۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۲۹۴۱۵۰

چند خبر کوتاه از استان قزوین

خبرگزاری رسا ـ معرفی برگزیدگان نوزدهمین دوره مسابقات اذان شهرستان قزوین، درخشش مستند رادیویی «پیر غلام» و توصیه مدیرکل اوقاف و امور خریه قزوین به توسعه و عمران موقوفات از جمله عناوین اخبار کوتاه قزوین است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، برگزیدگان مرحله شهرستانی نوزدهمین دوره مسابقات اذان در بخش آقایان شهرستان قزوین معرفی شدند.

 

حجت‌الاسلام رضا نوروزی، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین با اعلام این خبر اظهار کرد: برگزیدگان مرحله شهرستانی نوزدهمین دوره مسابقات اذان در بخش آقایان شهرستان قزوین معرفی شدند.

 

رییس اوقاف و امورخیریه شهرستان قزوین برگزیدگان رشته اذان این‌گونه اعلام کرد و گفت: سجاد قلیچ پور با 81.5  مقام نخست، محسن قلی‌پور با امتیاز 72.5 نفر دوم و علیرضا صحراکاران نیز با امتیاز 72.25 نفر سوم رشته اذان شدند.

 

درخشش مستند رادیویی «پیر غلام» در سیزدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، بیش از 300 اثر رادیویی و تلویزیونی از سراسر کشور به دبیرخانه اجلاس پیرغلامان رسیده بود که از این تعداد 75 اثر به بخش داوری نهایی راه یافتند و از بین این آثار 6 اثر به عنوان آثار برتر و فاخر رادیویی انتخاب شدند.

 

مستند رادیویی «پیر غلام» تهیه شده در صداوسیمای مرکزقزوین توانست در داوری نهایی این اجلاس به عنوان مستند رادیویی برتر انتخاب شود.

 

این مستند نگاهی به زندگی استاد علی محمد کریمخانی صاحب اثر معنوی و ماندگار «آمدم ای شاه پناهم بده» اختصاص دارد که قطعاتی از آواهای معنوی استاد کریمخانی، دلایل گرایش وی به مداحی و معرفی استادان و مشوقان وی در این مستند رادیویی گنجانده شده است.

 

مستند رادیویی «پیر غلام» به تهیه کنندگی ابراهیم طاهری‌کیا به مدت 25 دقیقه در شبکه استانی صدای مرکز قزوین تهیه و تولید شد.

 

همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی از 13 تا 17 مهرماه به میزبانی استان فارس در شهرستان‌های لارستان و شیراز برگزار ‌شد.

 

توسعه و عمران موقوفات اجر عظیم الهی را در پی دارد   

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از پروژه تجاری و اداری «موقوفات ابوترابی‌فرد» واقع در خیابان مولوی قزوین بازدید به عمل آورده و از نزدیک آخرین مراحل روند اجرایی پروژه را بررسی کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در این بازدید گفت: اجرای طرح‌های اقتصادی و علمی، مشارکت بخش خصوصی، تسهیلات بانکی برای انجام پروژه‌های نیمه کاره از برنامه‌های بنیاد توسعه و عمران موقوفات استان قزوین است که اجر عظیم الهی را در پی دارد.

 

وی ادامه داد: استان قزوین از نظر آمادگی اجرای پروژه، نوآوری، خلاقیت و داشتن روحیه تعامل با دیگر دستگاه‌ای استان یکی از استان‌های پیشرو در کشور است.

 

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: بنیاد توسعه و عمران موقوفات قزوین  در راستای احیای نیات واقفان باید در احیاء و عمران موقوفات گام‌های مؤثری بردارد.

لازم به ذکر است محل اجرای این پروژه خیابان مولوی، حد فاصل چهارراه شهید انصاری تا چهارراه منتظری جدید از جمله خیابان‌های اصلی و دارای مجتمع‌های تجاری متعدد، مراکز خرید کلی و جزئی است./955/203/ب3

 

ارسال نظرات