۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۹۴۲۴۵
معاون سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

سازمان تبلیغات اسلامی عامل به اصل 44 قانون اساسی است

خبرگزاری رساـ حجت الاسلام اسکندری گفت: سازمان تبلیغات اسلامی از جمله نهادهایی است که به اصل 44 قانون اساسی عمل و اداره امور را به خود مردم محول کرده است.
ميکائيل اسکندري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام میکائیل اسکندری معاون سازمان تبلیغات اسلامی، در جمع هیئات شاه حسین گویان و انجمن های اسلامی مساجد ناحیه 5 تبریز، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی تحت عنایات مقام معظم رهبری از جمله نهاده هایی است که به اصل 44 قانون اساسی عمل کرده است و اداره امور را به خود مردم محول نموده است.


وی ادامه داد: سازمان تبلیغات در کشور و استان ها با رویکر هدایت و نظارت بر برنامه های مذهبی فعال می باشد، انجمن های اسلامی مساجد از انقلاب به این ور تشکلیل یافته است که در ساماندهی برنامه های مختلف عملکرد مناسبی داشته اند.


معاون تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که برنامه هایی به انجمن های اسلامی ابلاغ شده است، افزود: این برنامه با همکاری انجمن های اسلامی در راستای تحکیم و هدایت عزاداری های هیئات حسینی در مسیر صحیح و حسینی طرح ریزی شده است.


وی با اشاره به آسیب های جریان شیرازی های در میان هیئات مذهبی و عزاداری حسینی، تصریح کرد: جریان شیرازی ها با اقدام به  تأسیس حسینه ها جریان حقیقی عزادری های حسینی را دچار مشکل و آسیب کرده است.

حجت الاسلام اسکندری ابراز داشت: حسینه های تأسیس شده تحت جریان شیرازی ها می رود تا تبدیل به مسجد ضرار در برابر مساجد شود، از این رو برای رفع این مشکل و مقابله با آن در تلاش هستیم تا منشور حضور هیئات در مساجد را تدوین نماییم.


وی با تشکر از همکاری هیئات حسنی، ابراز داشت: از جمله برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به وظایف محوله به آن نظارت بر نمایشگاه های محرم الحرام در مساجد است تا از ترویج و تحکیم عزاداری ها و مسائل خرافی در هیئات و مساجد جلوگیری شود.


معاون سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به نظارت سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری انجمن های اسلامی، خاطرنشان کرد: از دیگر مسائل که مد نظر می باشد نظارت بر جریان سیاسی هیئات مذهبی و عزاداری می باشد تا از ارزش های عاشورایی دور نشود./854/202/ب3

ارسال نظرات