۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۹۴۱۳۰
حجت الاسلام بیگی:

برنامه‌های فرهنگی اوقاف زمینه ساز تحقق فرهنگ اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه تبدیل اماکن متبرکه به قطب فرهنگی اقدام بجا و مناسبی است، گفت: در کنار برخی بقاع متبرکه باید حوزه علمیه یا مرکز فرهنگی قرآنی ایجاد شود تا با استراتژی و راهبرد بهتری بتوان به موضوع فرهنگ اسلامی ایرانی دست یافت.
بيگي

به گزارش خبرگزاری رسا، روح الله بیگی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه، گفت: یکی از مهمترین فواید وقف در جامعه تضمین عدالت است.

 

وی با بیان اینکه وقف نهادی است که از طریق آن می توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و رفع کرد، اظهار کرد: بسیاری از معضلاتی که در زمینه های مختلف گریبان گیر مردم جامعه است، تنها به وسیله دولت و دستگاه های اجرایی قابل حل نبوده و با مشارکت مردم بصورت سنت حسنه وقف می توان به این مهم کمک کرد.

 

حجت الاسلام بیگی با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برخی نهادها برای عملی کردن این هدف ارزشمند، گام های بلند و مؤثری برداشته اند ، با این حال سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مسئول مستقیم آن است، افزود : اما باید گفت هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب راهی طولانی در پیش است.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نیت جدید و بروز وقف های مشارکتی، موضوع وقف را از رکود نجات می دهد، ادامه داد: این اقدام وقف را از حالت سنتی و گذشته خودش، خارج کرده و مطابق با نیاز امروز تبدیل کرده است.

 

این نماینده مردم درمجلس نهم گفت: در برخی از کشورها تمام خدمات درمان از طریق چنین منابعی تامین می شود.

 

وی با اشاره به اینکه تبدیل اماکن متبرکه به قطب فرهنگی اقدام بجا و مناسبی است، اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در این رابطه برنامه های کوتاه مدتی دارد ولی برای رفع دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید برنامه بلند مدت فرهنگی هم وجود داشته باشد./1325/د101/ف

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات