۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۹۴۲۴۸
آیت الله شبستری:

دین ضامن سعادت دنیا و آخرت جوامع اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به آسیب های عدم حاکمیت دین، گفت: دین ضامن سعادت دنیا و آخرت جوامع اسلامی است، از این رو لازم است با نصرت دینی الهی به حاکمیت دین الهی بر جوامع اسلامی کمک کرد.
ديدار هيئات و انجمن هاي اسلامي مساجد ناجيه 5 تبريز با آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجهتد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در جمع شاه حسین گویان و انجمن‌های اسلامی مساجد ناحیه 5 تبریز اظهار داشت: برگزاری پرشکوه و صحیح مناسبت های عزاداری و مذهبی به نوعی نصرت الهی است.


وی با طرح این سؤال که خداوند متعال با تمام عظمت و احاطه به زمین و آسمان چه نیازی به یاری بندگان دارد، ابراز داشت: ذات خداوند متعال نیازی به یاری ندارد بلکه آنچه نیاز به یاری دارد دین الهی است، سنت الهی بر این است که دین الهی به دست مردم حراست شود.


عضو خبرگان رهبری با اشاره به آسیب‌های عدم حاکمیت دین، تأکید کرد: دین ضامن سعادت دنیا و آخرت جوامع اسلامی است، از این رو لازم است با نصرت دینی الهی به حاکمیت دین الهی بر جوامع اسلامی کمک کرد.


وی نصرت دین الهی را گاه با زبان و گاه با عمل دانست و خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از جمله طرق یاری دین به زبان و لسان احسن است، از جمله وظایف انجمن های اسلامی در جامعه همین امر به معروف و نهی از منکر است.


امام جمعه تبریز افزود: انبیای و اولیای الهی در مسیر تذکر لسانی دچار برخوردهای بسیاری شده است، آمران به معروف باید با تمسک به سیره انبیاء الهی و ائمه(ع) از برخوردهای نامعقول و فحاشی ها نهراسند و با شیوه صحیح تذکر به این امر اشتغال داشته باشند.


وی با اشاره به آسیب‌های عزاداری، اظهار کرد: باید با شیوه های نامناسب عزاداری و فدا کردن فرایض دینی به مستحبات عزاداری مقابله کرد و تذکر داد، اگر جوانی با فرایض دینی آشنا نبود و در جلسات عزاداری شرکت می‌کند او را یاری کند.


رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، ادامه داد: از دیگر مصادیق یاری دین الهی یاری مادی و مالی است، امروز کشورهای اسلامی که مظلومانه دچار مشکلات بسیار و آسیب‌های مختلف شده است باید با نصرت مادی احتیاجات آن‌ها رفع شود.


وی بالاترین نصرت را نصرت جانی عنوان و تصریح کرد: مسلمانان صدر اسلام با فداکاری این دین را یاری کردند، اگر رشادت‌های مسلمانان صدر اسلام نبود مگر دین اسلامی توانست به اوج قدرت در کوتاه مدت برسد و دین اسلام را به اوج عزت رساند.


آیت الله مجتهدشبستری افزود: در طول هشت سال دفاع مقدس نیز جوانان و جیب بن مظاهرها که الگوی جوامع هستند نیز از دیگر مصادیق رشادت‌های جانی برای یاری دین الهی است، سردار همدانی حبیب بن مظاهرگونه در میدان جنگ جان باخت و به مقام والای شهادت نائل شد.


وی در توصیه‌هایی به هیئات مذهبی تأکید کرد: باید در عزاداری ها از آلات لهو و لعب، قمه زنی و عزاداری ها تا ساعات دیر وقت شب پرهیز کرد و باید مراقب جریان هایی چون شیرازی ها که عامل تفرقه در میان مسلمانان هستند، بود./854/202/ب2

ارسال نظرات