۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۹۴۲۰۸

همایش طلایه‌داران تبلیغ در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بزرگ روحانیان آذربایجان‌شرقی با عنوان «طلایه‌داران تبلیغ» در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم در تبریز خواهد شد.
تبليغ ديني

حجت الاسلام میکائیل اسکندری معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به اقدامات این اداره‌کل در آستانه فرا رسیدن ماه محرم اظهار داشت: همایش بزرگ روحانیان آذربایجان‌شرقی با عنوان «طلایه‌داران تبلیغ» در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم در تبریز خواهد شد.


وی با بیان این‌که سخنران اصلی این همایش آیت الله مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در استان خواهد بود، خاطرنشان کرد: همایش «طلایه‌داران تبلیغ» با هدف تبیین محورهای تبلیغی روحانیان اعزامی به مناطق شهری و روستایی، قبل از ظهر روز سه شنبه هفته جاری 21 مهر در سالن اجتماعات مصلای اعظم تبریز برگزار می شود.


حجت الاسلام اسکندری با اشاره به این‌که همایش مسؤولان و متولیان هیأت‌های مذهبی، مداجان و شعرای اهل بیت عصمت و طهارت فردا نوزدهم مهر در تبریز برگزار خواهد شد، گفت: این همایش نیز عصر فردا در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و با حضور ستاد ساماندهی شؤون مذهبی و فرهنگی در سالن اجتماعات مصلای اعظم تبریز برگزار خواهد شد.


معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از اعزام دو هزار مبلغ بومی و غیربومی به مناطق مختلف استان همزمان با ماه محرم خبر داد و گفت: سعی شده تا مبلغان در دورافتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق استان به ویژه شهرهای مرزی حضوری فعال داشته باشند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که طرح شناسایی و ساماندهی بانوان مبلغ استان از سال 86 آغاز شده و تاکنون یک هزار و 400 مبلغه حوزوی، دانشگاهی و سنتی در سراسر آذربایجان‌شرقی شناسایی شده اند، اظهار داشت: متاسفانه برخی مبلغات سنتی و عموما بی‌سواد در جلسات عزاداری به ترویج خرافات و سایر مشکلات دامن می زنند.


حجت الاسلام اسکندری با تأکید بر این‌که تنها متولی اعزام مبلغ و مبلغه در استان سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: انتظار داریم مردم قبل از برگزاری مراسم عزای خود به این اداره کل مراجعه کرده و درخواست مبلغه مذهبی برای سخنرانی در مجالس عزا کنند و اداره کل تبلیغات اسلامی در مقابل برخی مبلغه های بی‌سواد که در قالب طرح ساماندهی نبوده‌اند، هیچ مسؤولیتی نداشته و نخواهد داشت.


معاون فرهنگی، آموزشی و پرورشی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که بعثت رسول الله، نصب ولی الله، قیام ثارالله، نهضت روح الله و ظهور بقیه الله در آینده پنج رویداد مهم و تاریخی تاریخ اسلام است، اظهار داشت: نهضت عاشورا، اسلام را برای همیشه تاریخ پویا و سبز نگه داشته است.


وی با بیان این‌که تلاش در جهت خرافه زدایی از جلسات عزاداری با همکاری تمامی دستگاه‌های مربوطه به ویژه نیروی انتظامی و اداره کل اطلاعات از دیگر اولویت های مهم این اداره کل است، گفت: همچون سال های گذشته اکیپ های نظارتی با هدف نظارت بر فعالیت و نحوه عزاداری هیأت های دستجات شاه حسین گوی راه‌اندازی شده است./935/302/ب3

ارسال نظرات