۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۲۹۴۰۵۴

اخبار کوتاه هرمزگان

خبرگزاری رسا ـ برپایی محفل انس با قرآن در ابوموسی، تشریح برنامه های واحد آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی هرمزگان در ۶ ماه دوم سال جاری و گردهمایی مسؤولان هیئات مذهبی در ابوموسی از جمله برنامه های هفته گذشته در هرمزگان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، به مناسبت هفته ناجا محفل انس با قرآن در محل مسجد جامع شهرستان ابوموسی با حضور قاری کشوری حضرت حجت الاسلام پیرنیا برپا شد.

 

در این محفل نورانی ابتدا حافظان نونهال شهرستان به ارائه محفوظات خویش از جزء سی ام قرآن کریم پرداختند و سپس حجت الاسلام کنعانی رییس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی آیاتی چند از کلام الله مجید را تلاوت کرد.

 

در ادامه این محفل نورانی قاری کشوری حجت الاسلام پیرنیا به تلاوت آیاتی چند از سوره مبارکه فتح پرداخت.

 

حجت الاسلام وپیرنیا در سخنرانی کوتاهی به بیان فضایل و برکات تلاوت و تدبر در قرآن  اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن مانند دفترچه ای راهنما برای وجود انسان است و اگر انسان آن را سر لوحه اعمال و رفتار خود قرار دهد قطعاً هم در زندگی دنیوی و هم زندگی اخروی به رستگاری می رسد، تا زمانی که مسلمانان به قرآن متمسک و متوسل باشند مستکبران نمی توانند بر ایشان چیره شوند و این از اهداف کشورهای غربی و شرقی است که ما را از قرآن و دین دور کنند.   

 

گردهمایی مسؤولان هیئات مذهبی شهرستان ابوموسی در ماه محرم الحرام

 

حجت الاسلام شیرزاد حسنی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی گفت: به مناسبت نزدیک شدن به ماه خون و شهادت، ماه محرم الحرام و شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام گردهمایی مسؤولان هیئات مذهبی برگزار می شود.

 

وی افزود: یکی از هدف های بسیار مهم هیئات مذهبی برگزاری مراسم باشکوه و درخور شأن و نام امام حسین علیه السلام و 72 تن یاران باوفای اوست و مسؤولان هیئات مذهبی در این زمینه نقش راهنما را دارند و باید به این نقش و وظیفه حیاتی،  به نحو احسن عمل کنند. 

 

وظایف اصلی مبلغان بیان احکام دینی است

 

حجت الاسلام حمید غلام پور رییس اداره تبلیغات اسلامی جاسک با بیان اینکه یکی از مهم ترین وظایف مبلغان دینی، شناساندن هویت ملی و دینی به جوانان است گفت: مبلغان دینی نقش بسزایی در معرفی سیمای واقعی دین اسلام در جامعه دارند و وظیفه اصلی یک مبلغ، بیان احکام دینی است.

 

وی افزود: امروز تهاجم فرهنگی دشمنان، اعتقادات و علایق دینی جامعه اسلامی را نشانه رفته است که در این وضعیت حساس به بصیرت و هوشیاری بیشتری نیاز داریم.

 

رییس تبلیغات اسلامی جاسک با اشاره به رسالت سنگین بانوان مبلغه و مداح درامر تبلیغ و ترویج دین و معارف اسلامی، بیان داشت: حرکت در مسیر سیره و روش حضرت زینب (س) و بی توجهی به شهرت و کسب مال، مهم ترین گام در اثر بخشی فعالیت های دینی این بانوان است.

 

وی افزود: وظیفه اصلی یک مبلغ توانمند، بیان احکام الهی است که با استفاده از شیوه های مناسب درسخنرانی ها، گرایش نوجوانان و جوانان را به فراگیری علوم دینی بیشتر کند.

 

جلسه هم اندیشی فعالان مذهبی در بستک

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستک بر اطلاع رسانی کافی و مهیا شدن شرایط جهت حضور حداکثری همشهریان در ایام محرم تاکید کرد.

 

حجت الاسلام قائدی در جمع فعالین مذهبی گفت: ماه محرم یکی از ماه هایی است که با برنامه های غنی و ارزشمندی در بستک برگزار می شود.

 

وی افزود: حضور حداکثر همشهریان در بستک و برنامه های زیاد و متنوع بالاخص در دهه اول ماه سوگواری سرور و سالار شهیدان موضوع مهمی است که از همین حالا هیات امنای حسینیه و اعضای هیات های حسینی را بر آن داشته که در این خصوص برنامه ریزی خود را آغاز کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بستک تصریح کرد: در این بازه زمانی که تا فرا رسیدن ماه محرم در اختیار داریم چند جلسه دیگر با دیگر اعضای هیات امنا و چهره های شاخص و تاثیر گذار شهرستان داریم تا بتوانیم نظرات، انتقادات و پیشنهادات همه افراد را بشنویم.

 

وی همچنین بر اطلاع رسانی کافی و مهیا شدن شرایط جهت حضور حداکثری همشهریان در ایام محرم تاکید کرد.در این جلسه موضوعات مختلفی به بحث گذاشته شد و تصمیماتی در زمینه های مختلف اتخاذ گردید.

 

گفتنی است جلسه هم اندیشی و هم فکری جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در مسجد امام علی (ع) شهرستان بستک با حضور کلیه اعضای هیات های حسینی و فعالین مذهبی برگزار شد.

 

تشریح برنامه های واحد آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی هرمزگان در 6ماه دوم سال جاری

 

محمود رجبی کارشناس آموزش وپژوهش تبلیغات اسلامی هرمزگان به تشریح برنامه های واحد آموزش و پژوهش در این اداره کل در شش ماه دوم سال جاری پرداخت و گفت: برگزاری دوره آموزش به 60نفراز مبلغان در میناب، برگزاری آموزش اخلاق و احکام کسب و کار ویژه اصناف در شهرستان های میناب، رودان، حاجی آباد و بندرلنگه، برگزاری دوره آموزش تخصصی معلمین دینی مقطع متوسطه در شهرستان بشاگرد عنوان کرد.

 

وی برگزاری دوره آموزش فرهنگی ،اجتماعی کارکنان دولت در شهرستانهای رودان، خمیر، میناب، بندرلنگه، جاسک، حاجی آباد، پارسیان، قشم ، دوره آموزش تخصصی روحانیون مستقر و هجرت، برگزاری دوره آموزش تخصصی ائمه جماعات مساجد در شهرستان های لنگه، میناب، رودان، برگزاری آموزش تخصصی مداحان در شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، حاجی آباد، بندرلنگه را از مهمترین برنامه اهی زمانبندی شده واحد آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی هرمزگان در نیمه دوم سال برشمرد.

 

وی بیان کرد: برگزاری دوره آموزش تخصصی مسئولان تشکل های دینی ومداحان در شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، حاجی آباد، بندرلنگه، همچنین برگزاری دوره های آموزش تخصصی مربیان مهدکودک و مراکز پیس دبستانی در شهرستان های رودان و حاجی آباد از جمله برنامه های پیشبینی شده در شش ماهه دوم سال جاری است.

 

رجبی در ادامه، برگزاری گفتمان دینی در استان، حمایت از پژوهش های ناظر بر ماموریت ها و فعالیت های سازمان در بندرعباس، حمایت از تالیفات دینی در استان، تجهیز کتابخانه های حوزه دین و شبستان، حمایت از پایان نامه های حوزوی و دانشگاهی در استان را از دیگر برنامه های زمانبندی شده این اداره کل در نیمه دوم سال جاری برشمرد./851/203/ب1

ارسال نظرات