۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۲۹۳۹۸۴
آیت الله شبستری:

ملت ایران همچون رهبری مذاکره با آمریکا را ممنوع و مضر می‌دانند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز عمده ضرر مذاکره با آمریکا را نفوذ غرب در ایران دانست و گفت: ملت ایران نیز به دنبال سخنان رهبری مذاکرات با آمریکا را ممنوع و مضر و بی فایده می داند.
 امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به آشکار شدن ابعاد مختلف حادثه منا و اعتراض دیگر کشورهای اسلامی نسبت به بی‌کفایتی آل‌سعود اظهار داشت: هرگز نباید این فاجعه اسفناک و تاسف بار فراموش شود.

 


وی با تأکید بر این‌که هیچگاه از خون هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام نخواهیم گذشت، خاطرنشان کرد: اصل حادثه منا و علل آن هنوز هم در هاله ای از ابهام است، کیفیت رفتار اآل سعود با حجاج داعش‌وار و به دور از ادب انسانی بود، بایستی کمیته حقیقت‌یاب این فاجعه تاریخی تشکیل شود.

 


نماینده خبرگان رهبری خواستار شد تشکیل کنگره بین المللی فاجعه منا با هدف بررسی ابعاد آن شد و گفت: بهتر است قبل از این‌که رسانه های استکباری صورت اصلی قضیه منا را منحرف کنند، این کنگره به همت جهان اسلام برگزار شود، چراکه آل سعود هنوز هم فرافکنی می کند اما به زودی کمیته حقیقت یاب دلیل اصلی فاجعه منا را کشف و به مروم اعلام خواهد کرد.

 


وی با بیان این‌که در ایام محرم باید در کنار لعنت به آل مروان و بنی امیه، به آل سعود نیز لعنت فرستاد، افزود: حادثه منا نشان داد که مدعیان خادم الحرمین، دستانی آلوده به خون هزاران نفر از حجاج بیت الله الحرام دارند، افزون بر این‌که با کشتار مردم بی گناه یمن، نفرت جهانی را از آن خود کرده اند.

 


آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی دریای سپاه اظهار داشت: یک عده در فضای پسا برجام سعی داشتند که به جامعه القا کنند که پس از مذاکرات و توافق هسته ای می توان با آمریکا در خصوص مسائل دیگر نیز وارد مذاکره شد، اما مقام معظم رهبری جواب آنان را دادند.

 


امام جمعه تبریز عمده ضرر مذاکره با آمریکا را نفوذ غرب در ایران دانست و گفت: ترس آن داریم که همچون دوران قبل از انقلاب اسلامی به کشورمان تسلط داشته باشد، ما با دولت های دیگر مشکلی نداریم، اما رژیم منحوس آمریکا انگیزه سلطه طلبی دارد و ملت ایران نیز به دنبال سخنان رهبری مذاکرات با آمریکا را ممنوع و مضر و بی فایده می داند.

 


وی در ادامه سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به ائتلاف جدید علیه داعش خاطرنشان کرد: ائتلاف تشکیل شده که روسیه و عراق از اعضای آن هستند، حقیقی است و نه نمایشی و امید است که به زودی داعش از سوی این ائتلاف نابود شود.

 


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم اظهار داشت: کسی که محبت اهل بیت(ع) را در دل بپروراند از آنها اطاعت می کند، تنها در ظاهر یا علی(ع) و یا حسین(ع گفتن کافی نیست باید سیره اهل بیت(ع) را در زندگیمان جاری کنیم.

 


امام جمعه تبریز با بیان این‌که باید سیره اهل بیت(ع) را در زندگیمان جاری کنیم، افزود: ازدواج زمینه ساز رسیدن به سکون و آرامش است چرا که به اذعان دانشمندان خارجی نیزصمیمانه ترین فضا فضای هانواده است. متأسفانه سن ازدواج بالا رفته است و این به صلاح جامعه اسلامی نیست دولت باید در زمینه ایچاد اشتغال فعال بوده و مردم از مهریه ها و جهیزیه های سنگین خودداری کنند.

 


آیت الله شبستری عمده مشکل ازدواج جوانان را وضعیت اقتصادی، اشتغال، تشریفات و تجملات دانست و افزود: ملت و دولت اسلامی باید تلاش کنند که با برطرف کردن و کنار گذاشتن این مشکلات زمینه های ازدواج به هنگام جوانان را فراهم کنند./935/201/ب1

ارسال نظرات