۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۹۴۱۴۳
حجت الاسلام والمسلمین قریشی:

قرآن باید محور فعالیت‌ها در کشورهای اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، مدیران را به انس بیشتر با قرآن توصیه کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) فرماندهان خود را از بین افرادی که حافظ قرآن بودند و با این کتاب آسمانی انس داشتند، انتخاب می کردند که باید در انتخاب و انتصاب مدیران به این امر مهم توجه شود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی امروز در مراسم اختتامیه مسابقات استانی قرآن کریم آذربایجان غربی اظهار کرد: همانگونه که خداوند متعال در آیات قرآن فرموده اند قرآن بشریت را به راه استوار هدایت می کند و کتابی است که هیچ باطلی نمی توان در آن پیدا کرد.

 

وی قرآن را کتابی تذکر دهنده برای بشریت خواند و افزود: این کتاب آسمانی برای هدایت انسان به سوی کمال و سعادت بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است و هیچ انحرافی به آن راه ندارد.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به آیات قرآن کریم خاطرنشان کرد: قرآن کتاب نور است و برای هدایت انسان از ظلمات به نور بر نبی مکرم اسلام نازل شده است.

 

وی تأکید کرد: مسلمانان با چنگ زدن به قرآن و انس با آن، غرق در نور و رحمت الهی می شوند این درحالی است که دوری از آموزه های قرآن کریم انسان را دچار خسران می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) اهمیت بسیاری به قرآن می دادند، خاطرنشان کرد: بنابر فرموده رسول اکرم(ص) زمانیکه ظلمت های فتنه بر انسان نازل می شود، قرآن شفاعت کننده است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: هرکسی را قرآن شفاعت کند، خداوند خواهد پذیرفت چراکه قرآن بهترین دلیل برای راه درست و روشن است.

 

وی با تأکید به قرائت قرآن در خانه، تصریح کرد: پیامبر فرمودند: «همچون یهود و نصارا نباشید که در خانه کتب مقدس قرائت نمی کنند و فقط در کلیسا ها کتب مقدس قرائت می شود».

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی، قرائت قرآن در خانه را موجب نورانیت و معنویت محیط خانه دانست و افزود: خانواده ها با اهمیت به قرآن، فرزندان خود را قرآنی تربیت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه مدیران را به انس بیشتر با قرآن توصیه کرد و گفت: پیامبر اکرم (ص) فرماندهان خود را از بین افرادی که حافظ قرآن بودند و با این کتاب آسمانی انس داشت، انتخاب می کردند که باید انتخاب و انتصاب مدیران به این امر مهم توجه شود.

 

وی تأکید کرد: کسانی که حتی روخوانی قرآن کریم را بلد نیستند، لیاقت مدیریت ندارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی بیان این که پیامبر اکرم (ص) به قرآن دانها اهمیت بیشتری قائل می شدند، گفت: حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسات قرآن و گوش سپردن به آیات کلام الله مجید نشان دهنده توجه رهبر فرزانه انقلاب به قرآن است که باید مدیران نیز ادامه دهنده این حرکت باشند.

 

وی اظهار کرد: قرآن باید محور فعالیت ها در کشورهای اسلامی باشد، مدیر اسلامی باید بیش از کارکنان و زیردستان آشنا به قرآن و مفاهیم آن باشند.

 

امام جمعه ارومیه در پایان با اشاره به کسب رتبه های کشوری و بین المللی از جانب قاریان و چهره های قرآنی استان آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد: با تلاش های مسؤولان و همچنین جامعه قرآنی روز به روز شاهد حضور قاریان و حافظان استان در رتبه های برتر کشوری و بین المللی باشیم./936/202/ب1

ارسال نظرات