۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۹۳۹۸۰
امام جمعه موقت کرمان:

منافع ما با مذاکره تضمین نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قاسمی گفت: با نگاه به کشورهای همسایه در می یابیم که با دوستی آمریکا چه چیزهایی را به دست آوردند؛ بنابراین سهل اندیشان و بی خیالان در جریان مذاکره اینقدر تاکید بر به دست آوردن منافع در مذاکرات نکنند چرا که ما می خواهیم استقلال و شخصیت خود را حفظ کنیم.
حجت الاسلام قاسمي امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی امام جمعه موقت کرمان در خطبه های نماز جمعه امروز در مصلای بزرگ امام علی (ع) ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی در ادامه مباحث هفته های گذشته پیرامون آرامش در نظام خانواده عنوان داشت: یکی از مهم ترین اسباب آرامش در نظام مقدس خانواده وجود یک همسر صالح و شایسته است چراکه خداوند متعال با قرار دادن عواطف و احساسات لطیف همراه با مودت و رحمت در وجود زن او را منشا آرامش خانواده قرار داده است.

 

وی ادامه داد: علت گرایش مرد به زن نیز به خاطر وجود همین مودت و رحمتی است که خدا در انسان قرار داده است که در نهایت موجب تشکیل خانواده و شکل گیری جامعه ای خوب می شود.

 

حجت الاسلام قاسمی افزود: همسر صالحه و شایسته از عنایاتی است که خداوند به بنده اش ارزانی می دارد بنابراین در این زمینه روایات فراوانی از سوی معصومان بیان شده است که مبین ویژگی ها و ابعاد مختلف زن صالحه است که مهم ترین آن؛ خوب همسرداری کردن است.

 

وی ضمن بیان احادیثی در این باب اظهار داشت: از وظایف مهم زن در برابر شوهرش این است که؛ از نظر عاطفی و غریزی همسرش را ارضاء نماید، در غیاب همسرش حافظ مال و فرزندان همسرش باشد و با همراهی و مهربانی؛ مرد را هم در امور دنیا و هم در امور آخرت یاری کند و مطیع همسرش باشد.

 

امام جمعه موقت کرمان یادآور شد: البته روایات فراوانی برای اهمیت خوش اخلاقی زن با همسرش وارد شده که نشان از  ارزش معنوی این مطلب در زندگی زناشویی دارد چنانچه در تعریف زن صالحه فرمودند باید آسان گیر و نرم خو باشد به گونه ای که شوهرش با دیدن او غم از دلش زدوده شود و شاد شود و او را مایه آرامش خود بداند افزون بر آن اشاره دارد به اینکه زن صالح؛ عفیفه است؛ به این معنا که هم در ظاهر و هم در باطن رعایت پاکدامنی را دارد نه اینکه بی حجاب باشد و خود را عفیف بداند چراکه حجاب به عنوان مقدمه لازم برای عفت است لذا اولین عفت، عفت ظاهر است و سپس عفت باطنی است.

 

وی در خطبه دوم ضمن گرامیداشت 17مهر که مصادف با 25 ذی الحجه و روز خانواده و تکریم بازنشستگان؛ گفت: خانواده نهاد با اهمیتی است که نیازمند توجه ویژه است؛ افزون بر آن حضور بازنشستگان نیز به عنوان انسان هایی زحمت کش و تلاشگر باید ارج نهاده شود و گرامی داشته شود.

 

حجت الاسلام قاسمی ضمن عرض تسلیت به مناسبت نزدیک شدن ایام محرم و سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع)؛ تاکید کرد: ما باید از ظرفیت موجود در این ایام استفاده کنیم و اسلام را به مردم و جهانیان معرفی کنیم چراکه در این ایام مردم بی هیچ چشم داشتی و با تمام توان خود وارد صحنه می شوند و با مال و جان و محبت خود عرض ارادت می کنند؛ از این رو لازم است برای چنین ایامی برنامه ریزی داشته باشیم تا بتوانیم از این ایام پرشور نهایت استفاده را بکنیم و این ظرفیت عظیم را در جهت صحیح هدایت کنیم تا بهره کافی و وافی از این ایام را برده باشیم.

