۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۹۳۹۶۶
امام جمه موقت ساری با اشاره سفر رییس جمهور به مازندران:

دولتمردان از ارائه مصوبات شعاری پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با تأکید بر این که مردم مازندران می خواهند تا ندای خواسته هایشان به گوش دولتمردان برسد، گفت: دولتمردان به دور از ارائه مصوبات شعاری، به دنبال عمل و اجرا اقدامات و کارها باشند.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به برگزاری هفتمین اجلاسیه منطقه ای جامعه مدرسین در ساری، گفت: در این اجلاسیه که به مدت دو روز در مرکز استان برگزار شد، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علما وروحانیان استان های شمالی حضور داشتند.

 

وی با بیان این در این اجلاسیه مباحث، فرهنگی، تبلیغی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و حوزه های علمیه از سوی نخبگان و صاحب نظران حوزوی مورد  بحث و بررسی قرار گرفت، افزود: خوشبختانه در کمیسیون های سه گانه تصمیمات خوبی جهت توسعه و رشد استان گرفته شده است.

 

امام جمعه موقت ساری، اجلاسیه های منطقه ای جامعه مدرسین حوزه علمیه را فرصتی برای وحدت و همدلی علما و روحانیان مناطق دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم تصمیمات و طرح های مصوب در این اجلاسیه دو روزه تا رسیدن به حصول نتیجه پیگیری شود.

 

حجت الاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود به فاجعه انسانی در منا اشاره کرد و آن را نشان دهنده بی کفایتی و بی لیاقتی آل سعود دانست و تصریح کرد: آل سعود لیاقت خادم الرحمین بودن را ندارد و کشور اسلامی باید در این خصوص تصمیم جدی بگیرند.

 

وی اشاره به این که فاجعه انسانی در منا موجب جریحه دار شدن قلوب امت اسلامی شد، گفت: متأسفانه در این حادثه غمبار افزون بر زائران ایرانی، مسلمانان 24 کشور دیگر نیز کشته شدند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که آل سعود رفتار ضد شیعی خود را در جریان سفر معنوی حج نیز دنبال می کند، خاطرنشان کرد: متأسفانه آل سعود در جریان سفر حج امسال به هیچ عنوان به وظیفه خود عمل نکرد.

 

حجت الاسلام قاسمی تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی ابعاد مختلف فاجعه منا را ضروری دانست و تصریح کرد: باید عوامل این فاجعه بزرگ انسانی مشخص و محاکمه شوند.

 

وی با بیان این که آل سعود مقصر اصلی فاجعه انسانی منا است، تصریح کرد: این فاجعه اسفبار زمینه سقوط نهایی رژیم خبیث آل سعود را فراهم می کند.

 

امام جمعه ساری با تأکید براین که آل سعود لیاقت اداره مکه و مدینه را ندارد، تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید با تقویت وحدت و همدلی اداره حرمین شریفین را از دستان کثیف آل سعود خارج کنند.

 

وی به سخنان قاطعانه رهبر معظم انقلاب خطاب به آل سعود اشاره کرد و گفت: سخنان قاطعانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری موجب همکاری دولت عربستان با مسؤولان کشورمان شد.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود با با اشاره به در پیش بودن سفر رییس جمهور و هیأت دولت به مازندران، گفت: متأسفانه مازندران با توجه به برخورداری از مواهب طبیعی بسیار همچنان محروم است و محرومیت آن در زیر سرسبزی آن پنهان مانده است.

 

وی با بیان این که مازندران در شعار استان کشاورزی است، اما در عمل یک کشاورز مازنی باید در زمان برداشت محصولات دغدغه و نگرانی داشته باشد، ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز محور توسعه استان را گردشگری می دانند، اما در عمل هیچ بهره ای از این صنعت برده نمی شود.

 

امام جمعه موقت ساری ادامه داد: این استان در حالی همه ساله میزبان هموطنانمان از سراسر کشور است که بسترهای لازم برای برخورداری ازمواهب الهی فراهم نیست.

 

وی با بیان این که استانی با وجود حضور سالانه 20 میلیون گردشگر نباید جوانان آن با معضل بیکاری مواجه باشند، گفت: اکنون اکثر خانواده های مازندرانی با مشکل بیکاری فرزندانشان دسته و پنجه نرم می کنند درحالی که با فراهم آوردن زیر ساخت های لازم در بخش های گردشگری و کشاورزی می توان این معضل را رفع کرد.

 

امام جمعه موقت ساری با تأکید بر این که مردم مازندران می خواهند تا ندای خواسته هایشان به گوش دولتمردان برسد، افزود: دولتمردان به دور از ارائه مصوبات شعاری، بدنبال عمل و اجرا اقدامات وکارها باشند.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که مازندرانی همواره نشان دادند که میزبان خوبی هستند، گفت: به حتم در سفر این هفته رییس جمهور و هیأت دولت نیز استقبال گرمی از رییس جمهور خواهند داشت./950/201/ب1

ارسال نظرات