۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۹۴۰۰۲
آیت الله دری نجف آبادی:

مسؤولان عاملان جنایت منا را به جهانیان معرفی کنند/ فلسطین مسأله اول جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که مسؤولان ایران اسلامی عاملان جنایت هولناک منا را به جهانیان معرفی کنند، گفت: تمامی مسلمین جهان به ویژه شیعیان ایران اسلامی با تمام توان از بیت المقدس و فلسطین دفاع می کنند و اسرائیل و آمریکا باید بدانند که فلسطین مساله اول جهان اسلام است.
آيت الله دري نجف آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، در خطبه های امروز نماز جمعه اراک بیان کرد: مسؤولان ایران اسلامی هر چه سریعتر باید در تشکیل کمیته حقیقت یاب مبادرت ورزیده و عاملان این جنایت هولناک را به جهانیان معرفی کنند.

 

مجامع بین المللی در رابطه با فاجعه هولناک منا نباید سکوت کنند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان این که مجامع بین المللی در رابطه با فاجعه هولناک نباید سکوت کنند گفت: باید هر چه سریع تر اعلام شود که آیا عدم مدیریت صحیح برای هدایت جمعیت میلیونی حجاج و سوء تدبیر عامل این حادثه بوده یا این فاجعه ناشی از خیانت است.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به این که در حادثه منا، ایران اسلامی بهترین های خود را از دست داد اظهار کرد: کمبود جان باختگان منا در جامعه هیچ‌گاه جبران نمی‌شود و امروز اداره مکه و مدینه که خانه امن الهی است باید به دست مدیران با لیاقت داده شود.

 

جنایات اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه بی شرمانه است

امام جمعه اراک جنایات اسرائیل بر علیه مردم مظلوم غزه را بی شرمانه دانست و خاطر نشان کرد: صهیونیسم جنایتکار از حادثه منا و جهت گیری مسلمانان به جنایات و کم کاری های آل سعود استفاده کرده و جنایت خود را بر علیه مردم بی دفاع غزه شدت بخشیده است.

 

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تمامی مسلمین جهان به ویژه شیعیان ایران اسلامی با تمام توان از بیت المقدس و فلسطین دفاع می کنند، گفت: اسرائیل و آمریکا باید بدانند که فلسطین مساله اول جهان اسلام است.

 

افزایش همگرایی و انسجام اجتماعی و فرهنگی

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به این که خانواده از نهادهای مهم آموزشی جامعه است خاطر نشان کرد: خانواده ها نخستین نهاد اجتماعی و مهم ترین و اثرگذار ترین نهادها در راهبری تربیتی و رفتاری افراد جامعه محسوب می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: دین مبین اسلام برای نهاد خانواده اهمیت خاصی قایل است و آن را جایگاه سلامت و نشاط اجتماعی و تربیت و زایش فکر و انسانیت می داند و باید از ظرفیت های خانواده ها در برنامه های توسعه محور، اصلاح رفتارهای نادرست و افزایش همگرایی و انسجام اجتماعی و فرهنگی استفاده کرد.

 

ماهواره اصلی ترین عامل در فروپاشی شاخص های سلامت و اخلاق در خانواده ها

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ماهواره اصلی ترین عامل در فروپاشی شاخص های سلامت و اخلاق در خانواده ها است اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با برنامه های شبکه های ماهواره ای بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده و در راستای فروپاشی ارزش های رفتاری و معنوی خانواده ها و گسترش جنگ نرم در کشور در تلاش هستند.

 

آیت الله دری نجف آبادی در ادامه بیان کرد: با توجه به هجمه سنگین غرب در تهاجم فرهنگی در کشور، تربیت اسلامی در خانواده به خوبی می تواند نقشه های شوم دشمنان را خنثی کند و سبب ترویج عفاف و حجاب، اخلاق، بصیرت و جوانمردی در جامعه اسلامی شود./842/202/ب1

ارسال نظرات