۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۹۴۲۱۰

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش «پیرغلامان حسینی» در تبریز، آغاز مسابقات مفاهیم قرآنی و اختصاص محوطه 700 متری به حسینیه امامزاده سید ابراهیم مراغه از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، حسین آذرنیا، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبریز از برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمین آستان حسینی تبریز با عنوان «دلدادگان» خبر داد و آیین تجلیل از آن بزرگوران را گامی در جهت تکریم و قدردانی این خادمان تشیع معرفی کرد.


وی گفت: شهر عاشورایی و متدین تبریز با داشتن صدها خادم دلسوز اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بار دیگر شاهد برگزاری آیین تجلیل از پیرغلامان شهر خواهد بود. به همین منظور همزمان با دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمین آستان حسینی تبریز برگزار می‎شود.


آذرنیا از برگزاری جلسه هم‎اندیشی با هیئات حسینی و افراد صاحب‎‏نظر در این حوزه در روز شنبه 18 مهرماه در محل خانه هنرمندان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در خانه تاریخی ختایی خبر داد و گفت: مشورت و دریافت آرا و نظرات ارزشمند فعالان کهنه‎‏کار مذهبی و هیأت‎های شهر می‎‏تواند به بهبود عملکرد خدمتگزاران فرهنگی شهر در برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‏تر آئین تجلیل یاری رساند.


مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تبریز ابراز امیدواری کرد با اقدامات صورت گرفته در آستانه ماه محرم، بتوانیم همایشی در شأن خادمان و پیرغلامان آستان حسینی برگزار کرده و به گسترش هر چه بیشتر فضای معنوی شهر در ماه سوگواری سالار شهیدان یاری رسانیم.


آذرنیا زمان برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمین آستان حسینی تبریز را روز پنج شنبه 23 مهرماه عنوان کرد و افزود: در این همایش شاهد قدردانی از سال‏ها خدمات خالصانه پیرغلامان بوده و همچنین بخشی ویژه برای خادمین و معرفی و تجلیل از مقام شهید حاج محمدرضا جلالی خیرآباد، مداح ارزشمند شهر که در فاجعه منا به ملکوت اعلی پیوست، درنظر گرفته شده است.


یادآور می‎شود، همایش تجلیل از پیرغلامان و خادمین آستان حسینی تبریز با عنوان دلدادگان روز پنج شنبه 23 مهرماه راس ساعت 19 عصر در محل سالن پتروشیمی برگزار خواهد شد.


هزار نفر از دختران میانه‌ای نیازمند جهیزیه هستند

حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه  امروز در مراسم اهدای جهیزیه به نوعروسان از سوی موسسه خیریه حضرت ابوالفضل (ع) با بیان اینکه شهرستان میانه مردمی خیر و نوع دوست دارد، افزود: متاسفانه بسیاری از این زوجین به خاطر نداشتن جهیزیه در حال طلاق هستند که در این خصوص مردم و خیران باید بیش از پیش یاریگر نیازمندان باشند.


گفتنی است، طی مراسمی در بارگاه امامزاده اسماعیل(ع) شهرستان میانه، 17 جهیزیه به ارزش 750 میلیون ریال با کمک خیران توسط موسسه خیریه حضرت ابوالفضل(ع) به نوعروسان نیازمند این شهرستان اهدا شد. این جهیزیه ها شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز ، فرش و وسایل آشپزخانه می باشد.


مسابقات مفاهیم قرآنی درتبریز برگزار می‎شود

حجت‎الاسلام محمدرضا خلیلی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تبریز از برگزاری مسابقات مفاهیم قرآنی همزمان با سراسر کشور در تبریز خبر داد و اظهار داشت: مسابقات قرآنی برادران و خواهران در سطح شهرستان تبریز در رشته مفاهیم روز جمعه در تالار قرآن اداره اوقاف و امور خیریه برگزار می شود. در مجموع 100 نفر در آزمون با همدیگر به رقابت می پردازند.


حجت الاسلام خلیلی افزود: در این دوره از مسابقات در هر رشته قرآنی سه نفر از خواهران و سه نفر از برادران انتخاب و به مرحله استانی راه خواهند یافت، البته باتوجه به اینکه تعداد شرکت کنندگان در تبریز زیاد است، امکان دارد در هر رشته چند نفر بیشتر از دیگر شهرستان‌ها انتخاب شوند.


اختصاص محوطه 700 متری به حسینیه امامزاده سید ابراهیم مراغه

حجت الاسلام مطهری رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان مراغه اظهار داشت: مراغه به عنوان دومین شهرستان مهم استان دارای پتانسیل های قوی فرهنگی و مذهبی بوده و از قابلیت گردشگری مذهبی برخوردار است.


وی با بیان این‌که با اتمام طرح نقشه برداری از محوطه امامزاده سید ابراهیم، محوطه 700 متری به این امامزاده اختصاص یافت که پس از تامین بودجه این طرح به مرحله اجرا می رسد، خاطرنشان کرد: با تامین بودجه از طریق بانک صندوق راسخون طرحهای مربوط به امازاده سید ابراهیم به مرحله اجرا خواهد رسید./935/203/ب1

ارسال نظرات