند وظیفه ای بر دوش انسان ها گذاشته است و آن مودت با پیامبر اسلام (ص) است.


استاد اخلاق با بیان نکاتی گفت: مودت در کنار محبت است و محبت به معنای دوست داشتن کسی می باشد و اما مودت دوست داشتن شدید و اظهار علاقه به فردی خاص و تسلیم شدن در برابر آن می باشد.


حجت الاسلام واضحی با اشاره به آیات قرآن اظهار داشت: تنها دوست داشتن پیامبر اکرم (ص) کافی نیست بلکه اهل ایمان و اسلام باید در پیامبر اسلام محو و تسلیم او شوند، خدای متعال ولایت را در نسل امیرالمؤمنین (ع) قرار داد زیرا او تسلیم پیامبر اکرم (ص) بود.


استاد روضه یادآور شد: کسی که در همه حالات متوجه خداوند می باشد و لحظه ای از او غافل نمی شود نزد خداند جایگاهی والا دارد، علی (ع) در اوج مظلومیت و غربت پیامبر اکرم (ص)، برای او جانفشانی کرد و حاضر بود هر لحظه جانش را فدای پیامبر اسلام کند.


وی در پایان بیان داشت: امید است در ماه محرم  خودسازی و تزکیه نفس را با الگو گرفتن از ائمه اطهار علیهم السلام به بهترین شکل انجام داده و سعادت الهی را نصیب خویش گردانیم./857/202/ب1

ارسال نظرات