 

وی ادامه داد: محرم و صفر جامعة الاطراف است و دارای ظرفیتی است که در هیچ جای دنیا شاهد آن نیستیم از این رو با وجود ترویج خرافه پرستی ها، تجمل گرایی ها، جهالت و نادانی، لاابالی گری ها و فتنه گری هایی که بخشی از مردم ما را نیز گرفتار کرده؛ باید حتما در این ایام ارزشمند فرصت را غنیمت شمرده و در جهت آگاهی دادن به مردم سعی کنیم.

 

امام جمعه موقت کرمان در رابطه با حوادث منا و سخنان مقام معظم رهبری؛ یادآور شد: در جریان این حادثه عربستان از سکوت و خویشتنداری ما سوء استفاده کرد و مقام معظم رهبری با سخنان قاطعانه خود به آنان فهماندند که سکوت ما به دلیل حفظ وحدت و برادری دینی و رعایت حال حجاج حاضر در عربستان و رسیدگی آنان به مجروحانمان بوده است و اگر بخواهند هتاکی کنند و جسارت کنند با برخورد سخت ما مواجه خواهند شد از این رو می بینیم که پس از سخنان ایشان چگونه به امور رسیدگی کردند و تحت تاثیر این صلابت و اقتدار قرار گرفتند و البته از سوی دیگر سخنان رهبری مرحمی بر دردهای بازماندگان و خانواده های شهدای منا شد.

 

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع خانواده های سپاه نیز افزود: آمریکا سالهاست به دنبال مذاکره با ما است و حال که دید فرصتی برایش پیش آمده؛ برنامه های خود را در پیش گرفته تا با نفوذ در ایرا ن به اهداف خود دست یابد و می بینیم که از آغاز امسال تاکنون مقام معظم رهبری در فرمایشاتشان بیش از 70مرتبه اشاره به خطر نفوذ آمریکا و دشمنان داشتند و در این زمینه هشدار دادند که این نشان دهنده آن است که همه مسوولین و مردم به ویژه جوانان باید هوشیار باشند و جلوی نفوذ دشمن را بگیرند.

 

حجت الاسلام قاسمی اضافه کرد: مذاکره با آمریکا را نمی شود با مذاکرات ائمه (ع) با دشمنانشان مقایسه کرد چراکه آنان با نهیب و نصیحت و تذکر دادن مذاکره می کردند اما امروز ما در مذاکرات باید معامله نماییم و چیزهایی را بدهیم تا چیزی به دست آوریم از این رو زمانی که قرار باشد مذاکرات منفعتی نداشته باشد و تنها با ضرر همراه باشد پس باید هوشیار باشیم و توجه کنیم که مذاکره با آمریکا ارزشی ندارد و ممنوع است.

 

وی خاطر نشان کرد: با نگاه به کشور های همسایه در میابیم که با دوستی آمریکا چه چیزهایی را به دست آوردند؛ از این رو سهل اندیشان و بی خیالان در جریان مذاکره اینقدر تاکید بر به دست آوردن منافع درمذاکرات نکنند چرا که ما می خواهیم استقلال و شخصیت خود را حفظ کنیم.

 

امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اصل 125و 77 قانون اساسی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی برطبق این مصوبه، حق قانونی دارد تا هر معاهده ای را که دولت انجام می دهد را بررسی کند از این رو توجه کنیم که آیا این بد است که برطبق این مصوبه؛ از سوی مجلس معایب و منافع برجام بررسی شود و بعد از آن با توجه به مسائل مختلف کاری را انجام دهیم که منافع ملی و اسلامی ما را تامین کند.

 

وی افزود: ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان مجلس که با تلاش بی وقفه خود برجام را بررسی کردند و گزارش کامل و جامعی از آن ارائه کردند؛ از تمامی دولتمردان می خواهیم که با دقت در مشکلات موجود تدابیر مناسب را داشته باشند چراکه این مسئله جزء وظایف دولت است.

 

حجت الاسلام قاسمی در پایان با اشاره به واقعه 24 مهر که مصادف با به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان از سوی رژیم ظالم پهلوی گفت: یاد و خاطر علما و بزرگان کرمان را گرامی می داریم که با تلاش و از خود گذشتگی خود در مقابل رژیم پهلوی ایستادگی کردند و به مناسبت همین واقعه نماز جمعه هفته بعد را در مسجد جامع برگزار می کنیم./9703/201/ب1

ارسال نظرات