۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۹۳۹۷۱
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

دشمنی با آمریکا دستور اسلام و قرآن است/ آمریکا لیاقت مذاکره و صلح را ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با بیان این که استکبار اگر دستشان برسد نمی‌خواهند یک نفر از ایرانی‌ها زنده باشد، گفت: آن‌ها کوتاه نیامدند که ما هم کوتاه بیاییم، ما نمی‌خواهیم تحریم باشیم و این ظلم است، مذاکره کردیم اما باید بدانیم که آن‌ها لیاقت مذاکره و صلح را ندارند.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امروز در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به این که برخی می‌گویند چرا رهبر انقلاب می‌فرماید با آمریکا مذاکره نداشته باشیم، گفت: سیاست امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب عین قرآن است،‌ آمریکا شیطان بزرگ است، آمریکا و اسرائیل هیچگاه از دشمنی با ایران دست برنمی‌دارند.

 

وی افزود: مگر آن‌ها در مسأله انرژی هسته‌ای دست از جنگ با ما برداشتند، پس در یمن چه می‌کنند، اگر دستشان برسد نمی‌خواهند یک نفر از ایرانی‌ها زنده باشد، آن‌ها کوتاه نیامدند که ما هم کوتاه بیاییم، ما نمی‌خواهیم تحریم باشیم و این ظلم است، مذاکره کردیم اما باید بدانیم که آن‌ها لیاقت مذاکره و صلح را ندارند.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به این که آن‌ها تا حالت جنگ دارند، هیچگاه با آن‌ها خوب نخواهیم شد و هیچگاه با آن‌ها رابطه برقرار نخواهیم کرد، ابراز کرد: این‌ها را باید فهمید، امام و رهبری با کسی خصومت شخصی ندارند، هر کس در برابر دین ایستاده است ما با او دشمن هستیم، با کسی که به جنگ دین برخاسته مذاکره معنا ندارد و این مطالب طبق قرآن است.

 

وی با اشاره به روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار کرد: متأسفانه ما از آن روش اسلامی خود دور شده‌ایم و باید بازگردیم به همان جایگاه خانواده در اسلام و گرنه فساد در جامعه به وجود می‌آید، از آیات خداوند این است که خداوند فرمود ما برای شما جفت قرار دادیم و میان زن و شوهر مودت قرار دادیم.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: محور آرامش در خانواده محبت است و زن و مرد باید توجه کنند که این محبت رنگ نبازد، این محبت یک درخت است که باید آن را پرورش داد، نباید کاری کرد که زن و مرد از یکدیگر برنجند،‌ یکی از دلایل افزایش طلاق این است که روش زندگی ما تغییر کرده است و هر یک از زن و مرد در زندگی گذشت ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه ارتباطاتی که میان نامحرم‌ها شکل می‌گیرد، وضع خانواده‌ها را به هم می‌ریزد و زندگی‌ها را خراب می‌کند، آن هنگام است که روز به روز طلاق‌ها زیاد می‌شود، متأسفانه مادی‌گرایی در زندگی‌ها سبب لرزش پایه‌های زندگی شده است و انسان باید از سختی‌ها و ناراحتی‌هایی که وجود دارد بگذرد و این مطلب وجود ندارد، امیدواریم که خدای متعال ما را با زیستن اسلامی آشنا کند.

 

عزداری‌های محرم از روی عزت و عاقلانه باشد

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان این که کانال‌های تلویزیون، ماهواره و موبایل‌ها و شبکه‌های اجتماعی و ارتباط با نامحرمان محبت میان خانواده‌‌ها را کم می‌کند، ابراز کرد: انسان اگر به دنبال فرد زیباتر از زن خودش باشد و زن هم همین طور در میان خانوادها محبت کم می‌شود و وضعیت جامعه خراب می‌شود.

 

وی با اشاره به روز جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: مجمعی تشکیل  شد تا بین مذاهب اسلامی تقریب ایجاد شود،‌ با بد گفتن و با فحش دادن که نمی‌توان تقریب بین مذاهب ایجاد کرد، اگر کسی را بخواهیم در مکتب اهل‌بیت(ع) بیاوریم با بدگویی نمی‌شود، اگر کسی به ائمه(ع) ناسزا بگوید ما حرف او را اصلا نمی‌شنویم و دیگران هم همین طور هستند.

 

امام جمعه اصفهان گفت: ما مردم و دیگر مذهب‌ها را با گفتار و رفتار خوب می‌توانیم به شیعه نزدیک کنیم، همان طوری که سیره امامان معصوم(ع) این گونه بوده است، ما باید کاری کنیم که هر کس در هر مذهبی است به وسیله ما عشق به اهل‌بیت(ع) پیدا کند، به هر حال قدم خوبی برداشته شد و امیدواریم این کار ادامه پیدا کند.

 

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم و آغاز عزاداری‌های امام حسین(ع) ابراز کرد: باید بدانیم که هر چه داریم از امام حسین(ع) است، باید گسترش بدهیم عزاداری‌های امام حسین(ع) را اما باید بدانیم که امام حسین(ع) تنها برای عزاداری به شهادت نرسید، عزت ما هم باید مد نظر باشد، روضه‌هایی بخوانیم که عزت اهل‌بیت(ع) و شیعه زیر سؤال نرود، امام حسین(ع) حتی عزتمندانه از سپاه یزید آب درخواست کردند.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ابراز کرد: مرام امام حسین(ع) مقاومت با کمال عزت و شهادت در مردانگی و شجاعت است، این‌ها را نباید فراموش کنیم، این شجاعت است که زینب(س) در نزد آن انسان نابکار می‌گوید ای کسی که فرزند کسی هستی که پیامبر(ص) تو را آزاد کرد،‌ ما باید عزتمند باشیم،‌ امام حسین(ع) اصلا انسان دیوانه نمی‌خواهد، بلکه انسان عاقل و کار درست می‌خواهد.

 

اهمیت به امر به معروف و نهی از منکر وظیفه مسلمانان است

وی درباره هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: خطبه امام حسین(ع) راجع به امر به معروف و نهی از منکر است و تک تک ما وظیفه داریم دست دیگران را بگیریم و دیگران را به راه هدایت بکشانیم، امیدواریم به این وظیفه دینی عمل کنیم که این مطلب نیاز به بحث مفصل دارد.

 

امام جمعه اصفهان همچنین در خطبه اول با بزرگداشت سالروز نزول «هل أتی» و دهر بیان کرد: امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و حسنین غذای خودشان را با این که خودشان نیاز داشتند به مسکین و یتیم و فقیر دادند و خود با آب افطار کردند و خود گفتند که ما چیزی نمی‌خواهیم، بلکه ما از خدای خودمان می‌ترسیم.

 

وی با بیان این که قرآن کتابی ابدی است و خداوند در این کتاب داستان ایثار کردن پنج تن آل‌عبا(ع) را ذکر کرده است، ادامه داد: این نشان‌دهنده جایگاه و عظمت و شأن اهل‌بیت(ع) است، رزمندگان نیز در جبهه‌ها ایثار کردند و باید همواره منت‌پذیر آنان بود./914/پ201/ج

ارسال نظرات