۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۲۹۳۹۲۵
استاد حوزه علمیه:

میل به عبادت در راستای محبت به اهل بیت محقق می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان این که میل به عبادت در راستای محبت به اهل بیت محقق می شود، گفت: در پیشگاه خدا و اهل بیت، شاه کلید تفکر و معرفت نسبت به آنها است.
غدير؛ منادي ولايت و تعميق بصيرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید علی علوی کارشناس مسائل مذهبی شب گذشته در سخنرانی که به مناسبت دهه غدیریه در چهار راه فرشادی برگزار شد، با اشاره به ابعاد وجودی امیرمؤمنان گفت: با توجه به عظمت و گستردگی ابعاد وجودی حضرت امیر، شناخت آن حضرت ممکن نیست.

 

وی با اشاره به سیر صعودی انسان در مقام عبودیت خداوند ابراز داشت: علما می دانند که هر چه انسان بیشتر در مسیر شناختن حضرت مولا امیرمؤمنان گام بر می دارد، با مجهولاتش بیشتری راجع به این شخصیت عظیم روبرو می شود.

 

حجت الاسلام علوی با اشاره به سخن اباذر که می گوید «پیامبر(ص) را شناختم ولی جوانی «اشاره به وجود مطهر امیرالمؤمنین» را که در کنار او نشسته بود نشناختم»، بیان داشت: طبق روایتی از پیامبر(ص)، عظمت وجودی امیرالمؤمنین را کسی درک نمی کند مگر خداوند و رسول اکرم.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: عزیزترین مخلوق عالم هستی، پیامبر اسلام است و عظمت وجودی امیرمؤمنان از این جا مشخص می شود که پیامبر(ص) برای اجابت دعاهایشان، خداوند را به وجود امیرالمؤمنین قسم می دادند.

 

وی با اشاره به داستان زن رقاصه ای که در دربار معاویه کار می کرد و با شنیدن خبر شهادت امیرمؤمنان به معاویه اهانت کرد و به دست معاویه کشته شد ولی امام صادق(ع) فرمودند «ما اهل بیت در آخرت این زن رقاصه را شفاعت می کنیم»، افزود: محبت به اهل بیت، انسان را بهشتی می کند.

 

حجت الاسلام علوی در ادامه گفت: وظیفه هدایت گری پیامبر(ص) و اهل بیت در حال حاضر بر دوش علما و روحانیان است، که ایشان باید در طرز برخورد خود با افرادی که دین محور نیستند، بسیار مواظب باشند.

 

کارشناس مسائل دینی به روایتی از پیامبر(ص) که می فرمایند «تربیتی که از قِبَل وجود امیرالمؤمنین باشد جواب می دهد» اشاره کرد و بیان داشت: برای هدایت دیگران به صراط مستقیم، باید فضائل امیرمؤمنان را برای آن ها ذکر کرد.

 

وی در پایان با بیان این که در پیشگاه خدا و اهل بیت شاه کلید تفکر و معرفت نسبت به آنها است، ابراز داشت: معرفت و محبت حقیقی به وجود آل الله، میل انسان را به انجام عبادت و ترک معاصی افزایش می دهد./867/202/ب1

ارسال نظرات