۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۹۴۱۶۵

راه‍کارهای حقوقی پیگیری فاجعه منا بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ نشست بررسی راه‍کارهای حقوقی پیگیری فاجعه منا در دانشگاه تهران برگزار شد.
نشست بررسي حادثه منا نشست بررسي حادثه منا نشست بررسي حادثه منا نشست بررسي حادثه منا

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بررسی راه کارهای حقوقی پیگیری فاجعه منا ظهر امروز شنبه در دانشگاه تهران با حضور حقوقدانان و دانشجویان برگزار شد.

 

عباسعلی کدخدایی در ابتدای این مراسم، گفت: جانباختگانی که برای انجام مناسک حج در سرزمین وحی حضور داشتند با قصور مقامات کشور عربستان جان خود را از دست دادند و عید بسیاری از مردم ایران به عزا تبدیل شد.

 

استاد دانشگاه با اشاره به حضور آقای قربان نیا از اساتید دانشگاه تهران در میان جانباختگان حادثه منا، ابراز داشت: این استاد گرامی انسان مومنی بود که توانست با خود سازی خویش به درجات والایی برسد.
 

وی در ادامه سخنان خود شهادت سردار همدانی را به ملت ایران تبریک و تسلیت گفت و افزود: وی از سرداران بسیار مقاوم، خدوم و مخلصی بود که متاسفانه ایشان را از دست دادیم.

 

گفتنی است در این نشست فاجعه منا از نظر مسؤولیت مقامات، نحوه رسیدگی به این مسإله و اقدامات مقدماتی رسیدگی بررسی شد.

 

در این مراسم آقایان سید محمد حسینی سفیر سابق ایران در عربستان و مشاور وزیر در حوزه های کشورهای عربی و آفریقایی، توکل حبیب زاده عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق(ع)، کاظم قریب آبادی معاون بین الملل ستاد حقوق بشر، قاسم زمانی استاد حقوق بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی، سید مهدی علیزاده موسوی رییس پژوهشکده سازمان حج و زیارت، محمد جواد شریعت باقری رییس دانشکده علوم قضایی، منصور مومی زاده عضو هیأت علمی دانشگاه تهران به ارائه مطالب پرداختند./811/203/ب3

ارسال نظرات