۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۹۳۹۶۱
امام جمعه آمل:

آل سعود لیاقت خادم الحرمینی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که آل سعود لیاقت خادم الحرمینی ندارد، گفت: ضرورت دارد کمیته حقیقت یاب تشکیل شود تا مسلمانان بتوانند به راحتی و بدون مشکلی به حج رفته و از این فرصت ارزشمند استفاده کنند.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، امروز در خطبه های نمازجمعه شهر آمل با بیان این که انسان می تواند جان خود را به شجره طوبی تبدیل کند، گفت: انسان متقی باید مراقب باشد که حرف های روزمره دنیایی به درد ما نمی خورد و زمینه ساز عاقبت بخیری نمی شود.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حساب دنیا و آخرت انسان جدا است که ضرورت دارد آخرت را درک کنیم، بیان داشت: بهره گیری از تعالیم دینی حیات بخش زندگی است که می توانیم با استفاده از آن در مسیر سعادت و رستگاری قدم برداریم.


امام جمعه آمل خاطرنشان کرد: اعمال و عبادات انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد که باید تلاش کنیم با شایستگی ره توشه ای ارزنده برای سرای آخرت خود فراهم کنیم که دین و دستورات اهل بیت معصومان(ع) دستاوردها و ثمرات گرانقدری برای انسان دارد.


وی ادامه داد: روزی همه ما به قبر رفته و از این دنیا می رویم که باید تلاش کنیم زمینه شفاعت خود را فراهم کرده تا بتوانیم به مقامات ارزنده و والایی دست پیدا کنیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که در آستانه ماه محرم قرار داریم و ضرورت دارد فضای شهری و اماکن مذهبی چهره محرم به خود بگیرد، خاطرنشان کرد: عاشورا حرارتی در دل های ما ایجاد کرده و برای همیشه ماندگار است که مظلومیت، صداقت و اخلاص زمینه ساز این امور می شود.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران افزود: در ایام محرم می توانیم کارهای خوبی انجام دهیم که خیر و برکات بسیاری برای انسان دارد و ضروری است عزادار واقعی امام حسین(ع) باشیم و ادب و آداب را به درستی رعایت کنیم.


امام جمعه آمل تصریح کرد: منیت ها و خودپرستی در عزاداری سرور و سالار شهیدان امری زشت و ناموزون است که باید زمینه رضایت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان را به بهترین نحو ممکن فراهم کنیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حج امر واجبی است که نباید اصل حج و محبوبیت آن را فراموش کنیم، گفت: نیاز است جلوی موانع و بی تدبیری آل سعود در مدیریت حج را برداریم تا شاهد چنین وقایعی نباشیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی تصریح کرد: وقتی مهمانان دعوت شدند حاکمان بی لیاقت آل سعود نتوانستند مهمان نوازی درستی داشته باشند که همه مسؤولیت با آن ها است و از ایران اسلامی نیز شهدای بسیاری جان ها خود را از دست دادند.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که آل سعود لیاقت و شایستگی خادم الحرمینی ندارد، گفت: ضرورت دارد کمیته حقیقت یاب تشکیل شود تا مسلمانان بتوانند به راحتی و بدون مشکلی به حج رفته و از این فرصت ارزشمند استفاده کنند.


امام جمعه آمل تصریح کرد: باید با وحدت و همدلی برای مقابله با هجمه های دشمنان گام برداریم تا دشمنان نتوانند در راستای تحقق اهداف و خواسته های مورد نظر خود گام بردارند./1314/201/ب1

ارسال نظرات