۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۹۴۲۹۰
حجت الاسلام هاشمی:

مهم ترین مشکل امام خمینی در به ثمر رسیدن انقلاب اشخصاص کج‌فهم و متحجر بودند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت رجوع به علما و متخصصین دینی در مسائل دینی و مذهبی گفت: بیشترین مانع و مشکل امام خمینی اشخاص کج فهم و متحجرین بودند، همان‌گونه که امام علی (ع) از دست انسان های مقدس مآب و متحجر خون دل می‌خوردند.
حجت الاسلام هاشمي امام جمعه قهدريجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام قاسم هاشمی، امشب در جمع مردم شهرستان قهدریجان با بیان اینکه غدیر پاسخی دندان شکن به افراد سکولار است، گفت: افرادی که دم از جدایی دین از سیاست می‌زنند اقدام عظیم و بزرگ پیامبر اکرم در آخرین سفر حج خود را چگونه می‌خواهند توجیه کنند؟ انتخاب امام علی(ع) در غدیر هیچ معنایی جز تعیین خط حکومت و ولایت ندارد.

 

امام جمعه شهرستان قهدریجان در ادامه افزود: نباید فکر کنیم که امام خمینی(ره) به سادگی توانستند انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند، تنها ساواک و رژیم شاه موانع راه پیروزی انقلاب اسلامی نبودند بلکه افراد متحجر و خشک مقدس بیشتر از شاه و ساواک دل امام خمینی(ره) را شکستند، انسان‌های کج سلیقه‌ای که اگر در خانه یک عالم روزنامه می‌دیدند او را از سیاست نهی می‌کردند.

 

وی با اشاره به مانع تراشی افراد کج فهم بر سر راه انقلاب اسلامی تصریح کرد: بیشترین مانع و مشکل امام خمینی اشخاص کج فهم بودند، به تاریخ هم که بازگردیم بیشترین خون دل را امام علی (ع) همین انسان‌های مقدس مآب که پیشانی آنها از کثرت سجود پینه بسته بود با امیرمؤمنان(ع) دشمنی می‌کردند چون که آنها اهل عبادت بودند ولی اهل تفکر و تعقل نبودند و یک جو قوه تشخیص نداشتند.

 

برای مسائل دینی به علما مراجع شود

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر لزوم اتحاد و انسجام در بین امت اسلامی و در بین مسلمانان، اظهار کرد: گاهی از روی سادگی و بی توجهی به مسائل اعمالی از ما سر می‌زند که موجب خدشه دار شدن دین و مذهب می‌شود، در هر مسأله‌ای باید به متخصص امور مراجعه کرد، کسی که علم ندارد حق ورود به مسائل دینی و علمی را ندارد، مداح باید مداحی کند نه اینکه وارد حوزه دین و علوم دینی بشود.

 

حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان کرد: کسی که دین را از مداح می‌گیرد دینداری آبکی و سستی دارد، دین را باید از علما و متخصصان دینی دریافت کرد، باید برای دینمان به اندازه وسایلی که داریم ارزش قائل باشیم، باید در هر زمینه‌ای به اشخاص متخصص و اهل فن مراجعه کرد به ویژه در مسائل دینی و مذهبی.

 

وی دعوت به مباهله از سوی پیامبر را نشان حقانیت پیامبر اکرم خواند و ابراز کرد: برخی افراد دلی سیاه دارند و هرچه از حق و حقیقت با آنها بگویی نخواهند پذیرفت، در این هنگام است که برای مشخص شدن حق و حقیقت مباهله صورت می‌گیرد، در روز مباهله وقتی علمای نصرانی آرامش و اشخاص همراه پیامبر اکرم (ص) را دیدند از مباهله ترسیدند، عالم بزرگ آنها به یارانش گفت اگر مباهله کنید فورا بر شما عذاب نازل خواهد شد.

 

مأموران نیروی انتظامی یوسف گونه از کنار وسوسه‌ها عبور می‌کنند

استاد حوزه و دانشگاه  با اشاره به هفته نیروی انتظامی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های مستمر نیروی انتظامی گفت: مأموران زحمتکش ناجا با مجرمینی روبرو می‌شوند که چیزی برای از دست دادن ندارند و بسیار خطرناک هستند، همچنین در مواردی نیروهای پلیس یوسف گونه باید از کنار شهوات و وسوسه‌هایی که بر سر راه آنها قرار می‌گیرد عبور کنند.

 

امام جمعه شهرستان قهدریجان در پایان امنیت را مانند هوا ضروری دانست و افزود: تأمین امنیت فردی، اخلاقی و اجتماعی از مهم‌ترین مأموریت‌های نیروی انتظامی است، پلیس در زمینه‌های مختلف یاری رسان مردم است و مردم نیز باید قدردان زحمات این عزیزان باشند./1304/202/ب2

ارسال نظرات