۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۹۴۱۹۱
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان:

تفکر بسیجی ابهت ابر قدرت‎ها را شکست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام جلیلی تفکر جهادی را یک اساس در بازدارندگی دشمن جهت نفوذ دانست و گفت: دشمن با وجود تکفر بسیجی و جهادی حتی خیال تعرض به نظام اسلامی را نمی‎کند.
حجت الاسلام جليلي، امام جمعه مهربان

حجت الاسلام جلیلی مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزرای رسا در تبریز، تفکر بسیجی را تنها عامل ترس دشمنان دانست و اظهار داشت: تا زمانی که این تفکر در جامعه موجود است ابهت ابر قدرتها شکسته خواهد شد و هیچگاه خیال تعرض به ایران اسلامی را در سر نخواهند پرورد.

 

وی با اشاره به تفکر جهادی و فرهنگ جهاد و شهادت هشت سال دفاع مقدس، ابراز داشت: موفقیت های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ نشأت گرفته از تفکر و فرهنگ بسیجی است، دفاع مقدس به عنوان نقطه عطف تاریخ انقلاب می توان دانست.

 

حجت الاسلام جلیل با شمارش عوامل تاثیر گذار در پیروزی نظام اسلامی، عنوان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، تفکر جهادی، صبر و پایداری، توکل به خدا، اتحاد ملی و فرماندهی الهی حضرت امام از عوامل مهم سربلندی ایران در دوران جنگ بود.

 

مسؤول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، خاطر نشان کرد: باید نگاه ما به دوران جنگ به عنوان گنجی باشد که باید استخراج شود، از بارزترین گنیجینه های دفاع مقدس تفکر عاشورائی و عشق به شهادت در میان جوانان است.

 

وی با اشاره به اهمیت تفکر جهادی و بسیجی در میان جوانان و نسل امروز، ابراز کرد: همانطور که امام سجاد(ع) در چند ساعت عاشورا این گنج را استخراج کرده و در طول تاریخ انقلاب های اسلامی مورد تبعیت قرار گرفت، باید این تفکر و گنجیه را استخراج و در میان جامعه ترویج کرد، هدف تهاجم فرهنگی دشمن تضعیف فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

وی در ادامه با بیان این‌که تکفر بسیجی و جهادی عامل بازدارندگی و حشت دشمن است، تصریح کرد: دوران جنگ سبب تقویت و تثبیت نظام و صدور انقلاب و نیز شناسایی دوست و دشمن انقلاب اسلامی شد و این از برکات جهاد و شهادت بود؛ دفاع مقدس عامل ترس و بازدارنده دشمن از جنگ و رویارویی با نظام اسلامی بود.


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان تبریز جهاد و شهادت، بسیج و اندیشه ایثارگرایانه را از برکات اندیشه اسلامی خواند و تصریح کرد: یکی دیگر از نشانه های حقانیت و اجتماعی بودن دین اسلام فرهنگ ایثار و شهادت است، تفکر جهادی در اسلام برای اقتدار و بازدارندگی دشمنان برای تعرض به سرزمین های اسلامی است./854/302/ب3

ارسال نظرات